Učitavanje

1. Voda zauzima različite oblike

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu

#1 Zadatak

 Izdvojite isplativije od manje isplativih artikala: 200 g čokolade - 0.70 €, 300 g čokolade - 0.80 €, 600 ml meda - 2.50 €, 800 ml meda - 4 €, 1.5 l mlijeka - 1.8 €, 2 l mlijeka - 2.2 €, 3 majice - 17 €, 5 majica - 29 €

600 ml meda - 2.50 €
5 majica - 29 €
800 ml meda - 4 €
200 g čokolade- 0.70 €
2 l mlijeka - 2.2 €
3 majice- 17 €
300 g čokolade - 0.80 €
1.5 l mlijeka - 1.8 €
Isplativije
Manje isplativo 

Procjena znanja

#1 Zadatak

Razvrstaj odgovarajuće pojmove.

Agregacijska stanja
čvrsto stanje
kocka leda
tekuće stanje
tekuća voda
plinovito stanje
vodena para

Procjena znanja

Čestice vode najgušće su raspoređene u tekućem agregacijskom stanju.

Najviše vode u prirodi nalazi se u tekućem agregacijskom stanju.

Prelazak vode iz jednog u drugo agregacijsko stanje ovisi o temperaturi.

Led je veće gustoće nego tekuća voda.

Najgušće raspoređene čestice unutar tijela jesu u čvrstom agregacijskom stanju.

Odaberite što je isplativije:

Nadopunite rečenice.

Kocka brida duljine 2 cm ima volumen
cm³.

Nadopunite rečenice.

Kvadar čiji su bridovi duljine 2 dm, 4 dm i 2 dm ima volumen
dm³.

Odredite obujam Rubikove kocke koja je sastavljena od malih kockica brida duljine 1 cm.

Volumen Rubikove kocke je
dm³.

1. Voda zauzima različite oblike

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra
  • tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
    1. Videolekcija 1.2: Voda kao izvor energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, objašnjavati važnost vode za život, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
    2. Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
    3. Videolekcija 1.4: Kako štedim vodu - Ishodi učenja: istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    4. Videolekcija 1.5: Putovanje kapljice vode - Ishodi učenja: opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša, tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, upoznaje pojam popularne kulture, upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
    5. Videolekcija 1.6: Živim u vodi - Ishodi učenja: tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
    6. Videolekcija 1.7: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju, barata s podacima prikazanim na različite načine, učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja, izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce