Učitavanje

7. Svjetski dan voda

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke
  • brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju
  • barata s podacima prikazanim na različite načine
  • učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
  • prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja
  • izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce

Procjena znanja

Pažljivo odgovorite na pitanja i skupite slova jednog matematičkog pojma. Upišite riječi koje nedostaju:

Pravac na kome se svakom broju pridružuje jedna točka naziva se

Bravo! Prva dva slova su I i S. 

 

Upišite riječi koje nedostaju.

Statistika je dio
koji se bavi
, analizom i obradom
, kao i objašnjavanjem rezultata.

Bravo! Sljedeća slova su H, O i D.

Pouzdani izvori podataka su:

Sljedeća dva slova su I i Š.

Dijagram u kome se podaci prikazuju stupcima jednake širine naziva se linijski dijagram.

 Bravo! Tvoja sljedeća dva slova su T i E.

Upišite riječ koja nedostaje:

Pojam koji se krio u posljednja četiri pitanja je:

Procjena znanja

Pažljivo pogledaj infografiku i zatim zapiši točne odgovore.  

Koja europska država prosječno potroši najviše vode iz slavine u danu?

Koja europska država prosječno potroši najmanje vode iz slavine u danu?

Koliki je europski prosjek dnevne potrošnje vode iz slavine u danu?
l

Koliki je hrvatski prosjek dnevne potrošnje vode iz slavine u danu?
l

Slogan Svjetskoga dana voda bio je: Podzemne vode – učinimo vidljivo nevidljivima

Svjetski dan voda obilježava se od 1991., od Konferencije o okolišu i razvoju UN-a u Brazilu.

Tema Dana odabrana je zbog želje osvještavanja važnosti koje sve vode imaju u našim životima.

Oporavak podzemnih voda od onečišćenja može trajati tisućljećima.

Obilježavanje Svjetskoga dana voda 2022. održavalo se uglavnom virtualno.

#3 Zadatak

Redom označite dijelove koji pripadaju skupini „Naslovna cjelina“ na ilustraciji: naslov, nadnaslov, podnaslov.

zadatak
naslov
nadnaslov
podnaslov
#4 Zadatak

Redom označite sljedeće dijelove opreme članka: videosadržaj (multimedija), plakat (multimedija), naslovna fotografija, okvir, uvod (lead).

zadatak 6
videosadržaj
plakat
naslovna fotografija
okvir
uvod (lead)

Procjena znanja

Koji je od navedenih dijagrama prikazan stupcima jednake širine?

Unos teksta.

 je grana matematike koja se bavi prikupljanjem, obradom, prikazivanjem i analizom podataka

Koje je godine tema Svjetskog dana voda bila „Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu”?

Navedene pojmove razvrstaj u pripadajući stupac. Naslovna cjelina ili Ostalo. 

međunaslov
naslov
potpisi
multimedijalni sadržaj
podnaslov
tekstualni okvir
nadnaslov
uvod
Naslovna cjelina
Ostalo

Dopuni tvrdnje jednom riječju.

Dio opreme koji čini grafički posebno izdvojenu cjelinu koja služi za isticanje posebno zanimljivoga teksta zove se
. Osnovnu strukturu članka čine glava, tijelo i
 članka. Dio „Uvod u tekst”, obično pisan podebljanim slovima, poznat je pod engleskim nazivom
.

7. Svjetski dan voda

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke
  • brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju
  • barata s podacima prikazanim na različite načine
  • učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
  • prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja
  • izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
    1. Videolekcija 1.1: Voda zauzima različite oblike - Ishodi učenja: objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
    2. Videolekcija 1.2: Voda kao izvor energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, objašnjavati važnost vode za život, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
    3. Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
    4. Videolekcija 1.4: Kako štedim vodu - Ishodi učenja: istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    5. Videolekcija 1.5: Putovanje kapljice vode - Ishodi učenja: opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša, tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, upoznaje pojam popularne kulture, upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
    6. Videolekcija 1.6: Živim u vodi - Ishodi učenja: tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja