Učitavanje

1. Orijentacija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa
  • objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva

Na koju stranu svijeta pokazuje sjena štapa u podne?

Umetnite riječi koje nedostaju.

Sunce prividno izlazi na
, a zalazi na
.

Zvijezda Sjevernjača nalazi se u zviježđu Velikog medvjeda.

Umetnite riječ koja nedostaje.

Prilikom orijentacije pomoću sata s kazaljkama malu kazaljku moramo usmjeriti prema
.

Umetnite riječ koja nedostaje.

Određivanje stajališta i strana svijeta nazivamo
.

 U koje je doba dana sjena štapa najkraća?

#2 Zadatak

U prirodi lako ćemo se orijentirati i pomoću biljke
 koja raste na sjevernoj strani kuća, stabla ili kamena. I životinje koriste sustav orijentacije kako bi se kretale, pronašle
  ili izbjegle neku prepreku. Pomoću magnetnog polja Zemlje dobro se kreću neke
, poput roda. Ultrazvučni
pomažu u kretanju kukaca, nekih ptica, ali i kitova koji žive u vodi i šišmiša koji lete zrakom.  

Procjena znanja

Rode se tijekom svojeg leta orijentiraju pomoću magnetnog polja Zemlje.

Tuljani i morski lavovi za orijentaciju koriste ultrazvučne valove.

Rode tijekom leta odlaze u potragu za hranom u toplije krajeve.

Orijentacija pomaže u snalaženju životinja u prirodi.

Za orijentaciju u prostoru neke životinje, poput kitova, koriste?

Sredstvo za orijentaciju koje koristi Zemljino magnetno polje naziva se:

Umetnite riječi koje nedostaju.

GPS, Galileo i GLONASS su primjeri sustava za navigaciju kojima podatke šalju
.

Orijentacija pomoću kompasa ovisi o vremenskim prilikama.

1. Orijentacija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa
  • objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
  • objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Svijet oko nas - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezivati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    1. Videolekcija 4.2: Živo i neživo - Ishodi učenja: objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
    2. Videolekcija 4.3: Razdvojimo izvore energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva
    3. Videolekcija 4.4: Skrivena energija u hrani - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
    4. Videolekcija 4.5: Od manjeg prema većem - Ishodi učenja: brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
    5. Videolekcija 4.6: Digitalne dileme - Ishodi učenja: povezati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezati i primjenjivati različite prikaze razlomaka
    6. Videolekcija 4.7: Podijelimo i spojimo - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini