Učitavanje

4. Razne boje Hrvatske

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjava temeljnu građu prirode
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora
  • opisuje međuovisnost reljefa te naseljenosti i djelatnosti
  • učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju
  • prepoznavati, navoditi i imenovati reljefne oblike u zavičajnome prostoru
  • uspoređivati reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednovati kao životni prostor

Procjena znanja

#1 Zadatak

1 - Mogu se vidjeti na plažama uz more

2 - Tla koja su česta u Hrvatskom zagorju

3 - Na takvim tlima dobro uspijevaju smokve

4 - Najplodnija tla

5 - Žuta Istra naziv je dobila prema toj vrsti tla

Tla
1
2
3
4
5

Kojoj reljefnoj cjelini pripada najveći dio Hrvatske?

Umetnite riječ koja nedostaje.

Naplavna ravan između Dunava i Drave naziva se Kopački
.

Podzoli su plodna tla bogata mineralima.

 Umetnite riječ koja nedostaje. 

Nepropusna stijena koja gradi udoline i pobrđa u primorskoj Hrvatskoj naziva se
. Najsjevernije od triju velikih krških polja u gorskoj Hrvatskoj je
 polje.

Koji mineral daje boju crvenici?

#3 Zadatak

Dopuni sljedeće tvrdnje.

U hrvatskome jeziku razlikujemo tri
: štokavsko, kajkavsko i čakavsko. U hrvatskome jeziku razlikujemo i tri
: ikavski, ekavski i jekavski. Službeni jezik u Republici Hrvatskoj nazivamo
hrvatskim jezikom.

Procjena znanja

Voda je dobro otapalo za tlo.

Glinena tla su žućkasto sive boje.

O promjeru čestica tla i količini vode ovisi struktura tla.

Najplodnije tlo je crnica

Tlo je smjesa tvari.

Lonjsko polje, Crnac polje i Kopački rit su 

Najveću mogućnost razvoja poljoprivrede u gorskoj Hrvatskoj imaju: 

Umetnite riječ koja nedostaje.

Reljefne cjeline građene od pijeska i praha koje je donio vjetar nazivaju se 
 zaravni.

Dopuni sljedeću tvrdnju.

Hrvatski jezik ima tri narječja: čakavsko, kajkavsko i štokavsko. Narječja se dijele na
, oni se dijele na skupine govora, a skupine govora na
 govore.

Poveži nazive narječja s objašnjenjem njihove prostorne rasprostranjenosti.

Štokavsko narječje

Čakavsko narječje

Kajkavsko narječje

4. Razne boje Hrvatske

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjava temeljnu građu prirode
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
  • uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora
  • opisuje međuovisnost reljefa te naseljenosti i djelatnosti
  • učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju
  • prepoznavati, navoditi i imenovati reljefne oblike u zavičajnome prostoru
  • uspoređivati reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednovati kao životni prostor
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Snaga zemlje - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    1. Videolekcija 2.1: Snaga različitosti - Ishodi učenja: učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
    2. Videolekcija 2.2: Živim na tlu i u zraku - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati temeljnu građu prirode, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
    3. Videolekcija 2.3: Živim u tlu - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    4. Videolekcija 2.5: Iz zemljine unutrašnjosti - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa, opisivati pomicanje razlomljenih dijelova Zemljine kore
    5. Videolekcija 2.6: Geološka prošlost - Ishodi učenja: tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa
    6. Videolekcija 2.7: Prošetajmo Zemljom - Ishodi učenja: pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, upoznati strukturu E-poruke, pisati veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima: vlastite imenice i posvojni pridjevi, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- -geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, obrazlagati kako se određuje geografski položaj, opisivati položaj Europe među kontinentima, služiti se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, upoznati pravopisne sadržaje: veliko početno slovo u imenima kontinenata, država, naseljenih mjesta i zavičajnih mjesta s obzirom na pripadnost; piše zarez odvajajući usklik i vokativ od ostatka rečenice