Učitavanje

5. Putovanje kapljice vode

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom
  • objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša
  • tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke
  • objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
  • opisivati kruženje vode u prirodi
  • opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života
  • upoznaje pojam popularne kulture
  • upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće

Intervju sa stručnjakom. Transkript: .

#1 Zadatak

Upišite naziv rijeke ili jezera koji čine dio rečenice.

VOLIM JESTI SIRNI NAMAZ, ONAKO TANKO NAMAZAN NA KRUH.
TIJEKOM JESE NI L AKO JE VIDJETI ŽUTO LIŠĆE NA TLU.
U ŠTALI, VOL GA JE GLEDAO SVOJIM TUŽNIM OČIMA.
UŠAO JE U VO DU. NAV IKAO JE NA NJENU HLADNOĆU
U PROLJEĆE TA JE RIJEKA MO DRA, VA LJDA KAO NIJEDNA DRUGA.
NEKO JE VRIJEME STAJAO NA PLJUS KU, PA POŽURIO DOMA
AKO U GRADU PRIMIJETIŠ STRAN CE, TI NA ZOVI POLICIJU!
POTJERALI SU KONJE U KAS. PIJ, SKO RO ĆE POČETI BITKA! – REKAO JE VOJSKOVOĐA.

Memovi se brzo šire, popularni su i stalno se pojavljuju njihove nove varijante.

Memovi nikada ne postaju dio drugih popularno-kulturnih medija, poput filmova ili televizijskih emisija.

Memovi se u načelu dijele na platformama društvenih medija.

Igračke ne mogu biti dio popularne kulture.

Procjena znanja

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna – označite DA, a ako je netočna – označite NE.

Kapljica vode građena je od tvari.

Put vode kroz biljke sastavni je dio kruženja vode u prirodi

Najveći dio vode na Zemlji jesu slatke vode.

Voda je sastavni dio žive i nežive prirode.

Umetnite riječi koje nedostaju.

Isparavanje, oblaci i padaline čine
vode. 

Rijeka s najvećom duljinom toka u Hrvatskoj je

Naziv jezera koje se pojavljuje u aktivnosti Skrivene rijeke i jezera je: 

DOPUNI SLJEDEĆE TVRDNJE.

Popularna kultura pojam je koji se odnosi na oblike kulture koji se
velikom broju ljudi koji ih prate. Memovi mogu biti predmet zaštite 
prava jednako kao i bilo koji drugi oblik kreativnog izražavanja. Mem je smiješna slika,
ili tekst koji ljudi vole međusobno dijeliti na internetu.

5. Putovanje kapljice vode

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom
  • objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša
  • tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke
  • objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
  • opisivati kruženje vode u prirodi
  • opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života
  • upoznaje pojam popularne kulture
  • upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
    1. Videolekcija 1.1: Voda zauzima različite oblike - Ishodi učenja: objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
    2. Videolekcija 1.2: Voda kao izvor energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, objašnjavati važnost vode za život, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
    3. Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
    4. Videolekcija 1.4: Kako štedim vodu - Ishodi učenja: istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    5. Videolekcija 1.6: Živim u vodi - Ishodi učenja: tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
    6. Videolekcija 1.7: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju, barata s podacima prikazanim na različite načine, učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja, izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce