Učitavanje

1. Svatko od nas može biti pjesnik duhovit i originalan

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja i izraziti svoj doživljaj dadaističke pjesme.
  • U potpunosti ću moći samostalno napisati dadaističku pjesmu.
  • U potpunosti ću moći analizirati kako literarni ukus utječe na recepciju književnog teksta.
  • U potpunosti ću moći primijeniti i opisati tehnike za poticanje kreativnosti „Slučajne riječi“ i „Zašto, zašto?“.
  • U potpunosti ću moći primijeniti i objasniti tehniku za odabir ideja „Srce, glava, ruke“.
  • Moći ću odrediti kontekst nastanka dadističke pjesme.
Profesionalni videozapis. Transkript: Profesionalni videozapis.

Za one koji žele znati više

Odjeci dadaizma javljaju se u Hrvatskoj, osobito u Zagrebu, gdje 1922. izlaze publikacije „Dada-Tank“, „Dada-Jazz“ i „Dada-Jok“. Istražite na Europeani ove publikacije, a sami smislite nove kreativne naslove publikacija s prefiksoidom „Dada-….“ poslužite se tehnikom oluja pisanja, zapišite sve ideje koje vam padnu na um, a potom na radionici odaberite najuspjelije tehnikom samoljepljivih točkica: svaki učenik pri tome dobije 5 točkica koje može dodijeliti jednom radu ili različitim radovima. Pobjednik je onaj rad koji je dobio najviše točkica.

Procjena znanja

Na koji aspekt procjene ideje upućuje metafora glave?

Uparite tehniku za poticanje kreativnosti s njezinim opisom.

oluja pisanja Problem se iscrpljuje postavljanjem mnogobrojnih pitanja.
samoljepljive točkice Problem se definira odabirom evocirajućih riječi.
slučajne riječi Ideje se generiraju slobodnim zapisivanjem u obliku natuknica ili rečenica.
 zašto, zašto Do rješenja problema dolazi se dodjeljivanjem bodova.

Poredajte točnim redoslijedom faze tehnike „slučajne riječi“.

1. primjena riječi u konkretnom kreativnom problemu
2. rasprava
3. igra asocijacija
4. zapisivanje slučajnih riječi

Koja su obilježja dadaističke poetike? Moguće je odabrati više točnih odgovora. 

Odaberite sve primjenjivo.

Recept za dadaističku pjesmu dio je Manifesta o slaboj i gorkoj ljubavi.

Autor Manifesta o slaboj i gorkoj ljubavi je Marcel Janco.

1. Svatko od nas može biti pjesnik duhovit i originalan

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja i izraziti svoj doživljaj dadaističke pjesme.
  • U potpunosti ću moći samostalno napisati dadaističku pjesmu.
  • U potpunosti ću moći analizirati kako literarni ukus utječe na recepciju književnog teksta.
  • U potpunosti ću moći primijeniti i opisati tehnike za poticanje kreativnosti „Slučajne riječi“ i „Zašto, zašto?“.
  • U potpunosti ću moći primijeniti i objasniti tehniku za odabir ideja „Srce, glava, ruke“.
  • Moći ću odrediti kontekst nastanka dadističke pjesme.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 10: Stvaralačko izražavanje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu.
    1. Videolekcija 10.2: Stvorite hiperpjesmu - Ishodi učenja: Moći ću definirati hipertekst., U potpunosti ću moći odrediti obilježja i medij hiperpjesme., U potpunosti ću moći napisati hiperpjesmu., Moći ću odrediti naziv pjesništva., U potpunosti ću moći analizirati pjesmu Oproštaj Federica Garcíje Lorce., U potpunosti ću moći usporediti tradicionalno pjesništvo i hiperpjesništvo., U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj pjesme prema načinu na koji se pročita., U potpunosti ću moći koristiti se odgovarajućom digitalnom tehnologijom.
    2. Videolekcija 10.3: Oblikujte epizodu grafičkog romana - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći stvaralački oblikovati epizodu grafičkog romana., U potpunosti ću moći odrediti korake kreativnog procesa u stvaranju grafičkog romana., U potpunosti ću moći razlikovati tradicionalni i grafički roman., Moći ćete odrediti obilježja grafičkog romana., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj odlomaka književnog teksta i grafičkog romana., U potpunosti ću moći kreativno izražavati vlastite osjećaje, ideje i misli., U potpunosti ću moći služiti se različitim tehnikama, oblicima izražavanja i medijima., Moći ću uočiti kontekst popularnosti grafičkog romana., Moći ću analizirati strukturne elemente stripa., Moći ću prepoznati općekulturni pojam.