Učitavanje

7. Podijelimo i spojimo

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova
  • analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini

#1 Zadatak

Na priloženu kartu Hrvatske u odgovarajuće kružiće upiši odgovarajuće brojeve:

  • 1 - za rijeku koja je prirodna granica Hrvatske s Bosnom i Hercegovinom,
  • 2 - za planinu koja je prirodna granica Hrvatske s Bosnom i Hercegovinom,
  • 3 - za goru  koja je prirodna granica Hrvatske sa Slovenijom,
  • 4 - za rijeku koja je prirodna granica Hrvatske s Mađarskom,
  • 5  - za rijeku koja je prirodna granica Hrvatske s Bosnom i Hercegovinom

Slika Hrvatske
1
2
3
4
5
Intervju sa stručnjakom. Transkript: .

#2 Zadatak

Upišite brojeve koji nedostaju na za to predviđena mjesta. Pripazite, brojevi trebaju biti u decimalnom obliku!

Opseg jednakostraničnog trokuta kojemu je duljina stranice 5 mm je
mm. Opseg jednakokračnog trokuta kojemu je osnovica duga 4 cm, a krakovi duljine 5 cm je
cm. Opseg raznostraničnog trokuta kojemu su duljine stranica 4 cm,  6 cm i 8 cm je
cm. Opseg pravokutnika kojemu su duljine stranica 3 cm i 2 cm je
 dm.   Opseg kvadrata kojemu je duljina stranice 7 dm je
dm.

Odredite površinu hrvatskog dijela poluotoka Istre, ako je površina četverokuta na slici oko 2 880 k m 2

Nadopunite broj koji nedostaje. Zaokružite na najbližu tisućicu.

Ako je površina četverokuta na slici oko
k m 2 , tada je površina Slavonije 122 556 k m 2 .

Ako je površina četverokuta na slici 2 914 k m 2 , tada je površina Šibensko-kninske županije 2 984 k m 2 .

OVDJE SE NALAZI ELEMENT VIDEO U KOJI NIJE DODANA DATOTEKA

Procjena znanja

Upisivanje riječi koja nedostaje.

Ako su duljine stranica trokuta 23.45 m, 124.5 dm i 3 246 cm,  tada je opseg tog trokuta o =
m.

Površina pravokutnika kojemu su duljine stranica 2.4 dm i 12.46 cm je p=
c m 2

Granica Europe i Azije je gorje:

Rijeka Una prirodna je granica Hrvatske i Slovenije.

Najveći dio Hrvatske ubrajamo u Srednju Europu.

Hrvatsko zagorje je županija.

Umetnite broj koji nedostaje.

Hrvatska se sastoji od
županije.

7. Podijelimo i spojimo

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
  • računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova
  • analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Svijet oko nas - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezivati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    1. Videolekcija 4.1: Orijentacija - Ishodi učenja: orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    2. Videolekcija 4.2: Živo i neživo - Ishodi učenja: objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
    3. Videolekcija 4.3: Razdvojimo izvore energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva
    4. Videolekcija 4.4: Skrivena energija u hrani - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
    5. Videolekcija 4.5: Od manjeg prema većem - Ishodi učenja: brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
    6. Videolekcija 4.6: Digitalne dileme - Ishodi učenja: povezati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezati i primjenjivati različite prikaze razlomaka