Učitavanje

4. Kako je x postao neovisan?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 1 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu realnih brojeva.
  • MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • MAT 3 Naučit ćete prikazivati pravce i analizirati njihove međusobne položaje u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini.
  • HJ 1 Naučit ćete prepoznati nezavisan odnos surečenica u složenoj rečenici.
  • HJ 2 Naučit ćete imenovati nezavisnosložene rečenice i nabrojiti njihove veznike.
  • HJ 3 Naučit ćete kako prepoznati vrstu nezavisnog odnosa u rečenici.
  • HJ 4 Naučit ćete pravila pisanja zareza u nezavisnosloženoj rečenici.
#1 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Ana je na utakmici postigla osam koševa više od Ive. Koliko je koševa dala Ana ako su zajedno postigle 22? Postavite jednadžbu i riješite zadatak.

#2 Zadatak

Označite par jednadžbi i smjestite je u odgovarajući stupac.

U sljedećem zadatku razvrstajte parove jednadžbi pravaca prema njihovu međusobnom položaju.

y = –1 x – 2 i y = –1 x + 5
y = 5 x – 3 i y = –0.2 x + 4
y = x – 0.5 i y = – x
y = 8 x – 2 i y = 8 x + 3
y = 2 x + 3 i y = 2 x – 8
y = 2 x + 5 i y = –0.5 x + 1
Pravci su usporedni.
Pravci su okomiti.
#3 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Automobil troši 7.5 L goriva na sto prijeđenih kilometara. Kojom je formulom prikazana ovisnost potrošenoga goriva y o prijeđenim kilometrima x?

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak. Odredite vrstu svakoj nezavisnosloženoj rečenici.

Ne može se uvijek sve znati, zato treba učiti.

Ispeci pa reci!

Pravda je spora, ali nekad je dostižna.

Uzmi ili ostavi!

Svi imaju volju, jedino im nedostaje hrabrost.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Prepoznajte i označite veznike u sastavnim rečenicama! 

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim riječima. Dvije su riječi višak.Dopunite rečenice ponuđenim veznicima tako da budu u skladu s traženim vrstama nezavisnosloženih rečenica.

Svima je pomogao,

njemu nije.  – isključna rečenica
Ujutro idem u školu

onda jurim na plivanje. – sastavna rečenica
Prijateljice su se posvađale,

ne idu zajedno na igralište. – zaključna rečenica
Moji prijatelji nisu došli,

nazvali su me.  – suprotna rečenica
Nemoj mi se javljati

me zvati! – rastavna rečenica

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Prepoznajte rastavne rečenice!

U sljedećem zadatku razvrstajte rečenice prema uputi. 
Označite rečenicu i smjestite je u odgovarajući stupac.

Došli smo na vrijeme, ali nikoga nije bilo
Zamisli se ili ne razmišljaj o tome.
Smiri se i duboko diši.
Nemoj se rugati, već ga obrani!
Sve sam napisao, samo mi je jedan zadatak ostao neriješen.
Spakirajte stvari u torbu pa ćemo krenuti.
sastavne rečenice
rastavne rečenice
suprotne rečenice
isključne rečenice

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Zarez u nezavisnosloženoj rečenici pišemo iza veznika.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

U kojim nezavisnosloženim rečenicama ispred veznika u pravilu pišemo zarez?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Rečenični niz je nizanje samostalnih surečenica koje se odvajaju zarezom.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Izračunajte vrijednost algebarskog izraza 2a + b ako je a = 3, b = –1.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja od ponuđenih jednadžbi prikazuje sljedeću situaciju?

„Nakon što je neki broj uvećan za dva, a zatim je taj zbroj umanjen deset puta, dobili smo pet.“

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pravci y = 2x + 3 i y = 3x + 2 su usporedni.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pravci y = 4x – 9 i y = –0.25 su okomiti.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Nakon koliko je vremena iznos od 8400 eura donio 168 eura kamata uz kamatnu stopu od 0.2 %? Koristite se formulom k = sgv, pri čemu je k kamata, s kamatna stopa, g glavnica, v vrijeme.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću crteža pravca u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini.

Odsječak na osi y je

Apscisa točke A je 
.
Ordinata točke A je
.
Apscisa sjecišta pravca s osi y je
.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

Odabirom točne riječi u padajućem izborniku riješite zadatak. Povežite vrste nezavisnosloženih rečenica s pripadajućim veznicima.

i, pa, te, ni, niti

a, ali, nego, no, već

dakle, zato, stoga

samo, samo što, tek, tek što, jedino, jedino što

ili

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti. Povežite vrstu nezavisnog odnosa s rečenicama.

Vani pada kiša, zato ću ponijeti kišobran.   jedna je rečenica zaključak druge
Bili smo na izletu i posjetili muzej. sadržaji rečenica se rastavljaju
Cijela se skupina držala zajedno, jedino su se oni držali po strani. rečenice se nižu
Želiš li ići u kino ili idemo na sladoled? jedna rečenica isključuje se iz druge
Trčali smo, igrali nogomet, navijali. sadržaji rečenica se sastavljaju
Ne putujem na more, već idem u posjet rođacima. sadržaji rečenica su u suprotnosti

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i rečenica iz lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti. 
Povežite vrstu rečenice s odgovarajućom rečenicom.

Nije ga čuo niti ga je vidio. isključna rečenica
Djed se osmjehne ili se okrene na drugu stranu. sastavna rečenica
Prostorija je bila malena, no izgledala je udobno. rastavna rečenica
Bila je tišina, jedino što se čula zvonjava sata. suprotna rečenica
Popravio sam bicikl, zato ću se danas voziti. rečenični niz
Dođi, neću ti ništa, ispričaj mi sve! zaključna rečenica

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Označite pravopisno točno napisane rečenice.

4. Kako je x postao neovisan?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 1 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu realnih brojeva.
  • MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • MAT 3 Naučit ćete prikazivati pravce i analizirati njihove međusobne položaje u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini.
  • HJ 1 Naučit ćete prepoznati nezavisan odnos surečenica u složenoj rečenici.
  • HJ 2 Naučit ćete imenovati nezavisnosložene rečenice i nabrojiti njihove veznike.
  • HJ 3 Naučit ćete kako prepoznati vrstu nezavisnog odnosa u rečenici.
  • HJ 4 Naučit ćete pravila pisanja zareza u nezavisnosloženoj rečenici.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Budi neovisan - Ishodi učenja: BIO OŠ D.7.1. Primjenjuje osnovna načela znanstvene metodologije uz objašnjavanje dobivenih rezultata, OŠ HJ A.8.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova., BIO OŠ B.8.1. Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje., BIO OŠ B.8.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite., OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. Objašnjava postojanje različitih supkultura., OŠ HJ C.8.2. Učenik uočava razliku između slike stvarnosti koju nude mediji i uspoređuje ju s vlastitim viđenjem stvarnosti., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., OŠ HJ C.8.1. Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije., OŠ HJ C.8.2. Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti., MAT OŠ B.8.1. Računa s algebarskim izrazima u R, OŠ HJ A.8.5. Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima., MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu, MAT OŠ E.8.2. Interpretira podatke povezane s novcem te na osnovi toga donosi odluke., KEM OŠ A.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.8.2. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., KEM OŠ A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., KEM OŠ B.8.1. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM OŠ B.8.2. Analizira vrste kemijskih reakcija., KEM OŠ D.8.1. Povezuje rezultate i zaključke istraživanja s konceptualnim spoznajama., OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu., OŠ HJ A.8.1. Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi., BIO OŠ B.8.2. Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite., MAT OŠ B.8.3. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ D.8.3. Prikazuje pravce i analizira njihove međusobne položaje u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini., OŠ HJ B.8.1. Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova.
    1. Videolekcija 1.1: Bez ovisnosti i bez straha - Ishodi učenja: BIO 2 Naučit ćete koji je štetan sastojak alkohola i kako djeluje na ljudski organizam., BIO 1 Naučit ćete koji su štetni spojevi iz dima cigarete i kako djeluju na ljudski organizam., BIO 3 Naučit ćete kako droge utječu na ljudski organizam., BIO 4 Naučit ćete donositi zaključke na temelju rezultata istraživanja., HJ 1 Naučit ćete razlikovati glavnu i zavisnu surečenicu u zavisnosloženoj rečenici., HJ 2 Naučit ćete vrste redoslijeda surečenica u zavisnosloženoj rečenici te ćete moći primijeniti znanje na primjerima., HJ 3 Naučit ćete prepoznati vrste zavisnosloženih rečenica.
    2. Videolekcija 1.2: Pusti me, igram igricu! - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete koji su dijelovi neurona i kako se prenosi podražaj u neuronu i između neurona., BIO 2 Naučit ćete kako neurotransmiter dopamin djeluje tijekom igranja igrica., BIO 3 Naučit ćete kako djeluju hormoni adrenalin i kortizol tijekom igranja igrica te koja ih žlijezda izlučuje., BIO 4 Naučit ćete koji je učinak hormona oksitocina tijekom igranja igrica te koja ga žlijezda izlučuje., HJ 1 Naučit ćete prepoznati videoigre primjerene svojoj dobi., HJ 2 Naučit ćete što je PEGI klasifikacija videoigara., HJ 3 Naučit ćete usporediti sliku stvarnosti koju predstavljaju mediji s vlastitom slikom stvarnosti., HJ 4 Naučit ćete prepoznati različite supkulture.
    3. Videolekcija 1.3: Veži pojas znanja - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete objasniti dobivanje alkohola etanola prirodnim procesom fermentacije., KEM 2 Naučit ćete opisati građu i svojstva alkohola etanola., KEM 3 Naučit ćete prepoznati simptome kod osoba koje boluju od alkoholizma., KEM 4 Naučit ćete predložiti načine liječenja alkoholizma., HJ 1 Naučit ćete prepoznati prikriveno oglašavanje u medijskim sadržajima., HJ 2 Naučit ćete opisati razliku između reklame i prikrivenog oglasa., HJ 3 Naučit ćete kritički procijeniti medijski sadržaj.
    4. Videolekcija 1.5: OPG na kredit - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava karboksilnih kiselina., KEM 2 Naučit ćete ćete povezati građu karboksilnih kiselina s njihovim svojstvima., KEM 3 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena., KEM 4 Naučit ćete analizirati vrste kemijskih reakcija., MAT 1 Naučit ćete opisivati pojam kamate na štednju i kamate na kredit iz primjera iz stvarnog života., MAT 2 Naučit ćete uspoređivati i tumačiti kamate na stambeni i gotovinski kredit., MAT 3 Naučit ćete interpretirati podatke povezane s novcem te na osnovi toga donositi odluke., MAT 4 Naučit ćete primjenjivati linearnu jednadžbu.
    5. Videolekcija 1.6: Pomiri namirnice! - Ishodi učenja: HJ 2 Naučit ćete izbjegavati pogreške u govoru., HJ 3 Naučit ćete pravila organizirane (planirane) i spontane rasprave., HJ 4 Naučit ćete poštovati pravila uljudne komunikacije., KEM 1 Naučit ćete kritički razmotriti upotrebu ugljikohidrata i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje., KEM 2 Naučit ćete primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje promjena ugljikohidrata u organizmu., KEM 3 Naučit ćete analizirati vrste kemijskih reakcija ugljikohidrata., KEM 4 Naučit ćete povezati rezultate i zaključke istraživanja svojstava ugljikohidrata s konceptualnim spoznajama., HJ 1 Naučit ćete primjenjivati govorne vrednote.