Učitavanje

2. Maestro Veliki Kukac metafora je humanizma u romanu Kiklop Ranka Marinkovića

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći oblikovati tekst eseja.
  • U potpunosti ću moći primijeniti norme hrvatskog jezika.
  • Moći ću prepoznati raspravljačke tekstne vrste.
  • Moći ću navoditi obilježja raspravljačkog teksta.
  • Moći ću objasniti strukturu eseja.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti svoje mišljenje i stavove.
  • Moći ću prepoznati obilježja raspravljačkog eseja.
  • U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja i koncept eseja.
  • Moći ću analizirati funkcionalni stil pisanja eseja.
Školski raspravljački esej
Uvod

- postavljanje teze / tema odlomka
- predstavljanje djela

Razrada
- tvrdnja 1
- argumenti
- potvrda (citati)
- tvrdnja 2
- argumenti
- potvrda (citati)
...

Zaključak
- sažimanje rečenog

#1 Zadatak

Dopunite riječi

Romana Kiklop govori o

Melkioru Tresiću koji u osvit Drugog svjetskog rata u

proživljava egzistencijalne probleme vezane uz svoj strah od novačenja i rata. On se kreće od redakcije, kafića

i Mirni kutić u kojima susreće razne tipove ljudi. Paralelno s realističnom fabulom pratimo i zamišljeni roman koji Melkior slaže u svojoj glavi o brodolomcima koje su zarobili

. Kiklop je simbol rata koji Melkior osjeća da dolazi, pa i kad biva unovačen u vojsku, on završava

jer je nesposoban za rat. Roman Kiklop je moderni roman jer sve događaje pratimo iz Melkiorove perspektive pa pripada

romanu. Roman je fragmentiran, pun unutarnjih, ali i zamišljenih dijaloga, a stilsku osnovicu čine, ironija, groteska, igre riječima i

koju vidimo kada likovi svoje misli povezuju s citatima iz drugih djela.

Procjena znanja

Koja od navedenih vrsta nije raspravljački tekst?

Koje od navedenih obilježja pripada raspravljačkom tekstu?

Nadopunite tvrdnju da bude točna.

Na početku raspravljačkog školskog eseja postavljamo
koju razrađujemo tijekom cijelog djela
i
.

Raspravljački esej donosi niz dokaza za tvrdnje o nekom djelu.

U raspravljačkom eseju iznosi se vlastito mišljenje.

Nije obavezno potkrijepiti argumente koje iznosimo.

Parafraziranje je jedan od oblika potkrepljivanja.

Važan je dio raspravljačkog eseja i priprema za pisanje.

Kojim se funkcionalnim stilom ne piše školski esej?

2. Maestro Veliki Kukac metafora je humanizma u romanu Kiklop Ranka Marinkovića

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći oblikovati tekst eseja.
  • U potpunosti ću moći primijeniti norme hrvatskog jezika.
  • Moći ću prepoznati raspravljačke tekstne vrste.
  • Moći ću navoditi obilježja raspravljačkog teksta.
  • Moći ću objasniti strukturu eseja.
  • U potpunosti ću moći potkrijepiti svoje mišljenje i stavove.
  • Moći ću prepoznati obilježja raspravljačkog eseja.
  • U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja i koncept eseja.
  • Moći ću analizirati funkcionalni stil pisanja eseja.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Produktivne jezicne djelatnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspravljati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći pisati raspravljačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objasniti stav o književnome tekstu.
    1. Videolekcija 2.1: Treba li čitati književna djela o ljudskoj patnji? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati debatu i analizirati informacije i ideje., U potpunosti ću moći oblikovati argumente i protuargumente za raspravu., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije., Moći ću prepoznati strukturu debate., Moći ću moći prepoznati stilska obilježja književnih djela., Moći ću razumjeti kako pripremiti debatu., Moći ću prepoznati obilježja debate., Moći ću prepoznati namjenu debate., U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova.
    2. Videolekcija 2.3: Vodite sastanak kao stručnjaci - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći određivat temu, oblik, svrhu i namjenu poslovnog sastanka., U potpunosti ću moći procjenjivati informacije i njihov izvor te ih primjenjivati u koncipiranju vlastita poslovnog sastanka., U potpunosti ću moći govoriti u skladu s govornom ulogom poštujući strukturu poslovnog sastanka., U potpunosti ću moći samostalno primjenjivati pravogovorna pravila hrvatskoga standardnog jezika uvažavajući verbalne i neverbalne vrednote govorenoga jezika s obzirom na administrativni stil poslovnog sastanka., Moći ću određivati temu, oblik i svrhu poslovnog sastanka., Moći ću opisati ispravan način pripremanja sastanka., Moći ću opisivati najčešće pogreške u pripremanju sastanka., Moći ću analizirati korake u moderiranju poslovnog sastanka., Moći ću prepoznati načine vođenja sastanka., U potpunosti ću moći donositi zajedničke zaključke o mogućem rješenju problemske situacije ili o zajedničkoj odluci.
    3. Videolekcija 2.4: Tko kaže da se slabo čita - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati tipičnu strukturu i obilježja polemičkog teksta., U potpunosti ću moći primijeniti strategije polemičkog teksta., U potpunosti ću moći napisati polemiku., U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja., Moći ću prepoznati funkcionalni stil teksta., Moći ću opisati svrhu polemike., Moći ću prepoznati izlagačka obilježja teksta., Moći ću prepoznati obilježja polemike., U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja raspravljačkog teksta., U potpunosti ću moći kombinirati ideje iz različitih područja u postupku pisanja., U potpunosti ću moći povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima.