Učitavanje

3. Moguće je uvijek pronaći zamjenu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
  • primjenjuje jednadžbu pravca
  • razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (ZAMJENICE )

 Odredite vrstu podcrtanim zamjenicama.

  • Prisjetimo se svih svojih prijatelja.
  • Čudio se čemu su se radovali.
  •  Nije dobro radovati se čijoj nesreći.

Odaberite ispravan oblik pokazne zamjenice (ovaj, taj, onaj).

  •  Pogledat ćemo 

film o kojem su nam pričali.

  • Pročitaj knjigu. Vjerujem da su ti zanimljivi

dnevnički zapisi.

Imenuj vrstu zamjenica:

 

  • ja, ti, on, ona, ono
    mi, vi, oni, one, ono
  • sebe, se
  • svoj, svoja, svoje
  • moj, moja, moje,
tvoj, tvoja, tvoje,
njegov, njegova, njegovo
  • ovaj, ova, ovo,
    taj, ta, to,
    onaj, ona, ono
  • tko? što? koji? čiji? kakav? kolik?
  • netko, tko god, svatko…

Procjena znanja

Odredite odgovarajući oblik zamjenica.

  • Nisu se dogovorili
. (ništa, oko)
  • Povlastica neće biti
. (nitko, za)

Koja gramatička kategorija pripada i zamjenicama i glagolima? 

Nadopunite tablicu licima koje nedostaju.

 

JEDNINA

padež

muški rod (prijatelj, auto)

ženski rod (sestra, knjiga)

srednji rod (dijete, selo)

N

moj

moja

1

G

mojeg(a), mog(a)

moje

mojeg(a), mog(a)

D

2

mojoj

mojem(u), mom(u)

A

mojeg(a), mog(a) (za živo), moj (za neživo)

moju

moje

V

moj

3

moje

L

mojem(u), mom(e)

mojoj

mojem(u), mom(e)

I

mojim

mojom


4

  • 1 -
  • 2 - 
  • 3 -
  • 4 - 

Korištenjem formula za linearnu regresiju dobili smo koeficijente a = -1, b=2. Želimo predikciju za novi podatak x = 5. Koliko iznosi ta predikcija?

Odgovor: 

Iz izmjerenog uzorka dobili smo sljedeće formule veličine:

x ¯ = 2 ,   y ¯ = 1 ,   s x , y = 5 ,   s x 2   =   1 .  Koeficijenti linearne regresije su:

3. Moguće je uvijek pronaći zamjenu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
  • primjenjuje jednadžbu pravca
  • razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (ZAMJENICE )
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Kategorije - Ishodi učenja: analizirati evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, analizirati morfološka obilježja riječi i primjenjivati znanja pri oblikovanju teksta, povezati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjavati specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, opisivati svojstva magneta i analizirati vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, primjenjivati eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjeniti matematička znanja i vještine, uočiti zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih crtežima, grafikonima i tablicama, analizirati kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari
    1. Videolekcija 5.1: Unutar i oko nas - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, analizira evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, raščlanjuje riječi na morfeme, imenuje morfeme po položaju i funkciji na korijenske, prefiksalne i sufiksalne; leksičke i gramatičke ili oblikotvorne, određuje oblikotvornu osnovu, uočava osnovni i izmijenjeni morf (alomorf), razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (IMENICE), objašnjava i razlikuje pojam morfologije, anatomije i fiziologije u biologiji, objašnjava diferencijaciju i specijalizaciju stanica, uočava važnost diferencijacije za razvoj organizama i opstanak u okolišu, povezuje razvoj životinjskih i biljnih tkiva te organskih sustava sa evolucijskim usložnjavanjem stanica
    2. Videolekcija 5.2: Opišem te, opiši se - Ishodi učenja: opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
    3. Videolekcija 5.4: Što se radi - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, rješava fizičke probleme, razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (GLAGOLI), objašnjava svrhu mjerenja, opisuje fizičke veličine i mjerne jedinice, objašnjava postupke aproksimiranja, razlikuje znanstvenu hipotezu i znanstvenu teoriju
    4. Videolekcija 5.5: Vrlo složen posao - Ishodi učenja: primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražuje svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjuje matematička znanja i vještine, usporediti kiseline i baze po sastavu, vrsti i svojstvima, jednadžbom kemijske reakcije prikazati promjene i procese kiselina i baza, izračunati pH-vrijednost vodenih otopina kiselina i baza
    5. Videolekcija 5.6: Kategorizacija - Ishodi učenja: analizira kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari, analizira promjene u elektrokemijskim člancima, analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, povezuje rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama