Učitavanje

3. Živim u tlu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
  • objašnjava temeljnu građu prirode
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva

Procjena znanja

#1 Zadatak

Nadopunite tekst riječima koje nedostaju:

Tlo je 
tvari.  Nastalo je dugotrajnim djelovanjem vode, vjetra i Sunca na 
, što je izazvalo njihovo pucanje i usitnjavanje. Među čestice tla, njihove međuprostore mogu popuniti 
  i zrak. To svojstvo omogućuje život različitim organizmima u tlu.  

Procjena znanja

Među ponuđenima odaberite šiljaste kutove:

Među ponuđenima odaberite tupe kutove:

Među ponuđenima odaberite izbočene kutove:

Procjena znanja

Valovitim kretanjem kreće se krtica.

Gujavice su korisne životinje u vrtu.

Sve biljke imaju podzemne dijelove stabljike ili korijena bogate škrobom.

Svojim snažnim nogama krtica buši hodnike i stvara krtičnjake.

Organizmi u tlu i na tlu međusobno su povezani.

Što gujavici pomaže u valovitom kretanju?

Tlo je smjesa tvari. Što čini najveći dio tla?

Pažljivo pogledajte sliku, potom pročitajte tekst i nadopunite ga podacima koji nedostaju.

Zadani kut od 72 ° je šiljasti kut. Uočavamo kut veličine  𝛼 kao njegov vršni kut. 
Taj kut ima veličinu 𝛼 =
°.  Kut veličine 𝛽 i kut veličine 𝛼 su
kutovi.   Pri tome je 𝛽 =
° . Znamo da je zbroj veličina susjednih kutova jednak
°.

Pažljivo pogledajte kutove, razmislite jesu li oni šiljasti, tupi ili izbočeni. Potom ih smjestite u pravilnu grupu. 

56°
213°
161°
355°
136°
123°
97°
93°
175°
17°
191°
15°
315°
267°
125°
76°
243°
27°
ŠILJASTI KUTOVI:
TUPI KUTOVI
IZBOČENI KUTOVI

3. Živim u tlu

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
  • objašnjava temeljnu građu prirode
  • objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
  • objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
  • objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Snaga zemlje - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    1. Videolekcija 2.1: Snaga različitosti - Ishodi učenja: učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
    2. Videolekcija 2.2: Živim na tlu i u zraku - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati temeljnu građu prirode, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
    3. Videolekcija 2.4: Razne boje Hrvatske - Ishodi učenja: objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora, opisuje međuovisnost reljefa te naseljenosti i djelatnosti, učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prepoznavati, navoditi i imenovati reljefne oblike u zavičajnome prostoru, uspoređivati reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednovati kao životni prostor
    4. Videolekcija 2.5: Iz zemljine unutrašnjosti - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa, opisivati pomicanje razlomljenih dijelova Zemljine kore
    5. Videolekcija 2.6: Geološka prošlost - Ishodi učenja: tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa
    6. Videolekcija 2.7: Prošetajmo Zemljom - Ishodi učenja: pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, upoznati strukturu E-poruke, pisati veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima: vlastite imenice i posvojni pridjevi, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- -geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, obrazlagati kako se određuje geografski položaj, opisivati položaj Europe među kontinentima, služiti se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, upoznati pravopisne sadržaje: veliko početno slovo u imenima kontinenata, država, naseljenih mjesta i zavičajnih mjesta s obzirom na pripadnost; piše zarez odvajajući usklik i vokativ od ostatka rečenice