Učitavanje

2. Voda kao izvor energije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
  • objašnjavati važnost vode za život
  • čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
  • razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti

Procjena znanja

Mlinski kotač se
i pri tome drobi zrna žita te ih pretvara u brašno.

Energija vode koja pokreće vodeničko kolo pretvara se u

Voda koja se koristi za pokretanje vodeničkog kola primjer je obnovljivih izvora energije.

Rad turbina. Transkript: .

#2 Zadatak

Dopunite sljedeće tvrdnje. Odgovore pronađite promatranjem infografike.

Voda, energija i
povezane su i utječu jedna na drugu na različite načine.  Trenutno se jedna
hrane proizvedene za konzumaciju baca.  Jedno od mogućih rješenja problema vezano je uz prijevoz, sugerira se korištenje e-
. Do 2050. potreba za vodom porast će za
. Različita tijela sljedećih država sudjelovala su u izradi infografike: Njemačke, Sjedinjenih Američkih Država, Švedske i
.
#3 Zadatak

Povežite označene dijelove infografike s njihovim nazivima.

1 - Naslov, 2 -Tijelo, 3 - Uvod, 4 - Istaknuta glavna tema, 5 - Istaknuta glavna tema i/ili poziv na akciju, 6 - Dio koji sadrži izvor/e podataka i ostale relevantne podatke, 7 - Zaključak s prijedlozima za rješenje

Slika
1
2
3
4
5
6
7

Procjena znanja

Odaberite jedan točan odgovor.

Koja je rijeka Panonske Hrvatske hidroenergetski najvažnija?

Odaberite jedan točan odgovor.

Koja je rijeka Primorske Hrvatske hidroenergetski najvažnija?

 Dopuni rečenice pojmovima koji nedostaju.

Voda se na turbine ispušta s
na niži položaj. Turbine su zato smještene na dnu postrojenja. Pri tom padu voda ima energiju koja
turbine. U složenom se sustavu turbine energija
pretvara u
energiju.

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna – označite DA, a ako je netočna – označite NE.

Plima i oseka nastaju puhanjem vjetra.

Jugo puše ravnomjerno i diže veće valove od bure.

Voda se kreće biljkom od smjera korijena preko lista do stabljike.

Kretanje vode unutar biljaka povezano je s ciklusom kruženja vode u prirodi.

 U tekstu upišite riječi koje nedostaju.

Val izazvan podmorskim potresom naziva se
. U složenom sustavu
energija vode pretvara se u
energiju.

Poveži sljedeće pojmove s navedenim objašnjenjima.

Interaktivna infografika

Tijelo infografike

Uvod infografike

Pokretna infografika

2. Voda kao izvor energije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
  • objašnjavati važnost vode za život
  • čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
  • razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
    1. Videolekcija 1.1: Voda zauzima različite oblike - Ishodi učenja: objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
    2. Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
    3. Videolekcija 1.4: Kako štedim vodu - Ishodi učenja: istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    4. Videolekcija 1.5: Putovanje kapljice vode - Ishodi učenja: opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša, tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, upoznaje pojam popularne kulture, upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
    5. Videolekcija 1.6: Živim u vodi - Ishodi učenja: tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
    6. Videolekcija 1.7: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju, barata s podacima prikazanim na različite načine, učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja, izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce