Učitavanje

31. Uhvati val!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete objasniti što su brijeg i dol vala te prepoznati te dijelove vala na primjerima.
  • FIZ 2 Naučit ćete razlikovati valne fronte i valne zrake.
  • FIZ 3 Naučit ćete opisati fizikalna svojstva vala (period, frekvenciju, amplitudu i valnu duljinu).
  • FIZ 4 Naučit ćete kako se energija prenosi titranjem čestica sredstva.
  • FIZ 5 Naučit ćete koncept odbijanja valova i zakon odbijanja valova.
  • FIZ 6 Naučit ćete povezati frekvenciju, valnu duljinu i brzine vala.
  • HJ 1 Naučit ćete svrhu i važnost životopisa: zašto je životopis ključan dokument u profesionalnom razvoju i kako može utjecati na izglede za zaposlenje.
  • HJ 2 Naučit ćete prepoznati strukturu životopisa: razumjeti ključne dijelove životopisa i kako ih iskoristiti za prikazivanje profesionalnoga iskustva, vještina i postignuća.
  • GK 1 Naučit ćete opisati obilježja instrumentalnih dijelova opere.
  • GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja uvertire i intermezza.
  • GK 3 Naučit ćete slušno razlikovati reprezentativne primjere opernih brojeva uvertire i intermezza.
#1 Zadatak

U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. 

Odaberite pojam i smjestite ga u odgovarajući prostor označen na slici.

Slika
AMPLITUDA
VALNA DULJINA
ZGUŠNJENJE
RAZRJEĐENJE
SMJER ŠIRENJA VALA

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje informacije trebaju biti uključene u osobne podatke u životopisu?

U sljedećem zadatku razvrstajte tvrdnje prema uputi.

U videolekciji se spominjao curriculum vitae, odnosno CV. O nekim je tvrdnjama bilo riječi, a za neke trebate predvidjeti jesu li točne ili nisu. Smatrate li da je tvrdnja točna, svrstajte je u kategoriju „točno”, a smatrate li da nije točna, svrstajte je u kategoriju „netočno”. To ćete učiniti tako da kliknete na tvrdnju koju želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje je želite smjestiti.

Curriculum vitae na latinskom jeziku znači „ispisivanje biografije“.
Curriculum vitae rabi se tijekom prijave za posao kako bi se poslodavcima pružio pregled kvalifikacija i iskustva kandidata.
Curriculum vitae latinski je izraz koji doslovno znači „tijek života“.
Curriculum vitae upotrebljava se samo za prijave u škole te na fakultete i sveučilišta.
Curriculum vitae rabi se isključivo u akademskim krugovima za prikazivanje istraživačkog rada i publikacija.
Curriculum vitae standardni je format prikaza radne biografije u mnogim zemljama diljem svijeta.
Curriculum vitae je dokument koji sadržava kronološki pregled obrazovanja, radnog iskustva, vještina i ostalih važnih informacija o osobi.
Curriculum vitae isto je što i životopis, ali rabi se samo u određenim zemljama.
TOČNO
NETOČNO

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koji je najčešći redoslijed pri navođenju radnog iskustva u životopisu?

U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

Poredajte sljedeće dijelove životopisa redoslijedom kojim bi se trebali pojaviti u životopisu.

1. vještine
2. osobni podaci
3. certifikati i priznanja
4. obrazovanje
5. reference
6. radno iskustvo

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Zašto je važno prilagoditi životopis svakoj specifičnoj poziciji za koju se prijavljujete?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koja od sljedećih tvrdnji najbolje opisuje dobru praksu pisanja životopisa?

U sljedećem zadatku razvrstajte rečenice prema uputi.

Smatrate li da je tvrdnja točna, svrstajte je u kategoriju „točno”, a smatrate li da nije točna, svrstajte je u kategoriju „netočno”. To ćete učiniti tako da kliknete na tvrdnju koju želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje je želite smjestiti.

Životopis treba uključivati sve hobije i interese, bez obzira na to jesu li važni za posao.
Važno je prilagoditi svaki životopis poziciji za koju se prijavljujemo u sklopu oglasa.
Životopis bi trebao biti dug i opširan.
Životopis treba biti bez gramatičkih i pravopisnih pogrešaka.
Točno
Netočno

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim riječima. To ćete učiniti tako da pojmove smjestite na točno mjesto u rečenicama.

Nemojte zaboraviti u životopis uključiti jer često čine razliku između vašeg i ostalih životopisa. Vaš  treba uvijek biti osvježen svim novim vještinama, iskustvom i postignućima koja ste stekli.

životopis
vještine

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. 

Odredite izvođački sastav u skladbi.

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer.

Skladba je razigranoga ugođaja.

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.

Koja žičana glazbala izvode melodiju u skladbi?

Nema dostupnog transkripta.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer i odredite karakter opere kojoj pripada.

Nema dostupnog transkripta.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer i odredite karakter opere kojoj pripada.

Nema dostupnog transkripta.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer i odredite karakter opere kojoj pripada.

Nema dostupnog transkripta.


Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer i odredite karakter opere kojoj pripada.

Nema dostupnog transkripta.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer i odredite karakter opere kojoj pripada.

Nema dostupnog transkripta.

Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer i odredite karakter opere kojoj pripada.

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer intermezzo iz opere Cavaleria rusticana. 

Kakva je melodija u skladbi?

Nema dostupnog transkripta.

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim pojmovima. 

Glavnu melodiju u skladbi izvode

glazbala. Skladba je 

ugođaja i

tempa.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Skladba je, prema načinu izvođenja, instrumentalna.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor. Je li sljedeća izjava točna?

Val je pojava prijenosa energije česticama koje titraju.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Za transverzalne valove karakteristična je pojava:

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

Kakvi valovi na vodi mogu biti?

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.
 

Udaljenost između ravnine ravnoteže vala i najveće ili najniže točke na njemu karakteristična je fizička veličina kojom opisujemo val.
Odaberite o kojoj je fizičkoj veličini riječ!

Odaberite fizičku veličinu i smjestite je u odgovarajući prostor označen na slici.

Slika
DOL VALA
VISINA VALA
VALNA DULJINA
AMPLITUDA
BRIJEG VALA

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Linije koje predstavljaju mjesto do kojega se val proširio nazivaju se valne
, a linije koje pokazuju smjer širenja vala valne
.

Sljedeći zadatak riješite upisivanjem pojmova koji nedostaju.

Fizička veličina Oznaka fizičke veličine Oznaka mjerne jedinice
f
PERIOD VALA
ν m/s
λ
     

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Odredite period titranja vala čija je brzina 5 m/s, a razmak između dvaju susjednih brjegova iznosi 50 m.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Upadni i odbijeni kut nekog vala, nastali odbijanjem o neku čvrstu zapreku, zatvaraju kut od 70°. Koliki je upadni kut?

U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.

Poredajte sljedeće tvrdnje o pisanju životopisa od najtočnije do najmanje točne.

1. Životopis bi trebao biti bez gramatičkih i pravopisnih pogrešaka.
2. Važno je prilagoditi svaki životopis pojedinačnom poslu na koji se prijavljujete.
3. Upotrijebite što više različitih boja kako bi životopis bio privlačan.
4. Životopis bi trebao uključiti sve poslove koje ste radili.

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Povežite dio životopisa s odgovarajućim opisom.

osobni podaci prikaz prijašnjega radnog iskustva, počevši od najnovijeg
radno iskustvo popis relevantnih sposobnosti koje posjedujete
vještine ime, prezime, informacije za kontakt

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Uvertira i intermezzo instrumentalni su brojevi u operi.

U sljedećem zadatku dovršite tvrdnje odabirom pojmova u padajućem izborniku.

Instrumentalni broj na početku opere nazivamo

Operni broj u kojemu pjevači iznose osjećaje nazivamo

Instrumentalni broj koji povezuje pjevane dijelove nazivamo

Operni broj u kojemu se predstavlja radnja nazivamo

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Tko je skladatelj intermezza iz opere Cavaleria rusticana?

31. Uhvati val!

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ 1 Naučit ćete objasniti što su brijeg i dol vala te prepoznati te dijelove vala na primjerima.
  • FIZ 2 Naučit ćete razlikovati valne fronte i valne zrake.
  • FIZ 3 Naučit ćete opisati fizikalna svojstva vala (period, frekvenciju, amplitudu i valnu duljinu).
  • FIZ 4 Naučit ćete kako se energija prenosi titranjem čestica sredstva.
  • FIZ 5 Naučit ćete koncept odbijanja valova i zakon odbijanja valova.
  • FIZ 6 Naučit ćete povezati frekvenciju, valnu duljinu i brzine vala.
  • HJ 1 Naučit ćete svrhu i važnost životopisa: zašto je životopis ključan dokument u profesionalnom razvoju i kako može utjecati na izglede za zaposlenje.
  • HJ 2 Naučit ćete prepoznati strukturu životopisa: razumjeti ključne dijelove životopisa i kako ih iskoristiti za prikazivanje profesionalnoga iskustva, vještina i postignuća.
  • GK 1 Naučit ćete opisati obilježja instrumentalnih dijelova opere.
  • GK 2 Naučit ćete prepoznati obilježja uvertire i intermezza.
  • GK 3 Naučit ćete slušno razlikovati reprezentativne primjere opernih brojeva uvertire i intermezza.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Na granici (ne)mogućeg - Ishodi učenja: MAT OŠ D.8.2. Primjenjuje oplošje i volumen geometrijskih tijela., MAT OŠ D.8.4. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., MAT OŠ A.8.2. Računa s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., FIZ OŠ C.8.7. FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., FIZ OŠ D.8.2. Analizira učinke električne struje i magnetizam., FIZ OŠ D.8.3. Analizira električnu struju i napon te primjenjuje koncepte rada i snage., MAT OŠ A.8.1. Računa s korijenima., MAT OŠ D.8.1. Primjenjuje Pitagorin poučak, OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu.", "FIZ OŠ C.8.7. FIZ OŠ D.8.7. Povezuje pojavu titranja i prijenos energije valom., OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu., OŠ LK C.8.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem analizira utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život te daje prijedlog njezina mogućeg (pre)oblikovanja., OŠ LK C.8.2. Učenik raspravlja o društvenome kontekstu umjetničkoga djela.
    1. Videolekcija 5.1: SF čokolada - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete primjenjivati volumen geometrijskih tijela., MAT 2 Naučit ćete odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice., MAT 3 Naučit ćete računati s potencijama racionalne baze i nenegativnoga cjelobrojnog eksponenta., FIZ 1 Naučit ćete da je svjetlost elektromagnetski val., FIZ 2 Naučit ćete što je valna duljina., FIZ 3 Naučit ćete vezu valne duljine, frekvencije i brzine svjetlosti., FIZ 4 Naučit ćete koji su učinci struje u jednostavnome strujnom krugu., FIZ 5 Naučit ćete analizirati rad i snagu električne struje., HJ 1 Naučit ćete prepoznati obilježja znanstvene fantastike., HJ 2 Naučit ćete imenovati najvažnije autore znanstvenofantastične književnosti.
    2. Videolekcija 5.2: Smisao života jednog korijena - Ishodi učenja: HJ 2 Naučit ćete uočiti strukturne dijelove problemskog članka., MAT 1 Naučit ćete odrediti točnu i približnu vrijednost drugog korijena racionalnog broja., MAT 2 Naučit ćete izračunati duljinu stranice kvadrata zadane površine., MAT 3 Naučit ćete što je i kako se konstruira Pitagorino stablo i spirala drugog korijena., HJ 1 Naučit ćete koja su obilježja problemskog članka., HJ 3 Naučit ćete koji su postupci pri pisanju problemskog članka., HJ 4 Naučit ćete pisati problemski članak.
    3. Videolekcija 5.4: Zelene metropole - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti uzročno-posljedičnu vezu izgaranja fosilnih goriva i onečišćenja zraka., Naučit ćete opisati utjecaj povećane koncentracije ugljikova dioksida na okoliš i živa bića., Naučit ćete povezati utjecaj površina s pojavom toplinskih gradskih „otoka“., Naučit ćete navesti kriterije ostvarivanja statusa zelene metropole., Naučit ćete objasniti kako funkcioniraju zelene metropole., Naučit ćete koja je uloga arhitekata, krajobraznih arhitekata i urbanista u stvaranju zelenih metropola., Naučit ćete koja je uloga zelenih površina u urbanom kontekstu., Naučit ćete koje vrste parkova postoje.
    4. Videolekcija 5.5: Po uzoru na prirodu - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete prepoznati probleme s kojima se čovjek suočavao u svojim izumima., MAT 1 Naučit ćete što su preslikavanja u ravnini, koje su osnovne vrste preslikavanja u matematici te kako se konstruiraju slike likova., LIK 1 Naučit ćete prepoznati land art kao umjetnički smjer., LIK 2 Naučit ćete primjenjivati land art kao medij izražavanja., LIK 3 Naučit ćete uočiti i prepoznati land art na likovnim primjerima., BIO 2 Naučit ćete povezati prilagodbe organizama s inovativnim rješenjima u arhitekturi i inženjerstvu te prepoznati važnost inovacija.
    5. Videolekcija 5.6: Vjerovali ili ne - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati obilježja gena i spolnog razmnožavanja., BIO 2 Naučit ćete razlikovati dominantna i recesivna svojstva te nasljedna i stečena svojstva., BIO 3 Naučit ćete primijeniti postupak križanja u nasljeđivanju svojstava., BIO 4 Naučit ćete opisati određivanje krvnih grupa te njihovo nasljeđivanje., MAT 1 Naučit ćete opisati siguran i nemoguć događaj., MAT 2 Naučit ćete odrediti skup svih povoljnih i skup svih mogućih događaja., MAT 3 Naučit ćete izračunati vjerojatnost slučajnog događaja.