Učitavanje

30. Dobro skriveno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj i ulogu organa probavnog sustava.
  • BIO 2 Naučit ćete razlikovati hranjive tvari i procese njihove razgradnje tijekom probave.
  • BIO 3 Naučit ćete objasniti važnost umjerenog konzumiranja soli i „skrivenih” šećera za očuvanje zdravlja.
  • KEM 1 Naučit ćete objasniti kako pretjerano konzumiranje soli i „skrivenih” šećera utječe na vaše zdravlje.
  • KEM 2 Naučit ćete objasniti što su „skriveni” šećeri i kako ih prepoznati u prerađenim namirnicama.
  • KEM 3 Naučit ćete analizirati deklaracije prehrambenih proizvoda.
  • LK 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati kiparske i slikarske materijale i likovne tehnike.
  • LK 2 Naučit ćete usporediti i opisati različite teksture i načine obrade površine u umjetničkim djelima i svakodnevnom životu.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kuhinjska sol sadržava 99 % natrijeva klorida, a ostale su prisutne tvari voda te soli kalcija, magnezija i kalija. Što je prema kemijskom sastavu kuhinjska sol?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Natrijev klorid nastao je međusobnim povezivanjem atoma dvaju različitih nemetala.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U kojem su omjeru gradivne čestice natrija i klora u kristalu natrijeva klorida?

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu.

Dovršite rečenicu tako da napišete kemijsku formulu natrijeva klorida.

Kemijska formula natrijeva klorida je
.
#2 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na deklaraciji vrećice čipsa od 200 grama navedeno je da 100 grama proizvoda sadržava 1,9 grama soli. Pojedete li vrećicu čipsa, koliko još soli smijete pojesti isti dan ako je preporučena dnevna količina unosa soli 5 grama?

Za one koji žele znati više

Sol pojačava okus baš svakoj hrani: receptori slatkih, kiselih i umami okusa uz sol postaju osjetljiviji, a osjet gorčine je ublažen. Previše soli može biti nepodnošljivo za naše nepce, ali sićušna količina moćno djeluje na slatkoću.
Dodate li prstohvat soli u šalicu čaja zašećerenu žličicom šećera, činit će vam se da su u njoj tri žličice šećera! Smanjenje količine soli u prehrani može biti izazovno, osobito ako ste se naviknuli na znatno slanu hranu.
Međutim, postupno smanjenje soli u prehrani može biti vrlo korisno za vaše zdravlje. Umjesto toga, možete se koristiti začinima poput papra, kurkume, češnjaka, đumbira i drugih, koji će poboljšati okus hrane bez dodavanja više soli.

Za one koji žele znati više

Gotovo sav šećer kojim danas zaslađujemo hranu potječe od dviju biljaka: šećerne trske i šećerne repe. No, šećer nije samo zaslađivač, on ima još niz drugih namjena.
Dodan tijestima i mljekarskim proizvodima, sprječava proteine da se gusto isprepletu, pa tako pomaže kruhu da bude mekan, a pudingu da bude gladak. U sladoledu sprječava zrnatost snižavanjem ledišta vode i zaustavljanjem rasta velikih kristala leda.
Šećer utječe na teksturu pečene hrane izvlačenjem vlage iz zraka, produljujući rok trajanja namirnica.

#3 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na deklaraciji gaziranog napitka od jedne litre navedeno je da 100 mL proizvoda sadržava 11,2 grama šećera. Popijete li 1,5 L napitka, koliko ste šećera unijeli u organizam?

#4 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Sparite namirnicu s hranjivom tvari koja se u njoj nalazi.

kruh proteini
salama ugljikohidrati
sir masti
salata vitamini
#5 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog priloga.

Označite točan odgovor.

Koji je odgovor točan s obzirom na količinu neprobavljene hrane u navedenim dijelovima probavnog sustava?

Za one koji žele znati više

Jeste li se ikada zapitali zašto izmet ima određenu boju?
Vjerojatno ste zamijetili da je boja izmeta ponekad svjetlija, ponekad tamnija, a ponekad je potpuno neočekivana.
Zeleno povrće može prouzročiti zelenkastu boju izmeta. Masna hrana može potaknuti veće izlučivanje žuči pa izmet može biti žuto-zelen. Cikla i drugo crveno voće i povrće može obojiti izmet u tamnije crvenu boju.

