Učitavanje

6. Živim u vodi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
  • uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora
  • navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja

Za one koji žele znati više

Vode u kojima ima puno otopljenih mineralnih soli nazivamo tvrdim vodama. Takva je i termalna voda. Njih ima dosta u Republici Hrvatskoj. Koja su to mjesta najbolje ćeš prepoznati prema toplicama koje su se smjestile oko njihovih izvora. Njih ima u Hrvatskom zagorju, Međimurju, Slavoniji i drugdje. Osim kod nas, one su poznate u Europi i diljem svijeta. Toplice koriste izvore prirodnih termalnih voda u svrhu rehabilitacije i liječenja. Od davnina poznate su terapije termalnim vodama koje blagonaklono utječu na različita kožna oboljenja, pomažu kod bolesti kostiju i zglobova.

Procjena znanja

#1 Zadatak

 Nadopunite tekst riječima koje nedostaju:

Uvjeti u prvotnoj praatmosferi i današnjoj atmosferi bitno su se 
. U praatmosferi nije bilo plina
.  Život je nastao u vodi, tj. u
. Pojava kisika i
  u višim slojevima praatmosfere omogućila je postupni prelazak života iz vode na kopno.  

#2 Zadatak

Promotrite sljedeće četiri fotografije. Koja je fotografija najsličnija fotografiji Jadranskog mora?

Procjena znanja

Voda je dobro otapalo samo za mineralne tvari.

Život na Zemlji razvio se prvo u vodi, a nakon toga postupno je prešao na kopno.

Najveći dio svjetla dopire do 300 metara dubine vode.

Ličinke račića mogu se naći u planktonu voda.

Organizmi koji žive u vodi imaju vretenast oblik tijela.

Za disanje u vodi organizmi su razvili poseban organ za disanje, jednostavna pluća.

Što pomaže u podizanju i spuštanju nekih organizama u vodi?

Koje je more među navedenima najprozirnije?

Umetnite riječi koje nedostaju.

Prozirnost mora najviše ovisi o količini
 – sitnih organizama koji su osnova hranidbenog lanca u moru.
Hladna su mora bogatija 
  koji je nužan za razvoj planktona.

6. Živim u vodi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
  • uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora
  • navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
    1. Videolekcija 1.1: Voda zauzima različite oblike - Ishodi učenja: objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
    2. Videolekcija 1.2: Voda kao izvor energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, objašnjavati važnost vode za život, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
    3. Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
    4. Videolekcija 1.4: Kako štedim vodu - Ishodi učenja: istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    5. Videolekcija 1.5: Putovanje kapljice vode - Ishodi učenja: opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša, tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, upoznaje pojam popularne kulture, upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
    6. Videolekcija 1.7: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju, barata s podacima prikazanim na različite načine, učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja, izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce