Učitavanje

4. Tko su hrvatski prvaci slam-poezije?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći čitati i slušati slam-pjesništvo (natjecanja i javne izvedbe).
  • U potpunosti ću moći uočiti prijenos kulturnih vrijednosti koje su od američkih slam-umjetnika drugi umjetnici prenosili na ostale umjetnike diljem svijeta, pa tako i u Hrvatsku.
  • U potpunosti ću moći navesti odrednice slam-poezije.
  • U potpunosti ću moći usporediti tekstove slam-pjesništva s tekstovima visoke kulture.
  • Moći ću povezati pojmove vezane uz prijenos kulturnih obrazaca iz jednog u drugi kulturni krug.
  • Moći ću izdvojiti stihove koji pripadaju slam-pjesništvu i stihove koji pripadaju visokoj kulturi.
  • Moći ću odrediti natjecateljska pravila slam-nastupa.
  • Moći ću odrediti obilježja slam-poezije.
  • Moći ću utvrditi kreativni procesu oblikovanja slam-pjesme.
  • U potpunosti ću moći doznati tko su slam-umjetnici, tko je publika koja prati natjecanja i javne izvedbe, zašto se državno prvenstvo održava u kultnom zagrebačkom klubu Močvara, pripada li slam-pjesništvo alternativnoj kulturnoj sceni i koja je vrijednost slam-pjesništva za oblikovanje našega kulturnog identiteta.
#1 Zadatak

Razvrstajte stihove na one koji pripadaju slam-pjesništvu i na one koji pripadaju visokoj kulturi.

… krošnjama bijelim mladih šljiva…
Kiše pjevaju na jablanima…
… dobroćudan nepotreban tumor…
… U lišću piruju zvuci…
… čini mi se da imamo kompatibilne dijagnoze…
… trese me usmjereni bijes…
Gaze lanene kišne stope…
… kravetino, kujo…
… to je moja usrana sudbina…
… plač muškarca koji cvili poput ranjene kuje…
Šutljivi oblaci prozirno sjaju…
… znam kog izbjegavam u trulom kaosu glave…
… to ruke sunca oblake tope…
… jer ne mogu prestati mrziti i psovati…
… snopovi strijela kroz šumu rone…
slam-pjesništvo
visoka kultura

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Utemeljitelj je slam-pjesništva 

 pjesnik Marc Kelly Smith.

Odredite točnost tvrdnje.


Slam-poezija podrazumijeva natjecanje, no u hrvatskim klubovima, gdje se izvodi slam-poezija, uglavnom ne vlada natjecateljska atmosfera nego se više uživa u poeziji.

Tko je organizirao prvi slam-nastup u Hrvatskoj?

Koje elemente karakteristične za slam-izvedbe prepoznajete u nastupu? (Više je točnih odgovor.)

Koja je tema slam-pjesme D. Indžića?

Na koju se književnu tradiciju oslanjaju stihovi slam-pjesme?

Mario Kovač - prvi video. Transkript: Mario Kovač - prvi video.
Mario Kovač - drugi video. Transkript: Mario Kovač - drugi video.

Procjena znanja

Odredite točnost tvrdnje.


Prvi je pjesnički slam organiziran je u radničkome baru u Memphisu 1986.

Odredite točnost tvrdnje.


Slam-poeziju u Hrvatskoj promovirao je Valerij Jurišić, koji je tad bio urednik časopisa Nomad i Homo Volans.

Razvrstajte stihove na one koji pripadaju slam-pjesništvu (D. Indžić) i na one koji pripadaju visokoj kulturi (T. Ujević).

Nisam li pjesnik, ja sam barem patnik;
umrijet ću noćas od ljepote;
oči su mu crvene i pune krmelja;
tiho šefu mater psuje radnik noćne smjene;
bijeli čovjek iz džungle sprema mu deložaciju;
bez sjaja zvijezde na nebu;
Ne ljubi manje koji mnogo ćuti;
na ponos hrvatske nacije hrvatski jezik ulazi u službu američke demokracije;
slam-pjesništvo
visoka kultura

Na koliko je minuta ograničena izvedba slam-nastupa na Državnom prvenstvu Hrvatske u slam-poeziji?

Koja su obilježja slam-poezije? Više je točnih odgovora.

Kronološki poredajte korake u stvaranju slam-poezije.

1. Čitajte naglas svoje stihove.
2. Izdvojite jedno svoje sjećanje i počnite pisati stihove.
3. Izbacite suvišno.
4. Pročitajte ponovno naglas.
5. Dodajte neki vlastiti naglasak, začin, snagu, kretnju, naklonost u svoj nastup.

4. Tko su hrvatski prvaci slam-poezije?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći čitati i slušati slam-pjesništvo (natjecanja i javne izvedbe).
  • U potpunosti ću moći uočiti prijenos kulturnih vrijednosti koje su od američkih slam-umjetnika drugi umjetnici prenosili na ostale umjetnike diljem svijeta, pa tako i u Hrvatsku.
  • U potpunosti ću moći navesti odrednice slam-poezije.
  • U potpunosti ću moći usporediti tekstove slam-pjesništva s tekstovima visoke kulture.
  • Moći ću povezati pojmove vezane uz prijenos kulturnih obrazaca iz jednog u drugi kulturni krug.
  • Moći ću izdvojiti stihove koji pripadaju slam-pjesništvu i stihove koji pripadaju visokoj kulturi.
  • Moći ću odrediti natjecateljska pravila slam-nastupa.
  • Moći ću odrediti obilježja slam-poezije.
  • Moći ću utvrditi kreativni procesu oblikovanja slam-pjesme.
  • U potpunosti ću moći doznati tko su slam-umjetnici, tko je publika koja prati natjecanja i javne izvedbe, zašto se državno prvenstvo održava u kultnom zagrebačkom klubu Močvara, pripada li slam-pjesništvo alternativnoj kulturnoj sceni i koja je vrijednost slam-pjesništva za oblikovanje našega kulturnog identiteta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 11: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova.
    1. Videolekcija 11.1: Tko se boji epoha još? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja književnih epoha., U potpunosti ću moći odrediti vrijeme nastanka pojedinih djela s pomoću citata., U potpunosti ću moći usustaviti obilježja književnih pravaca od antike do postmodernizma., U potpunosti ću moći izraziti vlastito mišljenje., Moći ću smjestiti autora u književnopovijesno razdoblje., Moći ću prepoznati obilježja književnopovijesnih razdoblja., Moći ću prepoznati obilježja poetike književnopovijesnog razdoblja.
    2. Videolekcija 11.2: Majstorski tečaj modernističkih pravaca - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja modernizma i moderne., U potpunosti ću moći odrediti vrijeme nastanka pojedinih djela s pomoću citata., U potpunosti ću moći izraziti vlastito mišljenje., Moći ću odrediti obilježja avangarde., Moći ću odrediti početke modernog romana., Moći ću odrediti obilježja modernih književnih pravaca., Moći ću izdvojiti časopise Druge moderne., Moći ću odrediti obilježja postmodernizma., U potpunosti ću moći usustaviti obilježja književnih pravaca do postmodernizma.
    3. Videolekcija 11.3: Zašto je glumcu potreban njegov festival? - Ishodi učenja: Moći ću povezati kazalište s predstavom., U potpunosti ću moći procijeniti kako manifestacija u stvarnom i digitalnom okružju utječe na oblikovanje vlastita kulturnog identiteta., U potpunosti ću moći navesti barem pet kulturno-umjetničkih događaja, manifestacija, festivala., U potpunosti ću moći navesti gradove u kojima se održavaju poznati kazališni festivali., U potpunosti ću moći navesti gdje se i otkad održava Festival glumca., U potpunosti ću moći objasniti o čemu je riječ u knjizi Mihaila Čehova, Glumcu., Moći ću pronaći podatke služeći se pretraživanjem interneta., Moći ću povezati posjećivanje kulturno-umjetničkih događaja s utjecajem na oblikovanje vlastita kulturnog identiteta.
    4. Videolekcija 11.5: Pokretne slike pjevaju i plešu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati eksperimentalni film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode., U potpunosti ću moći objasniti obilježja postmodernizma, dijalogičnosti i odnosa prema tradiciji u filmu., Moći ću odrediti obilježja eksperimentalnog filma., Moći ću prepoznati formalna obilježja filma., Moći ću objasniti naslov filma., Moći ću prepoznati obilježja poetskog izlaganja., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja poetskog filmskog izlaganja i asocijativne montaže.