Učitavanje

5. Iz zemljine unutrašnjosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
  • objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji
  • objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa
  • opisivati pomicanje razlomljenih dijelova Zemljine kore

Povežite slojeve Zemlje s njihovim obilježjima

Kora

Plašt

Jezgra

Povežite slojeve Zemlje s njihovim obilježjima

Kora

Plašt

Jezgra

#2 Zadatak

Povežite pokrete litosfernih ploča s njihovim posljedicama

Razmicanje

Podvlačenje

Smicanje

Intervju sa stručnjakom. Transkript: .

#3 Zadatak

Poveži sljedeće pojmove s njihovim objašnjenjima.

detaljno govori o temi; uključuje informacije, savjete i smjernice
sažetost
nema naslovnu stranu
donosi jasne smjernice s kronološki poredanim koracima za postupanje
ima naslovnu stranu
cjelovitiji pristup
UPUTA
BROŠURA

Procjena znanja

Pročitajte tvrdnje i odredite jesu li one točne ili netočne. Ako je tvrdnja točna označite DA, a ako je netočna, označite NE.

Užarena tvar u Zemljinoj unutrašnjosti naziva se lava.

Mjesto nastanka potresa unutrašnjosti Zemlje naziva se hipocentar.

Najviše vulkana i potresa nalazi se uz granice litosfernih ploča.

Odaberite jedan točan odgovor.

Vulkani, potresi i planinski lanci nastaju:

Odaberite jedan točan odgovor.

Pukotina u Zemljinoj kori duž koje se njeni dijelovi gibaju naziva se

Upišite riječi koje nedostaju.

Kretanje dijelova Zemljine kore, vulkane i potrese uzrokuju
sile. Glavni slojevi Zemlje su
, plašt i kora.

Uputa prema vrsti teksta pripada.

Dopuni tvrdnju.

Glavna razlika između uputa i brošure je da su
usmjerene na davanje jasnih, sažetih koraka i smjernica, dok su
šire informacijske publikacije koje pružaju općenite informacije, savjete i smjernice o potresima.

5. Iz zemljine unutrašnjosti

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
  • objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji
  • objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa
  • opisivati pomicanje razlomljenih dijelova Zemljine kore
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Snaga zemlje - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
    1. Videolekcija 2.1: Snaga različitosti - Ishodi učenja: učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
    2. Videolekcija 2.2: Živim na tlu i u zraku - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati temeljnu građu prirode, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
    3. Videolekcija 2.3: Živim u tlu - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    4. Videolekcija 2.4: Razne boje Hrvatske - Ishodi učenja: objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora, opisuje međuovisnost reljefa te naseljenosti i djelatnosti, učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prepoznavati, navoditi i imenovati reljefne oblike u zavičajnome prostoru, uspoređivati reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednovati kao životni prostor
    5. Videolekcija 2.6: Geološka prošlost - Ishodi učenja: tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa
    6. Videolekcija 2.7: Prošetajmo Zemljom - Ishodi učenja: pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, upoznati strukturu E-poruke, pisati veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima: vlastite imenice i posvojni pridjevi, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- -geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, obrazlagati kako se određuje geografski položaj, opisivati položaj Europe među kontinentima, služiti se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, upoznati pravopisne sadržaje: veliko početno slovo u imenima kontinenata, država, naseljenih mjesta i zavičajnih mjesta s obzirom na pripadnost; piše zarez odvajajući usklik i vokativ od ostatka rečenice