Tema 5: Kategorije - Ishodi učenja: analizirati evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, analizirati morfološka obilježja riječi i primjenjivati znanja pri oblikovanju teksta, povezati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjavati specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, opisivati svojstva magneta i analizirati vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, primjenjivati eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjeniti matematička znanja i vještine, uočiti zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih crtežima, grafikonima i tablicama, analizirati kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari
Videolekcija 5.1: Unutar i oko nas - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, analizira evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, raščlanjuje riječi na morfeme, imenuje morfeme po položaju i funkciji na korijenske, prefiksalne i sufiksalne; leksičke i gramatičke ili oblikotvorne, određuje oblikotvornu osnovu, uočava osnovni i izmijenjeni morf (alomorf), razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (IMENICE), objašnjava i razlikuje pojam morfologije, anatomije i fiziologije u biologiji, objašnjava diferencijaciju i specijalizaciju stanica, uočava važnost diferencijacije za razvoj organizama i opstanak u okolišu, povezuje razvoj životinjskih i biljnih tkiva te organskih sustava sa evolucijskim usložnjavanjem stanica
Videolekcija 5.2: Opišem te, opiši se - Ishodi učenja: opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
Videolekcija 5.4: Što se radi - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, rješava fizičke probleme, razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (GLAGOLI), objašnjava svrhu mjerenja, opisuje fizičke veličine i mjerne jedinice, objašnjava postupke aproksimiranja, razlikuje znanstvenu hipotezu i znanstvenu teoriju
Videolekcija 5.5: Vrlo složen posao - Ishodi učenja: primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražuje svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjuje matematička znanja i vještine, usporediti kiseline i baze po sastavu, vrsti i svojstvima, jednadžbom kemijske reakcije prikazati promjene i procese kiselina i baza, izračunati pH-vrijednost vodenih otopina kiselina i baza
Videolekcija 5.6: Kategorizacija - Ishodi učenja: analizira kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari, analizira promjene u elektrokemijskim člancima, analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, povezuje rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama