Učitavanje

7. Putevi svjetlosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjuje zakone geometrijske optike
  • analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice
  • rješava fizičke probleme
  • analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma
  • analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice
  • primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala
  • primjenjuje Snellov zakon
  • opisuje potpuno odbijanje svjetlosti
  • opisuje razlaganje svjetlosti
  • rješava numeričke i konceptualne zadatke
  • analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma
  • opisuje primarne i sekundarne reakcije fotosinteze
  • analizira utjecaj čimbenika okoline na intenzitet fotosinteze
  • raspoznaje biljne i životinjske pigmente

#1 Zadatak

Kada svjetlost prelazi iz sredine u kojoj ima veću brzinu u sredinu u kojoj ima manju brzinu lomi se:

#2 Zadatak

Proučite sliku koja predstavlja rezultat pokusa koji ste napravili i odgovorite na pitanje.

Kako glasi hipoteza za pokus čiji je rezultat prikazan slikom?

Dopuni rečenicu

Svjetlosne zrake u homogenom sredstvu šire se

Poveži parove:

valna optika difrakcija
fotoelektrični efekt čestična (korpuskularna) optika

Tilakoidna membrana kloroplasta je oštećena, uzrokujući miješanje unutrašnjosti tilakoida sa stromom. Na koji će od sljedećih procesa ova šteta najviše utjecati?

Koja tvrdnja ispravno povezuje reakcije fotosinteze ovisne o svjetlosti i Calvinov ciklus?

Došlo je  do mutacije u kloroplastima stanica zelene salate, uzrokujući da  tilakoidne membrane postanu propusnije za vodikove ione. Kako ova mutacija može utjecati na Calvinov ciklus?

Zašto je većina biljaka zelena?

Procjena znanja

 Refrakcija je pojava:

Optička spektrometrija koristi prizme ili rešetke kako bi se svjetlost raspršila u spektar boja. Mjerenjem intenziteta svjetlosti u svakoj boji može se dobiti informacija o kemijskim sastavima materijala.

Poveži parove:

interferencija fotoelektrični efekt
čestična (korpuskularna) optika valna optika

Kad bismo biljku zatvorili u nepropusnu bocu, što bi se dogodilo s brzinom fotosinteze?

Koliko je molekula vode potrebno za sintezu jedne molekule glukoze?

7. Putevi svjetlosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjuje zakone geometrijske optike
  • analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice
  • rješava fizičke probleme
  • analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma
  • analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice
  • primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala
  • primjenjuje Snellov zakon
  • opisuje potpuno odbijanje svjetlosti
  • opisuje razlaganje svjetlosti
  • rješava numeričke i konceptualne zadatke
  • analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma
  • opisuje primarne i sekundarne reakcije fotosinteze
  • analizira utjecaj čimbenika okoline na intenzitet fotosinteze
  • raspoznaje biljne i životinjske pigmente
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Igra svjetla i sjene - Ishodi učenja: primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, raspravljati o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, primjeniti zakone geometrijske optike, rješavati fizičke probleme, povezivati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama, procjeniti utjecaj čimbenika na sastav reakcijske smjese u ravnotežnom sustavu, primjeniti matematička znanja i vještine, uspoređivati književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima, opisivati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, objasniti nastanak vala i analizirati valna svojstva, primjenjivati zakone geometrijske optike, primjenjivati jednadžbu pravca, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjivati trigonometrijske funkcije, primjenjivati zakone geometrijske optike, opisivati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, objašnjavati nastanak vala i analizira valna svojstva, uspoređivati književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima
    1. Videolekcija 3.1: Optičke Iluzije - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, raspravlja o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama - djelomično ostvaren, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, primjenjuje Snellov zakon, opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima
    2. Videolekcija 3.2: Tajne bioluminiscencije - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, rješava fizičke probleme, analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama, analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice, opisuje razlaganje svjetlosti, primjenjuje Snellov zakon, rješava numeričke i konceptualne zadatke, objasniti biološki značaj i primjenu bioluminiscencije, analizirati energijske pretvorbe tijekom bioluminiscencije, analizirati enzimske reakcije na primjeru bioluminiscencije
    3. Videolekcija 3.3: Pogled kroz filtere - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, konstruira sliku predmeta nastalu lomom svjetlosti u leći, opisuje nastanak slike lomom svjetlosti u optičkim instrumentima: mikroskopu, teleskopu i oku, procjenjuje utjecaj čimbenika na sastav reakcijske smjese u ravnotežnom sustavu, opisati položaj dinamičke ravnoteže sustava te načine mijenjanja stanja ravnoteže u promatranome sustavu, usporediti djelovanje čimbenika na ravnotežno stanje, primjenjuje matematička znanja i vještine, izračunati vrijednost konstante ravnoteža i sastav ravnotežne smjese
    4. Videolekcija 3.4: Nebeska magija - Ishodi učenja: učenik uspoređuje književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, analizira i uspoređuje hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste, poetske vrste: obilježja moderne poezije, vrste i oblici moderne poezije, struktura moderne lirske pjesme: tema, motiv, pjesnička slika, ritam, rima, strofa, stih (Tin Ujević, izbor iz poezije), svevremenske teme Ujevićeve lirike, osnovne teme i motivi, osobitost poetike, analizira i uspoređuje nastanak Aurore Borealis i Aurore Australis u blizini polarnih područja, analizira Zemljin magnetizam i njegovu vezu s ioniziranim česticama koje dolaze sa Sunca
    5. Videolekcija 3.5: Svjetlošću obojen svijet - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone geometrijske optike, analizira posljedice narušavanja homeostaze, opisuje razlaganje svjetlosti, rješava numeričke i konceptualne zadatke, identificirati izvore svjetlosnog onečišćenja i njihov utjecaj na okoliš. Analizirati utjecaj svjetlosnog onečišćenja na homeostazu čovjeka i ponašanje životinja, rješava fizičke probleme
    6. Videolekcija 3.6: Sve boje duge - Ishodi učenja: objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje jednadžbu pravca, opisati nastanak vala, opisati lom vala, rješavati numeričke i konceptualne zadatke, analizirati raspršenje ili disperziju svjetlosti pomoću prizme, prepoznati, opisati i nacrtati pravac u koordinatnom sustavu iz njegove jednadžbe, izvoditi jednadžbu pravca iz grafičkog prikaza ili zadanih parametara, analizirati eksplicitni oblik jednadžbe pravca, računati mjeru kuta pravca s pozitivnim dijelom apscise i povezati ga s koeficijentom smjera pravca, računati kut između dva pravca, primijeniti kut između dva pravca na lom svjetlosti na prizmi
    7. Videolekcija 3.8: Laserski svjetovi - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, Analizira i opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, Primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, analizira lasersku svjetlost i njenu primjenu u svjetlovodima i različitim telekomunikacijskim uređajima, primjenjuje trigonometrijske funkcije