Kojim se sve kiparskim materijalima služite i što vam u oblikovnom smislu omogućuje svaki od njih? Svaki materijal ima neke izazove i prednosti te određuje konačni izgled i teksturu skulpture. Na primjer, mramor je vrlo luksuzan, a bronca je pak vrlo izdržljiv materijal koji omogućuje prikazivanje preciznih detalja. Ja se u radu najčešće služim glinom, a svoje skulpture lijevam u sadru, broncu ili aluminij. Jako volim raditi i u drvu koje skulpturama daje toplinu i prirodnost. Uglavnom težim prirodnim materijalima. Svaki od njih omogućuje mi da se izrazim na drukčiji način i postignem različite kiparske teksture. Koje su osobitosti gline kao kiparskog materijala i na koji se način u njoj postižu različite kiparske teksture? Glina je jedan od osnovnih kiparskih materijala. Volim je jer dopušta kreativno stvaranje, a i zato što je prirodan materijal, čovjeku vrlo blizak i važan. Za razliku od drveta ili kamena, gdje se materijal oduzima od baze, u glini se materijal dodaje. Zato obično kažemo da s glinom gradimo skulpturu. Rad s glinom je poput igre, dopušta i pogreške – ako napraviš krivi potez, uvijek ga možeš ponoviti i dodatno obraditi. Nekad upravo te „pogreške“ budu okidač da u oblikovanju odemo u nekom malo drukčijem smjeru i sami sebe iznenadimo. U glini je moguće napraviti napetu formu, a može biti i živa ekspresionistička, gdje se vide grubi potezi i gruba struktura, ovisno o senzibilitetu umjetnika. Može se i utiskivati, nanositi dodatna glina, mogu se isticati detalji drvenim alatkama ili se utiskivanjem drugih predmeta može postići zanimljiva struktura. Koje su faze izrade jedne skulpture? Ako govorimo o modelaciji skulpture u glini, ona ovisi o tome kakvu ćemo skulpturu izraditi. Prvo, postoje različite vrste gline. Umjetnik će katkad izabrati mekšu i fleksibilniju, a drugi put glinu koja se brže stvrdnjava. Nekad je potrebna podkonstrukcija, a nekad neka jednostavna forma dopušta da modeliramo bez nje. Podkonstrukcija je vrsta osnove ili okvira koji se upotrebljava kako bi se omogućilo oblikovanje gline i očuvanje stabilnosti cjelokupnog djela. Može biti od različitih materijala, na primjer žice, drveta, čak i stiropora, ovisno o dimenzijama skulpture i formi. Pri izradi skulpture najprije trebamo preparirati i obraditi glinu. Zatim trebamo odrediti kakvu ćemo formu izraditi i kojih će skulptura biti dimenzija. Zatim stvaramo iz određene baze. Prema skici ili iz glave nanosimo nove komade gline i prema tome oblikujemo željenu skulpturu. Kad je ona gotova, izrađujemo negativ skulpture u gipsu, prema kojem ćemo odliti gipsani pozitiv. I dobili smo skulpturu u materijalu koja se nakon toga može lijevati u broncu ili aluminij. U vašem je stvaralaštvu motiv konja vrlo čest. Kako ste se odlučili za njega i što taj motiv vama znači? S konjima sam povezan od djetinjstva. Kao sedmogodišnji dječak počeo sam jahati, a poslije, upisom u Školu primijenjenih umjetnosti i na Likovnu akademiju, spojio sam svoje dvije ljubavi, umjetnost i konje. Sada se u svojem radu zauzimam za popularizaciju umjetnosti na temu konja. . Transkript: Kojim se sve kiparskim materijalima služite i što vam u oblikovnom smislu omogućuje svaki od njih? Svaki materijal ima neke izazove i prednosti te određuje konačni izgled i teksturu skulpture. Na primjer, mramor je vrlo luksuzan, a bronca je pak vrlo izdržljiv materijal koji omogućuje prikazivanje preciznih detalja. Ja se u radu najčešće služim glinom, a svoje skulpture lijevam u sadru, broncu ili aluminij. Jako volim raditi i u drvu koje skulpturama daje toplinu i prirodnost. Uglavnom težim prirodnim materijalima. Svaki od njih omogućuje mi da se izrazim na drukčiji način i postignem različite kiparske teksture. Koje su osobitosti gline kao kiparskog materijala i na koji se način u njoj postižu različite kiparske teksture? Glina je jedan od osnovnih kiparskih materijala. Volim je jer dopušta kreativno stvaranje, a i zato što je prirodan materijal, čovjeku vrlo blizak i važan. Za razliku od drveta ili kamena, gdje se materijal oduzima od baze, u glini se materijal dodaje. Zato obično kažemo da s glinom gradimo skulpturu. Rad s glinom je poput igre, dopušta i pogreške – ako napraviš krivi potez, uvijek ga možeš ponoviti i dodatno obraditi. Nekad upravo te „pogreške“ budu okidač da u oblikovanju odemo u nekom malo drukčijem smjeru i sami sebe iznenadimo. U glini je moguće napraviti napetu formu, a može biti i živa ekspresionistička, gdje se vide grubi potezi i gruba struktura, ovisno o senzibilitetu umjetnika. Može se i utiskivati, nanositi dodatna glina, mogu se isticati detalji drvenim alatkama ili se utiskivanjem drugih predmeta može postići zanimljiva struktura. Koje su faze izrade jedne skulpture? Ako govorimo o modelaciji skulpture u glini, ona ovisi o tome kakvu ćemo skulpturu izraditi. Prvo, postoje različite vrste gline. Umjetnik će katkad izabrati mekšu i fleksibilniju, a drugi put glinu koja se brže stvrdnjava. Nekad je potrebna podkonstrukcija, a nekad neka jednostavna forma dopušta da modeliramo bez nje. Podkonstrukcija je vrsta osnove ili okvira koji se upotrebljava kako bi se omogućilo oblikovanje gline i očuvanje stabilnosti cjelokupnog djela. Može biti od različitih materijala, na primjer žice, drveta, čak i stiropora, ovisno o dimenzijama skulpture i formi. Pri izradi skulpture najprije trebamo preparirati i obraditi glinu. Zatim trebamo odrediti kakvu ćemo formu izraditi i kojih će skulptura biti dimenzija. Zatim stvaramo iz određene baze. Prema skici ili iz glave nanosimo nove komade gline i prema tome oblikujemo željenu skulpturu. Kad je ona gotova, izrađujemo negativ skulpture u gipsu, prema kojem ćemo odliti gipsani pozitiv. I dobili smo skulpturu u materijalu koja se nakon toga može lijevati u broncu ili aluminij. U vašem je stvaralaštvu motiv konja vrlo čest. Kako ste se odlučili za njega i što taj motiv vama znači? S konjima sam povezan od djetinjstva. Kao sedmogodišnji dječak počeo sam jahati, a poslije, upisom u Školu primijenjenih umjetnosti i na Likovnu akademiju, spojio sam svoje dvije ljubavi, umjetnost i konje. Sada se u svojem radu zauzimam za popularizaciju umjetnosti na temu konja. .
#6 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Emocije utječu na naše zdravlje, produktivnost, pozornost, pamćenje i važno je da ih razumijemo i prepoznajemo jer određuju prioritete u mišljenju i prosuđivanju.

Razmislite o vlastitim emocijama te povežite slične emocije u parove.

LJUTNJA  UZBUĐENJE
STRAH NESIGURNOST
TUGA BIJES
IZNENAĐENJE UMOR
RAZDRAŽLJIVOST OČAJ
GAĐENJE ODBOJNOST

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Namirnice koje jedemo nisu same po sebi ni dobre ni loše. Ključna je količina tvari koju unosimo u organizam.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Previše natrijeva klorida u hrani može sniziti krvni tlak i smanjiti rizik od srčanih bolesti.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koliki je preporučeni dnevni unos soli za odraslu osobu?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Prekomjerno konzumiranje skrivenih šećera može izazvati pretilost i druge zdravstvene probleme kao što su visoki krvni tlak, srčani problemi i povišeni kolesterol.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Skriveni šećeri vrsta su tvari koje se nalaze u hrani i pićima, ali u njima su razgrađeni i otopljeni pa ih ne vidimo. Otuda im naziv skriveni.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Na deklaraciji žitnih pahuljica nalaze se sljedeći podatci: 100 grama proizvoda sadržava 75,8 g ugljikohidrata, od čega 24,9 g šećera i 0,44 g soli. Na deklaraciji mlijeka nalaze se sljedeći podatci: 100 mL mlijeka sadržava 4,6 g ugljikohidrata, od čega 4,6 g šećera i 0,10 g soli.

Pojedete li 100 grama žitarica i 100 mL mlijeka, izračunajte koliko ste šećera i soli unijeli u organizam.

U sljedećem zadatku odgovorite na pitanja odabirom pojmova u padajućem izborniku.

U kojem se dijelu probavnog sustava razgrađena hrana najdulje zadržala? 

u želudcu / u debelom crijevu

U kojem je dijelu probavnog sustava počela razgradnja hrane?

u ustima / u želudcu

U kojem se dijelu probavnog sustava događa najveći dio razgradnje?

u tankom crijevu / u želudcu

U koji se dio probavnog sustava ulijevaju tekućine probavnih žlijezda jetre i gušterače?

u debelo crijevo / u dvanaesnik

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Sparite dio probavnog sustava s hranjivom tvari koja se u njemu počinje razgrađivati.

usta ugljikohidrati
želudac masti
dvanaesnik proteini

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Sparite hranjive tvari i njihove jednostavne sastojke na koje se razgrađuju probavom.

ugljikohidrati alkohol glicerol i masne kiseline
proteini jednostavni šećeri
masti aminokiseline

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene ilustracije probavnog sustava.

Na probavnom sustavu točkama su označeni njegovi dijelovi.

Dijelovima su pridruženi brojevi ispod ilustracije.

Brojeve koji se nalaze ispod ilustracije smjestite na točno mjesto na probavnom sustavu.

1 – usta

2 – jednjak

3 – želudac

4 – dvanaesnik

5 – tanko crijevo

6 – debelo crijevo

Vrednovanje
1
2
3
4
5
6

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Površina je vanjski izgled neke plohe ili mase, a ovisi o njezinu materijalu i obradi.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Površina je

izgled neke plohe ili mase, a ovisi o njezinu materijalu i obradi.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priložene fotografije.

Koju vrstu teksture uočavate na ovom umjetničkom djelu?

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

Akademski kipar Hrvoje Dumančić svoje emocije izrazio je u kiparskome materijalu

.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Je li grataž crtačka likovna tehnika?

30. Dobro skriveno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj i ulogu organa probavnog sustava.
  • BIO 2 Naučit ćete razlikovati hranjive tvari i procese njihove razgradnje tijekom probave.
  • BIO 3 Naučit ćete objasniti važnost umjerenog konzumiranja soli i „skrivenih” šećera za očuvanje zdravlja.
  • KEM 1 Naučit ćete objasniti kako pretjerano konzumiranje soli i „skrivenih” šećera utječe na vaše zdravlje.
  • KEM 2 Naučit ćete objasniti što su „skriveni” šećeri i kako ih prepoznati u prerađenim namirnicama.
  • KEM 3 Naučit ćete analizirati deklaracije prehrambenih proizvoda.
  • LK 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati kiparske i slikarske materijale i likovne tehnike.
  • LK 2 Naučit ćete usporediti i opisati različite teksture i načine obrade površine u umjetničkim djelima i svakodnevnom životu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Istražite i prikažite - Ishodi učenja: OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.5. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., MAT OŠ A.7.1. MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ B.7.3. Interpretira silu trenja i njezine učinke., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ C.7.2. Uspoređuje energijske potrebe različitih organizama uzimajući u obzir potrebnu vrstu i količinu hrane za očuvanje zdravlja., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.2.Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ HJ C.7.1. Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ D.7.1. Pridružuje točke pravca racionalnim brojevima., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu (komentar, izvješće, obavijest)., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ GK C.7.1. Učenik opaža međusobne utjecaje različitih vrsta glazbi.
    1. Videolekcija 6.1: Brojčani prikaz - Ishodi učenja: MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., HJ 1 Naučit ćete čitati neknjiževni tekst, izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., MAT 4 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., MAT 1 Naučit ćete kako se primjenjuju različiti zapisi racionalnih brojeva te kako se s računa s tim brojevima., MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu Q.
    2. Videolekcija 6.2: Međudjelovanje - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete definirati silu., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati slike koje djeluju na udaljenosti i na dodir., FIZ 3 Naučit ćete koja sila omogućuje zaustavljanje tijela., FIZ 4 Naučit ćete svojstva elastičnog tijela., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi produljenje opruge., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost.
    3. Videolekcija 6.3: Na granici dodira - Ishodi učenja: FIZ1 Naučit ćete u kojem smjeru djeluje sila trenja., FIZ 2 Naučit ćete kada je trenje poželjno, a kada nije., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati trenje klizanja od trenja kotrljanja., FIZ 4 Naučit ćete kako smanjiti trenje., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi sila trenja., MAT 1 Naučit ćete izračunavati postotak i primjenjivati postotni račun., MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost
    4. Videolekcija 6.5: (Ne)opasna tvar - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva oksidana ili divodikova monoksida., HJ 1 Naučit ćete primijeniti informacije o lažnim vijestima u praćenju medija., HJ 2 Naučit ćete kritički promišljati o informacijama dostupnima u medijima., HJ 3 Naučit ćete primijeniti pravila za provjeru informacija., KEM 2 Naučit ćete kritički razmotriti upotrebu te tvari i opisati njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
    5. Videolekcija 6.6: Dajte mi svoje koordinate - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete pridružiti točke pravca racionalnim brojevima., MAT 2 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama., HJ 1 Naučit ćete izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., HJ 2 Naučit ćete prepoznati obavijesne tipove tekstova: obavijest, vijest, izvješće, komentar., HJ 3 Naučit ćete poštovati načelo sažetosti, potpunosti, aktualnosti, točnosti i uvjerljivosti.
    6. Videolekcija 6.7: U kojem si filmu? - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete definirati i prepoznati filmski plan., HJ 2 Naučit ćete prepoznati vrste kadra., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o filmskim izražajnim sredstvima te prepoznati tri glavne faze stvaranja filma., LK 1 Naučit ćete koji se postupci primjenjuju u obradi filma., LK 2 Naučit ćete što je filmska montaža., LK 3 Naučit ćete što je videoumjetnost., GK 1 Naučit ćete koja je uloga glazbe u filmu., GK 2 Naučit ćete razlikovati nijemi i zvučni film., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere filmske glazbe.