Učitavanje

2. Majstorski tečaj modernističkih pravaca

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći odrediti obilježja modernizma i moderne.
  • U potpunosti ću moći odrediti vrijeme nastanka pojedinih djela s pomoću citata.
  • U potpunosti ću moći izraziti vlastito mišljenje.
  • Moći ću odrediti obilježja avangarde.
  • Moći ću odrediti početke modernog romana.
  • Moći ću odrediti obilježja modernih književnih pravaca.
  • Moći ću izdvojiti časopise Druge moderne.
  • Moći ću odrediti obilježja postmodernizma.
  • U potpunosti ću moći usustaviti obilježja književnih pravaca do postmodernizma.

Procjena znanja

Koje je zajedničko obilježje svim avangardnim pravcima?

Koje se djelo smatra začetnikom modernog romana?

Odredite točnost sljedećih tvrdnji.


Avangardna književnost dijeli sličnosti s ostalim umjetnostima razdoblja.

Druga moderna u Hrvatskoj dobila je naziv prema književnoj moderni.

Postmodernizam karakterizira preoblika književnih žanrova.

Koji se književni časopisi javljaju u Drugoj moderni?

Odredite obilježja postmodernizma. (Više je točnih odgovora.)

2. Majstorski tečaj modernističkih pravaca

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći odrediti obilježja modernizma i moderne.
  • U potpunosti ću moći odrediti vrijeme nastanka pojedinih djela s pomoću citata.
  • U potpunosti ću moći izraziti vlastito mišljenje.
  • Moći ću odrediti obilježja avangarde.
  • Moći ću odrediti početke modernog romana.
  • Moći ću odrediti obilježja modernih književnih pravaca.
  • Moći ću izdvojiti časopise Druge moderne.
  • Moći ću odrediti obilježja postmodernizma.
  • U potpunosti ću moći usustaviti obilježja književnih pravaca do postmodernizma.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 11: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova.
    1. Videolekcija 11.1: Tko se boji epoha još? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja književnih epoha., U potpunosti ću moći odrediti vrijeme nastanka pojedinih djela s pomoću citata., U potpunosti ću moći usustaviti obilježja književnih pravaca od antike do postmodernizma., U potpunosti ću moći izraziti vlastito mišljenje., Moći ću smjestiti autora u književnopovijesno razdoblje., Moći ću prepoznati obilježja književnopovijesnih razdoblja., Moći ću prepoznati obilježja poetike književnopovijesnog razdoblja.
    2. Videolekcija 11.3: Zašto je glumcu potreban njegov festival? - Ishodi učenja: Moći ću povezati kazalište s predstavom., U potpunosti ću moći procijeniti kako manifestacija u stvarnom i digitalnom okružju utječe na oblikovanje vlastita kulturnog identiteta., U potpunosti ću moći navesti barem pet kulturno-umjetničkih događaja, manifestacija, festivala., U potpunosti ću moći navesti gradove u kojima se održavaju poznati kazališni festivali., U potpunosti ću moći navesti gdje se i otkad održava Festival glumca., U potpunosti ću moći objasniti o čemu je riječ u knjizi Mihaila Čehova, Glumcu., Moći ću pronaći podatke služeći se pretraživanjem interneta., Moći ću povezati posjećivanje kulturno-umjetničkih događaja s utjecajem na oblikovanje vlastita kulturnog identiteta.
    3. Videolekcija 11.4: Tko su hrvatski prvaci slam-poezije? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći čitati i slušati slam-pjesništvo (natjecanja i javne izvedbe)., U potpunosti ću moći uočiti prijenos kulturnih vrijednosti koje su od američkih slam-umjetnika drugi umjetnici prenosili na ostale umjetnike diljem svijeta, pa tako i u Hrvatsku., U potpunosti ću moći navesti odrednice slam-poezije., U potpunosti ću moći usporediti tekstove slam-pjesništva s tekstovima visoke kulture., Moći ću povezati pojmove vezane uz prijenos kulturnih obrazaca iz jednog u drugi kulturni krug., Moći ću izdvojiti stihove koji pripadaju slam-pjesništvu i stihove koji pripadaju visokoj kulturi., Moći ću odrediti natjecateljska pravila slam-nastupa., Moći ću odrediti obilježja slam-poezije., Moći ću utvrditi kreativni procesu oblikovanja slam-pjesme., U potpunosti ću moći doznati tko su slam-umjetnici, tko je publika koja prati natjecanja i javne izvedbe, zašto se državno prvenstvo održava u kultnom zagrebačkom klubu Močvara, pripada li slam-pjesništvo alternativnoj kulturnoj sceni i koja je vrijednost slam-pjesništva za oblikovanje našega kulturnog identiteta.
    4. Videolekcija 11.5: Pokretne slike pjevaju i plešu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati eksperimentalni film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode., U potpunosti ću moći objasniti obilježja postmodernizma, dijalogičnosti i odnosa prema tradiciji u filmu., Moći ću odrediti obilježja eksperimentalnog filma., Moći ću prepoznati formalna obilježja filma., Moći ću objasniti naslov filma., Moći ću prepoznati obilježja poetskog izlaganja., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja poetskog filmskog izlaganja i asocijativne montaže.