Učitavanje

4. Kako štedim vodu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu
  • računati s decimalnim brojevima
  • rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu
  • objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda

Ako perete zube dvaput dnevno tri minute, a tokom jedne minute iz slavine oteče 2 litre vode, koliko ćete vode dnevno potrošiti 

Poveži aktivnosti u domaćinstvu s količinom vode koja se troši prilikom njihovog izvođenja.

6 litara Punjenja kade
13 litara Pranje 1 punjenja posuđa u perilici
46 litara Minuta tečanja vode iz tuša
130 litara Pranje 1 punjenja posuđa ručno

Umetnite podatke (brojke) koje nedostaju.

Razlika u količini vode između strojnog i ručnog pranja posuđa iznosi
 litre po danu. Tokom 30 dana strojnim pranjem potrošimo
    litara vode a ručnim pranjem
  litara vode. U 365 dana strojnim pranjem potrošimo
  litara vode a ručnim pranjem
    litara vode.

Umetnite podatke (brojke) koji nedostaju.

Godišnja potrošnja vode kupanjem u kadi iznosi
 litara.     Ako se tuširamo 7 minuta dnevno godišnje potrošimo
 litara vode. 

Procjena znanja

#1 Zadatak

Povuci točke na brojevni pravac. 

A (36) - 36 l vode potrošene za 2 trominutna pranja zubi

B (24) - 24 l vode potrošene za 2 minute pranja ruku

C (39) - 39 l vode potrošene za pranje rublja s dodatnim ispiranjem

Vodeni pravac
A
B
C

Procjena znanja

Tuširanje od 5 minuta dnevno troši više vode nego kupanje u kadi.

Strojno pranje posuđa troši manje vode nego ručno pranje.

Koliko se vode potroši prilikom jednog kupanja u kadi?

Nadopunite rečenicu brojkom

Ako uštediš 30 l vode na dan pažljivim zatvaranjem vode, tada ćeš na tjedan uštedjeti
  l vode, na mjesec (od 30 dana)
 l vode, a na godinu
 l vode.

Grupirajte radnje kojima štedite vodu i radnje kojima ne štedite vodu.

Kupanje u kadi umjesto tuširanja
Puštanje vode u što slabijem mlazu
Promjena brtvi na slavinama kako ne bi curile
Ručno pranje suđa umjesto korištenja perilice
Tuširanje umjesto kupanja u kadi
Pranje ruku s otvorenom slavinom
Korištenje perilice za strojno pranje suđa umjesto ručnog pranja
Slavine koje neprestano kapaju
Zatvaranje slavine dok peremo ruke
Radnje koje štede vodu:
Radnje koje ne štede vodu:

4. Kako štedim vodu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu
  • računati s decimalnim brojevima
  • rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu
  • objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
    1. Videolekcija 1.1: Voda zauzima različite oblike - Ishodi učenja: objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
    2. Videolekcija 1.2: Voda kao izvor energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, objašnjavati važnost vode za život, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
    3. Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
    4. Videolekcija 1.5: Putovanje kapljice vode - Ishodi učenja: opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša, tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, upoznaje pojam popularne kulture, upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
    5. Videolekcija 1.6: Živim u vodi - Ishodi učenja: tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
    6. Videolekcija 1.7: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju, barata s podacima prikazanim na različite načine, učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja, izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce