Učitavanje

29. Na granici dodira

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ1 Naučit ćete u kojem smjeru djeluje sila trenja.
  • FIZ 2 Naučit ćete kada je trenje poželjno, a kada nije.
  • FIZ 3 Naučit ćete razlikovati trenje klizanja od trenja kotrljanja.
  • FIZ 4 Naučit ćete kako smanjiti trenje.
  • FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi sila trenja.
  • MAT 1 Naučit ćete izračunavati postotak i primjenjivati postotni račun.
  • MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost
Trenje. Transkript: .
#1 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću ilustracije čovjeka koji gura sanduk.
Ponuđene pojmove smjestite uz odgovarajuće strelice na slici, tako da označuju točnu orijentaciju fizičke veličine čiji se opisni pojam dovlači na sliku.

Slika
sila trenja 
smjer gibanja 
mišićna sila
#2 Zadatak

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Izračunajte silu trenja između guma i asfalta pri kočenju automobila ako trenje iznosi 80 % težine automobila. Masa automobila je 2 tone.

#3 Zadatak

U sljedećem zadatku upišite brojeve koji nedostaju. 

Linearna ovisnost opisana je formulom y = 3x. Dopunite tablicu.

x 0
5
-4
y
3
21
#4 Zadatak

Odabirom točnog pojma u padajućem izborniku riješite zadatak.
Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog priloga.
Dopunite rečenice tako da odaberete točnu riječ u padajućem izborniku.

  • Jednadžba linearne ovisnosti je

  • Ako je vrijednost zavisne varijable –6, nezavisna je varijabla

  • Ako je vrijednost nezavisne varijable 0.5, zavisna je varijabla

#5 Zadatak

Sljedeći zadatak riješite s pomoću priloženoga grafičkog priloga.

Upišite broj koji nedostaje.

  1. Ako je vrijednost nezavisne varijable x = 2, onda je vrijednost zavisne varijable y =
    .
  2. Ako je vrijednost zavisne varijable y = 1, onda je vrijednost nezavisne varijable x =
    .
  3. Jednadžba linearne ovisnosti prikazane na slici je y = –0.5x
    .
  4. Pravac siječe y-os u točki (0,
    ). 

Procjena znanja

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Sila trenja  ima orijentaciju jednaku  orijentaciji gibanja tijela.  

U sljedećem zadatku dopunite rečenicu.

 

Što je faktor trenja manji, to će sila trenja biti 
.

U sljedećem zadatku označite točnu tvrdnju.

Trenje kotrljanja je: 

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Kako biste opet mogli voziti bicikl, zahrđali lanac na biciklu podmazat ćete uljem. 

U sljedećem zadatku označite točnu tvrdnju.

U kojem je od navedenih situacija trenje nepoželjno? 

U sljedećem zadatku označite točne tvrdnje. Dvije su tvrdnje točne.

Sila trenja ovisi o:

Sljedeći zadatak riješite sparivanjem odgovarajućih pojmova iz desnog i lijevog stupca. To ćete učiniti tako da kliknete na pojam koji želite pomaknuti, a zatim kliknete na polje u koje ga želite smjestiti.

Uparite parove istih brojeva, a različitih zapisa.

20 %  0.2
1 4 1 2
0.4 40 %
50 %     25 %

Sljedeći zadatak riješite s pomoću crteža koordinatnog sustava.

Upišite broj koji nedostaje.

  1. Ako je vrijednost nezavisne varijable x = 2, onda je vrijednost zavisne varijable y =
    .
  2. Ako je vrijednost zavisne varijable y = –3, onda je vrijednost nezavisne varijable x =
    .
  3. Jednadžba linearne ovisnosti prikazane na slici je y = x
    .
  4. Pravac siječe y os u točki (0,
    ).

Sljedeći zadatak riješite s pomoću nacrtane tablice.

Brojeve ispod tablice smjestite na točno mjesto u tablici.
 

Slika
-5
0
1
2
3
-8

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Izračunajte silu trenja koja se pojavljuje pri povlačenju drvenog sanduka ako je faktor trenja 40 %, a masa sanduka 1 tona.

U sljedećem zadatku označite točan odgovor.

Količina lijeka ovisi o tjelesnoj masi pacijenta. Na svaki kilogram tjelesne mase pacijenta, potrebno je dati 10 mg lijeka. Koliko je lijeka potrebno dati pacijentu čija je tjelesna masa 70 kg?

29. Na granici dodira

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • FIZ1 Naučit ćete u kojem smjeru djeluje sila trenja.
  • FIZ 2 Naučit ćete kada je trenje poželjno, a kada nije.
  • FIZ 3 Naučit ćete razlikovati trenje klizanja od trenja kotrljanja.
  • FIZ 4 Naučit ćete kako smanjiti trenje.
  • FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi sila trenja.
  • MAT 1 Naučit ćete izračunavati postotak i primjenjivati postotni račun.
  • MAT 2 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu.
  • MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Istražite i prikažite - Ishodi učenja: OŠ HJ A.7.3. Učenik čita tekst, izvodi zaključke i tumači značenje teksta., MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva., MAT OŠ A.7.5. Primjenjuje računanje s racionalnim brojevima., MAT OŠ B.7.1. Računa s algebarskim izrazima u Q., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., MAT OŠ E.7.1. Organizira i analizira podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija, MAT OŠ B.7.3. Primjenjuje proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT OŠ D.7.5. Odabire i preračunava odgovarajuće mjerne jedinice., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., FIZ OŠ B.7.2. Analizira međudjelovanje tijela te primjenjuje koncept sile., MAT OŠ A.7.1. MAT OŠ D.7.6. Računa postotak i primjenjuje postotni račun., MAT OŠ B.7.2. Rješava i primjenjuje linearnu jednadžbu., FIZ OŠ B.7.3. Interpretira silu trenja i njezine učinke., MAT OŠ B.7.4. Primjenjuje linearnu ovisnost., BIO OŠ A.7.2. Povezuje usložnjavanje građe s razvojem novih svojstava u različitih organizama., BIO OŠ C.7.2. Uspoređuje energijske potrebe različitih organizama uzimajući u obzir potrebnu vrstu i količinu hrane za očuvanje zdravlja., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK B.7.2.Učenik opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, promišlja stvaralački proces te ukazuje na moguće promjene prvobitnih rješenja., KEM OŠ A.7.1. Istražuje svojstva i vrstu tvari., KEM OŠ A.7.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari., KEM OŠ A.7.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš., OŠ HJ C.7.1. Učenik obrazlaže pozitivan i negativan utjecaj različitih medijskih tekstova na razvoj stavova i vrijednosti., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti., MAT OŠ D.7.1. Pridružuje točke pravca racionalnim brojevima., MAT OŠ D.7.2. U pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crta točke s racionalnim koordinatama i stvara motive koristeći se njima., OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu (komentar, izvješće, obavijest)., OŠ LK A.7.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava služeći se likovnim i vizualnim jezikom., OŠ LK A.7.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija., OŠ LK C.7.1. Učenik analizira i u likovnom i vizualnom uratku ispituje utjecaj vizualnih komunikacija i prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život., OŠ HJ C.7.2. Učenik obrazlaže značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na društveni i ekonomski kontekst., OŠ HJ B.7.2. Učenik tumači književni tekst na temelju čitateljskoga iskustva i usporedbe s drugim tekstovima primjenjujući znanja o književnosti., OŠ GK A.7.3. Učenik na temelju slušanja, prepoznaje različite glazbene vrste., OŠ GK C.7.1. Učenik opaža međusobne utjecaje različitih vrsta glazbi.
    1. Videolekcija 6.1: Brojčani prikaz - Ishodi učenja: MAT 3 Naučit ćete rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu., HJ 1 Naučit ćete čitati neknjiževni tekst, izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., MAT 4 Naučit ćete organizirati i analizirati podatke prikazane dijagramom relativnih frekvencija., MAT 1 Naučit ćete kako se primjenjuju različiti zapisi racionalnih brojeva te kako se s računa s tim brojevima., MAT 2 Naučit ćete računati s algebarskim izrazima u skupu Q.
    2. Videolekcija 6.2: Međudjelovanje - Ishodi učenja: FIZ 1 Naučit ćete definirati silu., FIZ 2 Naučit ćete razlikovati slike koje djeluju na udaljenosti i na dodir., FIZ 3 Naučit ćete koja sila omogućuje zaustavljanje tijela., FIZ 4 Naučit ćete svojstva elastičnog tijela., FIZ 5 Naučit ćete o čemu ovisi produljenje opruge., MAT 1 Naučit ćete primjenjivati proporcionalnost i obrnutu proporcionalnost., MAT 2 Naučit ćete preračunavati mjerne jedinice., MAT 3 Naučit ćete primjenjivati linearnu ovisnost.
    3. Videolekcija 6.4: Dobro skriveno - Ishodi učenja: BIO 1 Naučit ćete opisati smještaj i ulogu organa probavnog sustava., BIO 2 Naučit ćete razlikovati hranjive tvari i procese njihove razgradnje tijekom probave., BIO 3 Naučit ćete objasniti važnost umjerenog konzumiranja soli i „skrivenih” šećera za očuvanje zdravlja., KEM 1 Naučit ćete objasniti kako pretjerano konzumiranje soli i „skrivenih” šećera utječe na vaše zdravlje., KEM 2 Naučit ćete objasniti što su „skriveni” šećeri i kako ih prepoznati u prerađenim namirnicama., KEM 3 Naučit ćete analizirati deklaracije prehrambenih proizvoda., LK 1 Naučit ćete prepoznati i imenovati kiparske i slikarske materijale i likovne tehnike., LK 2 Naučit ćete usporediti i opisati različite teksture i načine obrade površine u umjetničkim djelima i svakodnevnom životu.
    4. Videolekcija 6.5: (Ne)opasna tvar - Ishodi učenja: KEM 1 Naučit ćete opisati građu i svojstva oksidana ili divodikova monoksida., HJ 1 Naučit ćete primijeniti informacije o lažnim vijestima u praćenju medija., HJ 2 Naučit ćete kritički promišljati o informacijama dostupnima u medijima., HJ 3 Naučit ćete primijeniti pravila za provjeru informacija., KEM 2 Naučit ćete kritički razmotriti upotrebu te tvari i opisati njezin utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
    5. Videolekcija 6.6: Dajte mi svoje koordinate - Ishodi učenja: MAT 1 Naučit ćete pridružiti točke pravca racionalnim brojevima., MAT 2 Naučit ćete u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke s racionalnim koordinatama., HJ 1 Naučit ćete izvoditi zaključke i tumačiti značenje teksta., HJ 2 Naučit ćete prepoznati obavijesne tipove tekstova: obavijest, vijest, izvješće, komentar., HJ 3 Naučit ćete poštovati načelo sažetosti, potpunosti, aktualnosti, točnosti i uvjerljivosti.
    6. Videolekcija 6.7: U kojem si filmu? - Ishodi učenja: HJ 1 Naučit ćete definirati i prepoznati filmski plan., HJ 2 Naučit ćete prepoznati vrste kadra., HJ 3 Naučit ćete primijeniti informacije o filmskim izražajnim sredstvima te prepoznati tri glavne faze stvaranja filma., LK 1 Naučit ćete koji se postupci primjenjuju u obradi filma., LK 2 Naučit ćete što je filmska montaža., LK 3 Naučit ćete što je videoumjetnost., GK 1 Naučit ćete koja je uloga glazbe u filmu., GK 2 Naučit ćete razlikovati nijemi i zvučni film., GK 3 Naučit ćete prepoznati primjere filmske glazbe.