Učitavanje

27. Brojčani prikaz

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • HJ 1 Naučit ćete čitati neknjiževni tekst, izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta.
  • MAT 4 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija.
  • MAT 1 Naučit ćete kako se primjenjuju različiti zapisi racionalnih brojeva te kako se s računa s tim brojevima.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu Q.
#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Spojite brojeve različitih zapisa koji prikazuju istu veličinu.

1 2 32 10
3.2     2.2
120 % 50 %
11 5 1.2
#2 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Izračunajte 50 % od broja 41 5 0.1 · 2

Za one koji žele znati više

Algebra je vrlo važna, davno nastala, matematička grana, a razvili su je Arapi. Oni su svoje problemske zadatke počeli zapisivati s nepoznanicom.
Razvili su vještinu izračunavanja nepoznatih veličina koje su u nekom odnosu s poznatim veličinama. Jednadžbe i algebarski izrazi predstavljaju jednostavniji zapis računanja s nepoznatim veličinama.
Za razliku od računanja s poznatim brojevima, u algebri imamo nepoznatu veličinu koju označujemo slovom. U računanju s algebarskim izrazima koristimo se svim pravilima koja smo naučili za računanje s brojevima.

#3 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Spojite tekst zadatka s odgovarajućom jednadžbom.

Broj 7 za tri je veći od nepoznatog broja. 3 + x = 7
Ivo ima dvije jabuke manje od Ane. Koliko jabuka ima Ana ako ih Ivo ima tri? x – 2 = 3
Brat je dvostruko stariji od sestre. Koliko godina ima sestra ako brat ima šest godina? 2x = 6

Sljedeće zadatke riješite s pomoću priloženoga grafikona i teksta.

Osijek je grad u istočnoj Hrvatskoj. Smješten je u ravnici na desnoj obali rijeke Drave. Najveći je grad u Slavoniji, četvrti prema veličini grad u Hrvatskoj i industrijsko, upravno, akademsko, sudsko i kulturno središte Osječko-baranjske županije. Osijek je grad s najviše zelenila i zelenih površina u Hrvatskoj. Na njegovu području 17 je parkova čija je ukupna površina 394 000 m². Tijekom godina broj stanovnika u gradu Osijeku mijenjao se s obzirom na povijesne okolnosti. Najviše je stanovnika bilo 1991. godine, a najmanje 1857. Broj se stanovnika do 1991. godine povećavao, ali nakon Domovinskog rata stanovništvo se raselilo i broj se smanjuje.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Broj stanovnika u gradu Osijeku prije 1991. godine ni jedne godine nije bio veći od broja stanovnika nakon 1991. godine.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Koje je godine u gradu Osijeku bilo najviše stanovnika?

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri  su odgovora točna.

Sljedeće zadatke riješite s pomoću priložene tablice. Proučite tablicu i odgovorite na sljedeća pitanja. U sljedećim zadatcima označite po jedan točan odgovor.

Tko najviše voli jesti zdravu hranu, povrće i voće?

Koja je hrana najzastupljenija kod djevojčica?

Koja je hrana najviše zastupljena kod dječaka?

Tko najmanje voli jesti čokoladu?

Kojih je ispitanika bilo najviše?

Za one koji žele znati više

Što je trakasti grafikon?
Trakasti grafikon koristi se vodoravnim stupcima kako bi prikazao različite količine istoga pojma ili predmeta. Na trakastim grafikonima prikazuju se usporedbe pojedinačnih stavki. Kategorije su na trakastom grafikonu obično poredane prema okomitoj osi, a vrijednosti prema vodoravnoj osi.
Što je linijski grafikon?
Linijski je grafikon način grafičkog prikazivanja podataka u kojem su vrijednosti podataka obilježene točkama povezanim linijama. Najčešće prikazuju promjene jedne veličine tijekom vremena, primjerice promjene temperature, količine padalina, cijena i slično. Podaci o kategorijama na linijskom su grafikonu raspoređeni ravnomjerno na vodoravnoj osi, a podaci o vrijednostima ravnomjerno na okomitoj osi. Linijski grafikoni mogu prikazivati kontinuirane podatke u vremenu na ravnomjerno podijeljenoj osi, pa su zato idealni za prikaz trendova podataka u jednakim intervalima, kao što su mjeseci, tromjesečja ili godine.
Što je plošni grafikon?
Taj je grafikon koristan kada želite pronaći najbolju kombinaciju dvaju skupova podataka. Kao na topografskoj karti, boje i uzorci naznačuju područja koja se nalaze u istom rasponu vrijednosti. Plošni grafikon možete stvoriti kad su i kategorije i nizovi podataka brojčane vrijednosti

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu ponuđenim riječima.

U 8.b najviše je učenika s

uspjehom.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu ponuđenim riječima.

U 8.c najmanje je učenika s

uspjehom.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu ponuđenim riječima.

Razredi

imaju jednak broj vrlo dobrih učenika.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu ponuđenim riječima.

Najviše je učenika u

razredu.

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu ponuđenim riječima.

U osmim razredima ukupno je 

učenika s dovoljnim uspjehom. 

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Umnožak dvaju negativnih brojeva je negativan broj

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Zbroj dvaju negativnih brojeva je negativan broj.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Postotak je razlomak s nazivnikom sto.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Brojnik razlomka pokazuje na koliko smo dijelova podijelili cjelinu.

U sljedećem zadatku dopunite rečenice.

Na slici je prikazan stupčasti dijagram relativnih frekvencija koji pokazuje udjel broja učenika s navedenom bojom očiju u jednom sedmom razredu koji ima 20 učenika. 

Najzastupljenija je boja očiju u tom razredu 
.
Učenici koji imaju plavu boju očiju čine
% razreda.
Crnu boju očiju ima
učenik.

U sljedećem zadatku razvrstajte brojeve prema uputi. 

U sljedećem zadatku razvrstajte racionalne brojeve ovisno o tome jesu li oni pozitivni ili negativni. Označite broj i smjestite ga u odgovarajući stupac. 

- ( - 5 9 )
-(-2.9348)
–0.5
–(–(–1))
–8
20
Pozitivni
Negativni

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U kojem će gradu biti najtoplije?

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Vrijeme u Karlovcu i Gospiću bit će jednako.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

U kojem su rasponu godina djeca koja vikendom provedu najviše vremena ispred ekrana?

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafikona.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Djeca provode više vremena ispred ekrana vikendom nego radnim danom.

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafikona.

U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.

27. Brojčani prikaz

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • HJ 1 Naučit ćete čitati neknjiževni tekst, izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta.
  • MAT 4 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija.
  • MAT 1 Naučit ćete kako se primjenjuju različiti zapisi racionalnih brojeva te kako se s računa s tim brojevima.
  • MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu Q.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Istražite i prikažite - Ishodi učenja: OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.5. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., MAT OŠ A.7.1. MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ B.7.3. Interpretira silu trenja i njezine učinke., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ C.7.2. Uspoređuje energijske potrebe različitih organizama uzimajući u obzir potrebnu vrstu i količinu hrane za očuvanje zdravlja., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.2.Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ HJ C.7.1. Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ D.7.1. Pridružuje točke pravca racionalnim brojevima., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu (komentar, izvješće, obavijest)., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ GK C.7.1. Učenik opaža međusobne utjecaje različitih vrsta glazbi.
    1. Videolekcija 6.2: Međudjelovanje - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete definirati silu., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati slike koje djeluju na udaljenosti i na dodir., FIZ 3 Naučit ćete koja sila omogućuje zaustavljanje tijela., FIZ 4 Naučit ćete svojstva elastičnog tijela., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi produljenje opruge., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost.
    2. Videolekcija 6.3: Na granici dodira - Ishodi učenja: FIZ1 Naučit ćete u kojem smjeru djeluje sila trenja., FIZ 2 Naučit ćete kada je trenje poželjno, a kada nije., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati trenje klizanja od trenja kotrljanja., FIZ 4 Naučit ćete kako smanjiti trenje., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi sila trenja., MAT 1 Naučit ćete izračunavati postotak i primjenjivati postotni račun., MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost
    3. Videolekcija 6.4: Dobro skriveno - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj i ulogu organa probavnog sustava., BIO 2 Naučit ćete razlikovati hranjive tvari i procese njihove razgradnje tijekom probave., BIO 3 Naučit ćete objasniti važnost umjerenog konzumiranja soli i „skrivenih” šećera za očuvanje zdravlja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako pretjerano konzumiranje soli i „skrivenih” šećera utječe na vaše zdravlje., KEM 2 Naučit ćete objasniti što su „skriveni” šećeri i kako ih prepoznati u prerađenim namirnicama., KEM 3 Naučit ćete analizirati deklaracije prehrambenih proizvoda., LK 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati kiparske i slikarske materijale i likovne tehnike., LK 2 Naučit ćete usporediti i opisati različite teksture i načine obrade površine u umjetničkim djelima i svakodnevnom životu.
    4. Videolekcija 6.5: (Ne)opasna tvar - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva oksidana ili divodikova monoksida., HJ 1 Naučit ćete primijeniti informacije o lažnim vijestima u praćenju medija., HJ 2 Naučit ćete kritički promišljati o informacijama dostupnima u medijima., HJ 3 Naučit ćete primijeniti pravila za provjeru informacija., KEM 2 Naučit ćete kritički razmotriti upotrebu te tvari i opisati njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
    5. Videolekcija 6.6: Dajte mi svoje koordinate - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete pridružiti točke pravca racionalnim brojevima., MAT 2 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama., HJ 1 Naučit ćete izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., HJ 2 Naučit ćete prepoznati obavijesne tipove tekstova: obavijest, vijest, izvješće, komentar., HJ 3 Naučit ćete poštovati načelo sažetosti, potpunosti, aktualnosti, točnosti i uvjerljivosti.
    6. Videolekcija 6.7: U kojem si filmu? - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete definirati i prepoznati filmski plan., HJ 2 Naučit ćete prepoznati vrste kadra., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o filmskim izražajnim sredstvima te prepoznati tri glavne faze stvaranja filma., LK 1 Naučit ćete koji se postupci primjenjuju u obradi filma., LK 2 Naučit ćete što je filmska montaža., LK 3 Naučit ćete što je videoumjetnost., GK 1 Naučit ćete koja je uloga glazbe u filmu., GK 2 Naučit ćete razlikovati nijemi i zvučni film., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere filmske glazbe.