Učitavanje

4. Što se radi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
  • rješava fizičke probleme
  • razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (GLAGOLI)
  • objašnjava svrhu mjerenja
  • opisuje fizičke veličine i mjerne jedinice, objašnjava postupke aproksimiranja
  • razlikuje znanstvenu hipotezu i znanstvenu teoriju

Udaljenost od Zemlje do Sunca iznosi približno 150 000 000 000m. Kako biste taj iznos zapisali u znanstvenom zapisu?

Kalibracija mjernog instrumenta je postupak:

Dopuni rečenicu.

Idealni plin je model plina koji pretpostavlja
uvjete, poput neovisnosti čestica, bez međusobnih
.

Povežite parove:

kilogram termodinamička temperatura
sekunda masa
kelvin vrijeme
#2 Zadatak

Mjerili smo vrijednost otpora u strujnom krugu između dviju točaka te smo dobili sljedeći niz rezultata: 12.5 𝜴, 12.4 𝜴, 12.6 𝜴, 12.5 𝜴, 12.3 𝜴, 12.6 𝜴, 12.7 𝜴.

Izračunaj aritmetičku sredinu dobivenih rezultata.

Odgovor:
𝜴

#3 Zadatak

Razvrstajte glagole u tablicu ovisno o tome jesu li svršeni, nesvršeni ili dvovidni.

ručati
zakopati
pregledati
čuti
telefonirati
objedovati
pisati
kopati
trčati
popisati
istrčati
SVRŠENI
NESVRŠENI
DVOVIDNI

#4 Zadatak

Pročitajte pozorno prijevod teksta Bašćanske ploče.

Ja, u ime Oca i Sina i Svetoga Duha.

 Ja opat Držiha pisah to o ledini 

koju dade Zvonimir, kralj hrvatski, 

u svoje dane svetoj Luciji

 pred svjedocima: županom Desimirom iz Krbave, Martinom iz Like,

 Pribenežom poslanikom iz Vinodola, Jakovom iz otoka.

 Tko to porekne, neka ga Bog prokune i 12 apostola i 4 

evanđelista i sveta Lucija. Amen.

 Da tko ovdje živi, moli za njih Boga.

 Ja opat Dobrovit zidah ovu crkvu sa svoje devetero braće

 U dane kneza Kosmata koji je vladao cijelom Krajinom.

I u te dane bio je (samostan) sv. Mikule u Otočcu

 sa svetom Lucijom u zajednici.

 

 Podcrtanim glagolima u tekst  odredi oblik.

  • pisah 
  • dade
  • neka prokune
  • živi

Procjena znanja

Dopunite rečenicu:

Sastavni dio svih mjerenja su pogreške koje mogu nastati zbog
kojom se mjerenje provodi, nedovoljne mjerne
, a ponekad i zbog
opažača.

Kelvin je termodinamička temperatura jednaka

Povežite parove:

 metar svjetlosna jakost
amper duljina
kandela jakost struje

Odredite infinitivnu i prezentsku osnovu sljedećih glagola.

  • mirovati 
    • infinitivna osnova: 
    • prezentska osnova:
  • presti     
    • infinitivna osnova:
    • prezentska osnova:

Odredite prezent traženih glagola u sljedećim rečenicama.

  • Kako da se ja
 tomu ugođaju? (oteti)
  • I tako mi
svu snagu kako bismo riješili ispit. (uprijeti)
  • Nikako da Ivan
snage za zaruke. (smoći)

4. Što se radi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
  • rješava fizičke probleme
  • razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (GLAGOLI)
  • objašnjava svrhu mjerenja
  • opisuje fizičke veličine i mjerne jedinice, objašnjava postupke aproksimiranja
  • razlikuje znanstvenu hipotezu i znanstvenu teoriju
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Kategorije - Ishodi učenja: analizirati evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, analizirati morfološka obilježja riječi i primjenjivati znanja pri oblikovanju teksta, povezati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjavati specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, opisivati svojstva magneta i analizirati vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, primjenjivati eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjeniti matematička znanja i vještine, uočiti zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih crtežima, grafikonima i tablicama, analizirati kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari
    1. Videolekcija 5.1: Unutar i oko nas - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, analizira evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, raščlanjuje riječi na morfeme, imenuje morfeme po položaju i funkciji na korijenske, prefiksalne i sufiksalne; leksičke i gramatičke ili oblikotvorne, određuje oblikotvornu osnovu, uočava osnovni i izmijenjeni morf (alomorf), razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (IMENICE), objašnjava i razlikuje pojam morfologije, anatomije i fiziologije u biologiji, objašnjava diferencijaciju i specijalizaciju stanica, uočava važnost diferencijacije za razvoj organizama i opstanak u okolišu, povezuje razvoj životinjskih i biljnih tkiva te organskih sustava sa evolucijskim usložnjavanjem stanica
    2. Videolekcija 5.2: Opišem te, opiši se - Ishodi učenja: opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
    3. Videolekcija 5.3: Moguće je uvijek pronaći zamjenu - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, primjenjuje jednadžbu pravca, razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (ZAMJENICE )
    4. Videolekcija 5.5: Vrlo složen posao - Ishodi učenja: primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražuje svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjuje matematička znanja i vještine, usporediti kiseline i baze po sastavu, vrsti i svojstvima, jednadžbom kemijske reakcije prikazati promjene i procese kiselina i baza, izračunati pH-vrijednost vodenih otopina kiselina i baza
    5. Videolekcija 5.6: Kategorizacija - Ishodi učenja: analizira kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari, analizira promjene u elektrokemijskim člancima, analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, povezuje rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama