Učitavanje

3. Razdvojimo izvore energije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
  • rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva

#1 Zadatak

Energija je svuda oko nas, ona ne može
već se pretvara iz oblika u oblik. Najzastupljeniji oblik energije koji upotrebljavamo u kućanstvu jest
energija. Goriva, hrana i baterije bogate su
energijom. Iz kemijske energije dobivaju se drugi oblici energije koji se, primjerice, koriste za rad uređaja, zagrijavanje kuća i dr. 

#2 Zadatak

Rastavite brojeve na proste faktore (faktore upišite redom od manjeg prema većem):

70 = 
·
·
 
42 = 
·
·
 
95 = 
·

Rastav broja 90 na proste faktore jednak je:

Rastav broja 420 na proste faktore jednak je 2⋅3⋅5⋅7

Upišite broj koji nedostaje u rastavu na proste faktore:

75 = 3⋅5⋅
30 = 
⋅3⋅5

Ako želite posaditi novi voćnjak i imate na raspolaganju 120 sadnica, tada ih možete posaditi u:

Procjena znanja

Rastav kojeg broja na proste faktore jednak je 2⋅2⋅3⋅7

Uparite broj s njegovim rastavom na proste faktore. 

27 2⋅23
46 2⋅3⋅7
35 3⋅3⋅3
54 2⋅2⋅3⋅3
36 5⋅7
42 2⋅3⋅3⋅3

Za svaki broj odredite je li prost ili složen.

55
5
6
23
41
43
39
60
47
17
25
31
15
2
117
14
21
29
36
11
19
111
PROSTI BROJEVI
SLOŽENI BROJEVI

Izgaranjem ugljena ne zagađuje se okoliš.

Energija vjetra, vode i Sunca primjer je obnovljivih izvora energije.

Fosilna goriva neprestano nastaju u prirodi.

Energija je svuda oko nas, ona nestaje i stvara se.

Oblik energije kojom su bogata fosilna goriva, hrana i baterije je? 

3. Razdvojimo izvore energije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
  • rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Svijet oko nas - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezivati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
    1. Videolekcija 4.1: Orijentacija - Ishodi učenja: orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
    2. Videolekcija 4.2: Živo i neživo - Ishodi učenja: objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
    3. Videolekcija 4.4: Skrivena energija u hrani - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
    4. Videolekcija 4.5: Od manjeg prema većem - Ishodi učenja: brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
    5. Videolekcija 4.6: Digitalne dileme - Ishodi učenja: povezati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezati i primjenjivati različite prikaze razlomaka
    6. Videolekcija 4.7: Podijelimo i spojimo - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini