U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.
Koje su tri glavne faze u nastajanju filma?
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Spojite fazu filma s njezinim opisom.
pretprodukcija
faza u kojoj se izrađuje scenarij, biraju glumačka ekipa i lokacije snimanja
produkcija
faza u kojoj se film snima
postprodukcija
faza koja obuhvaća montažu slike, zvuka i završnu obradu filma
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Četiri su odgovora točna.
Koja su četiri temeljna filmska roda?
U sljedećem zadatku spojite filmski rod s definicijom u padajućem izborniku.
Spojite filmski rod s odgovarajućom definicijom.
dokumentarni film
igrani film
animirani film
eksperimentalni film
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Tri su odgovora točna.
Kako se kadrovi dijele prema promatraču?
U sljedećem zadatku dopunite rečenice ponuđenim riječima. To ćete učiniti tako da pojmove smjestite na točno mjesto u rečenicama.
kadar je kadar koji prikazuje ono što vidi lik u filmu.kadar je kadar koji prikazuje ono što bi gledatelji vidjeli da su na mjestu snimanja.kadar je kadar koji ima komentatorsku ulogu, a taj komentar ne može se pripisati nijednom liku u filmu.
Objektivni
Autorski
Subjektivni
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Što je sekvenca u kontekstu filma?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Je li filmski plan određen udaljenošću kamere od objekta snimanja?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Prikazuje li polublizi plan čovjeka od koljena do glave?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Polutotal obuhvaća samo mali dio prostora.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Američki plan dobio je ime prema popularnosti tog plana u francuskim filmovima.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Detaljni plan jača moć vremenske i prostorne orijentacije više nego krupni plan.
U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.
Poredajte navedene filmske planove od najudaljenijeg do najbližeg objektu snimanja.
1.
blizi plan
2.
srednji plan
3.
total
4.
polutotal
5.
polublizi plan
6.
detalj
7.
krupni plan
8.
američki plan
Intervju. Transkript: Možete li nam na primjeru objasniti razliku između objektivnog, subjektivnog i autorskog kadra? Kadar je temeljna, gradivna jedinica svakog filma, odnosno najmanji dio filma u kojem neka radnja neprekidno traje te se prati od jedne do druge montažne spone. Ovisno o tom trajanju, kadrovi mogu biti kratki i dugi, a ponekad cijeli film čini samo jedan kadar. No, obično filmovi imaju niz kadrova koji se razlikuju prema više odlika. Jedna je od njih odnos prema promatraču. U tom slučaju govorimo o objektivnom, subjektivnom te o autorskom kadru. Objektivni kadar pristupa radnji iz položaja gledatelja prikazujući ono što bi i gledatelj vidio da je na mjestu snimanja. Primjerice, kadar vožnje automobila cestom uz more. Subjektivni kadar pristupa radnji iz položaja lika koji obavlja tu radnju te prikazuje ono što vidi sam lik u filmu. Primjerice, kadar pejzaža i ceste vozača koji upravlja automobilom. Autorski kadar radnji pridodaje komentar autora filma kako bi istaknuo određeno ozračje radnje, a neovisan je o gledateljima i likovima. Primjerice, kadar vožnje automobila u kojem se ističe ljepota pejzaža ili pak gustoća prometa. Redatelji poznati po iznimno umješnoj uporabi objektivnih, subjektivnih i autorskih kadrova velikani su filmske umjetnosti poput Alfreda Hitchcocka i Orsona Wellesa. Što je rakurs i koje vrste rakursa razlikujemo? Rakurs je kut snimanja, to jest kut između zamišljene okomice onoga što kamera snima i optičke osi same kamere. Ukratko, kamera svoj objekt može snimati postavljena ispod njega te govorimo o donjem rakursu ili, popularno rečeno, žabljoj perspektivi. Donjim rakursom ističe se veličina snimanog objekta i njegova važnost. Snima li kamera svoj objekt postavljena iznad njega, govorimo o gornjem rakursu ili ptičjoj perspektivi. Na taj se način stvara dojam podređenosti snimanog objekta u kontekstu radnje ili njezinih likova. Kamera usto može biti i u visini objekta stvarajući dojam ravnopravnosti ili pak ukoso sugerirajući neki nesklad. Što sve podrazumijeva filmska montaža i kako montaža utječe na ozračje filma? Kada govorimo o filmskim izražajnim sredstvima montaža je jedno od najvažnijih filmskih izražajnih sredstava, a riječ je o povezivanju snimljenih kadrova kako bi se ostvarila neka pripovjedačka cjelina. Filmski teoretičar André Bazin montažu smatra „organizacijom slika u vremenu“. U filmu se montiraju i slika i zvuk, a nekoliko je najčešće upotrijebljenih načina montiranja slike. Ti se načini nazivaju montažnim sponama. Prva je među njima – rez – kojim se oku nevidljivim postupkom kadrovi doslovce lijepe jedan na drugi; pretapanje je spona pri kojoj prošli kadar postupno blijedi, a sljedeći se postupno pojavljuje; sljedeće su spone – zatamnjenje i otamnjenje – kada prošli kadar postupno nestaje u tami, a sljedeći se postupno pojavljuje iz tame; rjeđe se rabi – zastor – kao spona u kojoj sljedeći kadar poput zastora prekrije prošli. Montaža utječe na dinamiku radnje, njezino ozračje, zatim na stvaranje različitih dojmova, osjećaj bržeg ili sporijeg protoka vremena te, u konačnici, izražava stajalište redateljice i redatelja prema nekoj radnji. Možete li navesti nekoliko poznatih, nezaboravnih filmova koji se izdvajaju upravo specifičnim postupcima montaže i obrade? Od klasičnih filmskih naslova nastalih primjerice u tridesetim godinama dvadesetog stoljeća do današnjih kinohitova, nebrojeno je mnogo filmova oduševilo montažnim postupcima čiji su montažeri za svoj rad dobivali najprestižnija strukovna priznanja poput nagrade Oscar. Na popisima najbolje montiranih filmova često su i melodrama Zameo ih vjetar, vestern Točno u podne, zatim biblijski spektakl Ben-Hur, mjuzikl Priča sa zapadne strane, politička drama Z, kriminalistička drama Francuska veza, poznati film strave Ralje, pustolovni spektakl Otimači izgubljenog kovčega, koji je upravo dobio nastavak, znanstvenofantastični serijali Ratovi zvijezda i Matrix, poznati animirani igrani film Tko je smjestio Zeki Rogeru?, film katastrofe Titanic, političke drame JFK i Argo te fantastični serijal Gospodar prstenova..
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
U kojoj se fazi nastanka svakoga filma izvodi filmska montaža?
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.
Koju od prikazanih fotografija možete povezati s proizvodnjom filma u prvoj polovici 20. stoljeća?
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
serija Stranger Things
montaža u besplatnim aplikacijama
akcijski filmovi Brzi i žestoki
posebni vizualni i zvučni efekti
amaterski YouTube video
fizička montaža
film Metropolis (1927.)
brza montaža s kratkim rezovima
Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate audiozapis. U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koja glazbala izvode temu u skladbi?
Nema dostupnog transkripta.
Sljedeće zadatke riješite nakon što poslušate audiozapis. U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Skladba je dramatičnoga ugođaja.
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.
Koje glazbene sastavnice prepoznajete u skladbi?
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. U zadatku označite točan odgovor.
Poslušajte primjer filmske glazbe i odredite žanr filma.
Nema dostupnog transkripta.
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. U zadatku označite točan odgovor.
Poslušajte primjer filmske glazbe i odredite ugođaj u filmu.
Nema dostupnog transkripta.
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. U zadatku označite točan odgovor.
Prema jednoj od najpoznatijih filmskih glazbenih tema, odredite naziv popularnog filma.
Nema dostupnog transkripta.
Sljedeći zadatak riješite nakon što poslušate glazbeni primjer. U zadatku označite točan odgovor.
Poslušajte primjer filmske glazbe i odredite žanr filma.
Nema dostupnog transkripta.
Procjena znanja
Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.
Tipu kadra pridodajte točno objašnjenje.
objektivni kadar
kadar koji prikazuje ono što vidi lik u filmu
subjektivni kadar
kadar koji ima komentatorsku ulogu, a taj komentar ne može se pripisati nijednom liku u filmu
autorski kadar
kadar koji prikazuje ono što bi gledatelji vidjeli da su na mjestu snimanja
U sljedećem zadatku označite točne odgovore. Dva su odgovora točna.
Što se događa tijekom pretprodukcije filma?
U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite riječ i smjestite je u odgovarajući stupac.
Razvrstajte elemente u odgovarajuće faze stvaranja filma.
snimanje filma
biranje glumačke ekipe
završna obrada filma
montaža slike
izrada scenarija
PRETPRODUKCIJA
PRODUKCIJA
POSTPRODUKCIJA
U sljedećem zadatku poredajte pojmove prema zadanom kriteriju. To ćete učiniti tako da kliknete na određeni pojam.
Poredajte navedene filmske planove od onoga koji najviše gubi stvarnosnu orijentaciju do onoga koji je gubi najmanje.
1.
američki plan
2.
detalj
3.
total
4.
blizi plan
5.
srednji plan
6.
polutotal
7.
krupni plan
8.
polublizi plan
U sljedećem zadatku upišite pojmove koji nedostaju.
Filmski je plan
kamere od objekta snimanja. Vrste planova ovise o tome koliko smo blizu ili daleko od osobe, događaja ili stvari koju snimamo. Plan u kojem je obuhvaćen cijeli prostor zove se
. Plan koji prikazuje ono što se više ne bi moglo dijeliti jer se tada ne bi raspoznao predmet zove se
.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Filmska montaža ne može pridonijeti općenitoj atmosferi i ritmu filma.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženih fotografija. Označite polje uz fotografiju koja prikazuje točan odgovor.
Promotrite sljedeće filmske kadrove. Koji od njih pripada filmu u kojemu su pri obradi materijala dodani posebni efekti?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Koji se od navedenih umjetnika smatra pionirom videoumjetnosti?
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Videoumjetnost je eksperimentalni oblik umjetnosti koji se koristi videotehnologijom i želi prikazati linearni tijek vremena ili neki događaj.
U sljedećem zadatku označite točan odgovor.
Kakvu ulogu ima glazba u filmu?
U sljedećem zadatku razvrstajte pojmove prema uputi. Označite riječ i smjestite je u odgovarajući stupac.
bez zvukova
pozadinski zvukovi
glasovir
pjevač jazza
Vatroslav Lisinski
Charlie Chaplin
Nijemi film
Zvučni film
U sljedećem zadatku spojite skladatelje filmske glazbe s filmovima za koje su skladali glazbu.
Boris Papandopulo
Arsen Dedić
Hans Zimmer
John Williams
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
33. U kojem si filmu?
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
HJ 1 Naučit ćete definirati i prepoznati filmski plan.
HJ 2 Naučit ćete prepoznati vrste kadra.
HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o filmskim izražajnim sredstvima te prepoznati tri glavne faze stvaranja filma.
LK 1 Naučit ćete koji se postupci primjenjuju u obradi filma.
LK 2 Naučit ćete što je filmska montaža.
LK 3 Naučit ćete što je videoumjetnost.
GK 1 Naučit ćete koja je uloga glazbe u filmu.
GK 2 Naučit ćete razlikovati nijemi i zvučni film.
Tema 6: Istražite i prikažite - Ishodi učenja: OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.5. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., MAT OŠ A.7.1. MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ B.7.3. Interpretira silu trenja i njezine učinke., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ C.7.2. Uspoređuje energijske potrebe različitih organizama uzimajući u obzir potrebnu vrstu i količinu hrane za očuvanje zdravlja., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.2.Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ HJ C.7.1. Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ D.7.1. Pridružuje točke pravca racionalnim brojevima., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu (komentar, izvješće, obavijest)., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ GK C.7.1. Učenik opaža međusobne utjecaje različitih vrsta glazbi.
Videolekcija 6.1: Brojčani prikaz - Ishodi učenja: MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., HJ 1 Naučit ćete čitati neknjiževni tekst, izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., MAT 4 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., MAT 1 Naučit ćete kako se primjenjuju različiti zapisi racionalnih brojeva te kako se s računa s tim brojevima., MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu Q.
Videolekcija 6.2: Međudjelovanje - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete definirati silu., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati slike koje djeluju na udaljenosti i na dodir., FIZ 3 Naučit ćete koja sila omogućuje zaustavljanje tijela., FIZ 4 Naučit ćete svojstva elastičnog tijela., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi produljenje opruge., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost.
Videolekcija 6.3: Na granici dodira - Ishodi učenja: FIZ1 Naučit ćete u kojem smjeru djeluje sila trenja., FIZ 2 Naučit ćete kada je trenje poželjno, a kada nije., FIZ 3 Naučit ćete razlikovati trenje klizanja od trenja kotrljanja., FIZ 4 Naučit ćete kako smanjiti trenje., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi sila trenja., MAT 1 Naučit ćete izračunavati postotak i primjenjivati postotni račun., MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost
Videolekcija 6.4: Dobro skriveno - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj i ulogu organa probavnog sustava., BIO 2 Naučit ćete razlikovati hranjive tvari i procese njihove razgradnje tijekom probave., BIO 3 Naučit ćete objasniti važnost umjerenog konzumiranja soli i „skrivenih” šećera za očuvanje zdravlja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako pretjerano konzumiranje soli i „skrivenih” šećera utječe na vaše zdravlje., KEM 2 Naučit ćete objasniti što su „skriveni” šećeri i kako ih prepoznati u prerađenim namirnicama., KEM 3 Naučit ćete analizirati deklaracije prehrambenih proizvoda., LK 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati kiparske i slikarske materijale i likovne tehnike., LK 2 Naučit ćete usporediti i opisati različite teksture i načine obrade površine u umjetničkim djelima i svakodnevnom životu.
Videolekcija 6.5: (Ne)opasna tvar - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva oksidana ili divodikova monoksida., HJ 1 Naučit ćete primijeniti informacije o lažnim vijestima u praćenju medija., HJ 2 Naučit ćete kritički promišljati o informacijama dostupnima u medijima., HJ 3 Naučit ćete primijeniti pravila za provjeru informacija., KEM 2 Naučit ćete kritički razmotriti upotrebu te tvari i opisati njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
Videolekcija 6.6: Dajte mi svoje koordinate - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete pridružiti točke pravca racionalnim brojevima., MAT 2 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama., HJ 1 Naučit ćete izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., HJ 2 Naučit ćete prepoznati obavijesne tipove tekstova: obavijest, vijest, izvješće, komentar., HJ 3 Naučit ćete poštovati načelo sažetosti, potpunosti, aktualnosti, točnosti i uvjerljivosti.