Učitavanje

7. Prošetajmo Zemljom

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom
  • upoznati strukturu E-poruke
  • pisati veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima: vlastite imenice i posvojni pridjevi
  • pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
  • analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
  • opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- -geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
  • razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, obrazlagati kako se određuje geografski položaj, opisivati položaj Europe među kontinentima
  • služiti se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme
  • izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske
  • upoznati pravopisne sadržaje: veliko početno slovo u imenima kontinenata, država, naseljenih mjesta i zavičajnih mjesta s obzirom na pripadnost; piše zarez odvajajući usklik i vokativ od ostatka rečenice

#1 Zadatak

Na priloženu kartu hrvatskih županija u odgovarajuće kružiće prevuci broj 1 za županiju koja graniči s Mađarskom i Slovenijom, broj 2 za županiju koja graniči s Mađarskom i Srbijom, broj 3 za županiju koja graniči s BiH i Slovenijom, a broj 4  za županiju koja graniči s BiH i Srbijom

Označavanje dijelova geografske karte
1
2
3
4

#2 Zadatak

Dopuni tvrdnje.

Razlikujemo tri vrste pisma: privatno,
i javno. Javno ili otvoreno pismo ima javnu
. Ako uz korištenje društvenih mreža za svrhu komunikacije počnete u istu svrhu koristiti i e-poruke, otvarate dodatni komunikacijski

Procjena znanja

Odaberite jedan točan odgovor.

Koji kontinent ubrajamo u Stari svijet?

Najveći ocean je?

Umetnite riječi koje nedostaju.

Upravne jedinice Hrvatske zovu se
. Najmanja prirodna cjelina Hrvatske je
Hrvatska.

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Europu okružuju Atlantski i Indijski ocean.

Dogovorena granica Europe i Azije prati gorje i rijeku Ural.

Dopuni sljedeće tvrdnje.

Jednorječna imena kontinenata, država, gradova i naseljenih mjesta pišu se
početnim slovom. U višerječnim imenima kontinenata, država, gradova i naseljenih mjesta sve se riječi pišu velikim slovom osim
i
.

Poveži sljedeće pojmove s pravilom prema kojemu su zapisani.

Jednorječna zavičajna imena pišemo velikim početnim slovom.

U višerječnim zavičajnim imenima samo prvu riječ pišemo velikim početnim slovom.

Posvojni pridjevi s nastavcima -ov, -ev, -in pišu se velikim početnim slovom.

Posvojni pridjevi s nastavcima -ski, -ški, -čki ili -ćki pišu se malim početnim slovom.

7. Prošetajmo Zemljom

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom
  • upoznati strukturu E-poruke
  • pisati veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima: vlastite imenice i posvojni pridjevi
  • pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
  • analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
  • opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- -geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
  • razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, obrazlagati kako se određuje geografski položaj, opisivati položaj Europe među kontinentima
  • služiti se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme
  • izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske
  • upoznati pravopisne sadržaje: veliko početno slovo u imenima kontinenata, država, naseljenih mjesta i zavičajnih mjesta s obzirom na pripadnost; piše zarez odvajajući usklik i vokativ od ostatka rečenice
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Snaga zemlje - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    1. Videolekcija 2.1: Snaga različitosti - Ishodi učenja: učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
    2. Videolekcija 2.2: Živim na tlu i u zraku - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati temeljnu građu prirode, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
    3. Videolekcija 2.3: Živim u tlu - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    4. Videolekcija 2.4: Razne boje Hrvatske - Ishodi učenja: objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora, opisuje međuovisnost reljefa te naseljenosti i djelatnosti, učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prepoznavati, navoditi i imenovati reljefne oblike u zavičajnome prostoru, uspoređivati reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednovati kao životni prostor
    5. Videolekcija 2.5: Iz zemljine unutrašnjosti - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa, opisivati pomicanje razlomljenih dijelova Zemljine kore
    6. Videolekcija 2.6: Geološka prošlost - Ishodi učenja: tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa