Učitavanje

32. Dajte mi svoje koordinate

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 1 Naučit ćete pridružiti točke pravca racionalnim brojevima.
  • MAT 2 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama.
  • HJ 1 Naučit ćete izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta.
  • HJ 2 Naučit ćete prepoznati obavijesne tipove tekstova: obavijest, vijest, izvješće, komentar.
  • HJ 3 Naučit ćete poštovati načelo sažetosti, potpunosti, aktualnosti, točnosti i uvjerljivosti.

Za one koji žele znati više

Crtice iz života Renéa Descartesa
Rene Descartes rođen je 31. 3. 1596., a umro je 11. 2. 1650. godine. Školovao se u Parizu, a poslije je otišao u Nizozemsku gdje je sudjelovao u Tridesetogodišnjem ratu.
Poslije rata posvetio se znanstvenom radu, a 1649. prihvatio je poziv švedske kraljice Kristine da bude njezin učitelj. Četiri mjeseca poslije ondje je i umro od upale pluća.
Descartesovo je najpoznatije djelo Rasprava o metodi, koju je objavio na francuskom jeziku 1637. godine.
Njegova su važnija djela: Razmišljanja o prvoj filozofiji, Načela filozofije, Rasprava o strastima duše, Pravila o upravljanju duhom.
Svojim djelom Geometrija Descartes otvara novo razdoblje u razvoju matematike primjenom koordinatnog sustava i međusobno zavisnih promjenjivih veličina te time uspostavlja vezu između algebre i geometrije, čime je uvedena analitička geometrija.
S Nizozemcem Willebrodom Snelliusom formulirao je zakon loma svjetlosti. Zajedno su proučavali lom svjetlosti u unutrašnjosti vodene kapljice te protumačili postanak duge 1649. godine

#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću kvadratne mreže.

Dovucite uređeni par na odgovarajuću muhu.

Zadatak 1
(1, 2)
(3, 4) 
(5, 1)
(6, 5)
#2 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca.

Spojite kvadrant i točku koja mu pripada.

I. KVADRANT B(8, 12)
II. KVADRANT A(–24, –98)
III. KVADRANT C(503, –11)
IV. KVADRANT D(–80, 34)
#3 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Zamislite da ste se od Zagreba pomaknuli 14° prema zapadu. Na kojoj se zemljopisnoj dužini nalazite?

Označite točan odgovor.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Tekstove kojima se javnost informira o kakvu događaju zovemo:

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Obavijest se piše u

jer se odnosi na događaje koji

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Obavijesni tekstovi odgovaraju na pitanja

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.


Koje od navedenih vrsta obavijesnih tekstova smiju imati subjektivne elemente?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.


Vijest se piše u obliku takozvane piramide. Označite u kojem smjeru treba biti okrenuta piramida.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


U strukturi od koliko dijelova pišemo komentar?

U sljedećem zadatku pojmove poredajte prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.


Poredajte dijelove strukture komentara.

1. završetak
2. uvod
3. razrada

Za one koji žele znati više

Razlikujemo komentar kao obavijesnu vrstu teksta i pisanje svakodnevnih komentara kojima smo izloženi ponajprije na društvenim mrežama.
Komentari koje iznose korisnici društvenih mreža sadržavaju osobno mišljenje autora, ali uglavnom nisu pisani u obliku obavijesnoga komentara. Iznošenje mišljenja nije (novinski) komentar!
Pišete li i sami (osobne) komentare na društvenim mrežama, pripazite na sadržaj i jezičnu točnost svojega komentara.

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Točka koja se nalazi na osi apscisa ima ordinatu nula.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Točka koja se nalazi na apscisi ima apscisu nula.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Točka koja se nalazi na ordinati ima ordinatu nula.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Točka koja se nalazi na ordinati ima apscisu nula.

 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.


Tvrdnja koja najtočnije opisuje obavijest kao novinsku vrstu jest:

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Pravokutni koordinatni sustav u ravnini sastoji se od dvaju brojevnih pravaca koji su međusobno
. Točka čije su obje koordinate negativne nalazi se u III.
. Horizontalna ili x-os naziva se još i os 
. Točka koja ima koordinate (0,0) naziva se
koordinatnog sustava.

U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim riječima.

To ćete učiniti tako da pojmove smjestite na točno mjesto u rečenicama.

je obavijesna vrsta u kojoj autor iznosi svoja razmišljanja o događaju, objašnjava ih te dokazuje činjenicama i primjerima. Kao i ostale obavijesne vrste, i komentar mora biti istinit i aktualan. je kratak tekst u kojemu su točno, precizno i jasno izneseni podaci o događaju. Informacije koje vijest donosi trebaju biti važne i aktualne. Autor iznosi činjenice, bez komentara. Iz vijesti doznajemo što se, kad, gdje, kako i zašto dogodilo. je tekst opširniji od vijesti, iscrpnije iznosi kako se i zašto što dogodilo. Sadržava elemente subjektivnoga pisanja i izraženo je autorovo stajalište. Za razliku od vijesti, često sadržava i navode nečijih riječi.

Izvješće
Vijest
Komentar

Spojite točke istaknute na pravcu s odgovarajućim koordinatama.

A  –1
B 3
C –3
D 5

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kojom se obavijesnom vrstom trebamo poslužiti javljamo li se uživo u školsku radijsku postaju?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Pri pisanju koje se vrste obavijesnoga teksta koristimo navodima nečijih riječi, izjavama sudionika ili stručnih osoba o događaju?

U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.

Zajednička su obilježja svih obavijesnih tekstova
podataka i jasnoća izraza.
Obavijesni tekst koji smije imati humoristične (duhovite) elemente jest

32. Dajte mi svoje koordinate

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 1 Naučit ćete pridružiti točke pravca racionalnim brojevima.
  • MAT 2 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama.
  • HJ 1 Naučit ćete izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta.
  • HJ 2 Naučit ćete prepoznati obavijesne tipove tekstova: obavijest, vijest, izvješće, komentar.
  • HJ 3 Naučit ćete poštovati načelo sažetosti, potpunosti, aktualnosti, točnosti i uvjerljivosti.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Istražite i prikažite - Ishodi učenja: OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.5. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., MAT OŠ A.7.1. MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ B.7.3. Interpretira silu trenja i njezine učinke., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ C.7.2. Uspoređuje energijske potrebe različitih organizama uzimajući u obzir potrebnu vrstu i količinu hrane za očuvanje zdravlja., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.2.Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ HJ C.7.1. Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ D.7.1. Pridružuje točke pravca racionalnim brojevima., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu (komentar, izvješće, obavijest)., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ GK C.7.1. Učenik opaža međusobne utjecaje različitih vrsta glazbi.
    1. Videolekcija 6.1: Brojčani prikaz - Ishodi učenja: MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., HJ 1 Naučit ćete čitati neknjiževni tekst, izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., MAT 4 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., MAT 1 Naučit ćete kako se primjenjuju različiti zapisi racionalnih brojeva te kako se s računa s tim brojevima., MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu Q.
    2. Videolekcija 6.2: Međudjelovanje - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete definirati silu., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati slike koje djeluju na udaljenosti i na dodir., FIZ 3 Naučit ćete koja sila omogućuje zaustavljanje tijela., FIZ 4 Naučit ćete svojstva elastičnog tijela., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi produljenje opruge., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost.
    3. Videolekcija 6.3: Na granici dodira - Ishodi učenja: FIZ1 Naučit ćete u kojem smjeru djeluje sila trenja., FIZ 2 Naučit ćete kada je trenje poželjno, a kada nije., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati trenje klizanja od trenja kotrljanja., FIZ 4 Naučit ćete kako smanjiti trenje., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi sila trenja., MAT 1 Naučit ćete izračunavati postotak i primjenjivati postotni račun., MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost
    4. Videolekcija 6.4: Dobro skriveno - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj i ulogu organa probavnog sustava., BIO 2 Naučit ćete razlikovati hranjive tvari i procese njihove razgradnje tijekom probave., BIO 3 Naučit ćete objasniti važnost umjerenog konzumiranja soli i „skrivenih” šećera za očuvanje zdravlja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako pretjerano konzumiranje soli i „skrivenih” šećera utječe na vaše zdravlje., KEM 2 Naučit ćete objasniti što su „skriveni” šećeri i kako ih prepoznati u prerađenim namirnicama., KEM 3 Naučit ćete analizirati deklaracije prehrambenih proizvoda., LK 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati kiparske i slikarske materijale i likovne tehnike., LK 2 Naučit ćete usporediti i opisati različite teksture i načine obrade površine u umjetničkim djelima i svakodnevnom životu.
    5. Videolekcija 6.5: (Ne)opasna tvar - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva oksidana ili divodikova monoksida., HJ 1 Naučit ćete primijeniti informacije o lažnim vijestima u praćenju medija., HJ 2 Naučit ćete kritički promišljati o informacijama dostupnima u medijima., HJ 3 Naučit ćete primijeniti pravila za provjeru informacija., KEM 2 Naučit ćete kritički razmotriti upotrebu te tvari i opisati njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
    6. Videolekcija 6.7: U kojem si filmu? - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete definirati i prepoznati filmski plan., HJ 2 Naučit ćete prepoznati vrste kadra., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o filmskim izražajnim sredstvima te prepoznati tri glavne faze stvaranja filma., LK 1 Naučit ćete koji se postupci primjenjuju u obradi filma., LK 2 Naučit ćete što je filmska montaža., LK 3 Naučit ćete što je videoumjetnost., GK 1 Naučit ćete koja je uloga glazbe u filmu., GK 2 Naučit ćete razlikovati nijemi i zvučni film., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere filmske glazbe.