Učitavanje

3. Ja kao poduzetnik

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu
  • primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti
  • računati s nenegativnim racionalnim brojevima
  • analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske

#1 Zadatak

Pažljivo pročitajte zadatak, a zatim nadopunite rečenice brojevima koji nedostaju.

Planirate uštedjeti 720 eura. Baka vam je za Uskrs dala 130 eura, a mama za rođendan 60 eura. Uz to susjedu ste pokosili travnjak, a on vam je dao 15 eura za to. No, bicikl vam je morao na popravak i to je koštalo 24.56 eura. Na računu imate
 eura. Potrebno je još uštedjeti
eura.

Intervju sa stručnjakom. Transkript: .

#2 Zadatak

Povežite zanimanja s odgovarajućim sektorima djelatnosti

građevinar
odvjetnik
liječnik
ribar
učitelj
frizer
zlatar
stočar
Primarne djelatnosti
Sekundarne djelatnosti
Tercijarne djelatnosti
Kvartarne djelatnosti

Kratica za ukupnu vrijednost dobara i usluga proizvedenih u nekoj državi tijekom godine dana je:

Umetnite riječ koja nedostaje.

Gospodarski najrazvijenije države Sjeverne Amerike su SAD i 
.

Najslabije razvijen kontinent svijeta je Europa.

Umetnite riječ koja nedostaje.

Ljudski razvojni indeks, osim nacionalnog dohotka po stanovniku, uključuje i očekivano trajanje života te prosječni stupanj
stanovništva.

Umetnite riječ koja nedostaje.

Kako bismo preciznije mogli odrediti stupanj razvijenosti neke države dohodak moramo podijeliti s brojem
.

Koja je među navedenim državama Azije gospodarski najrazvijenija?

Procjena znanja

Do sada ste uštedjeli 300 eura. Planirate uštedjeti 1 000 eura. Svaki mjesec u svrhu štednje možete odvojiti 50 eura. Koliko vam mjeseci treba da biste uštedjeli planirani iznos?

Želite proizvesti 1 000 majica s otiskom. 

Najam prostora za proizvodnju majica iznosi 500 eura mjesečno.

Troškovi električne energije i vode za proizvodnju iznose 100 eura mjesečno.

Trošak sirovina i materijala potrebnih za izradu jedne majice iznosi 5 eura po majici. Trošak rada radnika za izradu jedne majice iznosi 2 eura po majici.

Ukupni troškovi proizvodnje 1000 majica s otiskom su
eura. Pri tome su troškovi proizvodnje 1 majice s otiskom
eura. Taj iznos želite povećati za 10 % na ime marže. Marža pri prodaji jedne majice s otiskom je
eura. Cijena po kojoj će se prodavati majica je
eura.

Kontinent s najvećim brojem visoko razvijenih država je Azija.

Promet i uslužne obrte ubrajamo u uslužne djelatnosti.

Poljoprivredu i ribarstvo ubrajamo u djelatnosti sekundarnog sektora.

Pokazatelj razvijenosti koji uključuje i stupanj obrazovanja te očekivano trajanje života naziva se:

Umetnite riječ koja nedostaje.

Kontinent s najvećim brojem slabije razvijenih država je
.

3. Ja kao poduzetnik

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu
  • primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti
  • računati s nenegativnim racionalnim brojevima
  • analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Lov na blago - Ishodi učenja: pisati pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja, u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke zadane cjelobrojnim koordinatama, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske, računati s nenegativnim racionalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, obrazlagati vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, računati najmanji zajednički višekratnik i primjenjivati svojstva djeljivosti prirodnih brojeva, čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest, proširivati i skraćivati razlomke te primjenjivati postupak svođenja na zajednički nazivnik, primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjuje uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, računati s nenegativnim racionalnim brojevima, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima
    1. Videolekcija 4.1: Karta s blagom - Ishodi učenja: u pravokutnome koordinatnom sustavu u ravnini crtati točke zadane cjelobrojnim koordinatama, pisati pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja, izraditi plan pisanja: sažimati prikupljene podatke, uspoređivati podatke prema važnosti, odrediti glavni cilj pisanja s obzirom na svrhu pisanja, rasporediti sadržaj u skladu sa strukturom: dijelove plana oblikovati u manje cjeline, pripovijedati s različitih gledišta s istaknutim uzročno-posljedičnim vezama
    2. Videolekcija 4.2: Blago u nama - Ishodi učenja: raspoređivati sadržaj u skladu sa strukturom: dijelove plana oblikovati u manje cjeline, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove, razlikovati odnose između različitih organizacijskih razina, prepoznati osnovni plan građe ljudskoga organizma i položaj najvažnijih organa, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, objašnjavati odnos znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, pisati pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja, izraditi plan pisanja: sažimati prikupljene podatke, uspoređivati podatke prema važnosti, odrediti glavni cilj pisanja s obzirom na svrhu pisanja
    3. Videolekcija 4.4: Dijeljenje blaga - Ishodi učenja: računati najmanji zajednički višekratnik i primjenjivati svojstva djeljivosti prirodnih brojeva, obrazlagati vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom, uočavati kako stavovi i vrijednosti u književnim tekstovima utječu na čitatelje, uspoređivati ih s vlastitim stavovima i vrijednostima, izražavati vlastite predodžbe o stvarnosti i uvjerenja na temelju čitateljskoga iskustva, uočavati etičku razinu književnoga teksta, uočavati svrhu književnoga teksta: pobuđivanje osjećaja i ljudske odgovornosti, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, objašnjavati vlastito razumijevanje pjesničkih slika i prenesenoga značenja pridajući mu vlastito značenje, prepoznati na primjerima različite vrste stihova i strofa, uočavati ulogu ponavljanja: asonanca, aliteracija
    4. Videolekcija 4.5: Nebesko blago - Ishodi učenja: prepoznati organiziranost prirode od sitnih čestica do svemira istraživanjem i promatranjem svijeta oko sebe, objašnjavati osnovne principe znanosti te odnose znanosti, tehnologije i društvenoga napretka, prepoznati da znanstvene teorije objašnjavaju prirodne pojave i procese na temelju činjenica koje su prošle brojne provjere, obrazlagati značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti, otkriti značenje teksta na temelju suodnosa motiva i teme, objašnjavati događaj, opisivati ulogu likova te mjesto i vrijeme radnje u književnome tekstu, razlikovati pripovjedača u 1. i 3. licu, objašnjavati vlastito razumijevanje, objašnjavati organiziranost prirode uspoređujući cjelinu i sastavne dijelove
    5. Videolekcija 4.6: Kome nedostaje blago - Ishodi učenja: čitati tekst, uspoređivati podatke prema važnosti i objašnjavati značenje teksta, razlikovati svrhu čitanja: osobna i javna, dovoditi u vezu elemente grafičke strukture sa sadržajem teksta, izdvajati važne podatke iz čitanoga teksta, oblikovati bilješke o čitanome tekstu, sažeto prepričavati pročitani tekst na temelju izdvojenih podataka, uspoređivati podatke sličnoga sadržaja pronađene u različitim izvorima i izabirati ih prema korisnosti, analizirati podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjivati stupanj razvijenosti države te objašnjavati važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
    6. Videolekcija 4.7: Bogatstvo različitosti - Ishodi učenja: primjenjivati različite zapise nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati uspoređivanje nenegativnih racionalnih brojeva, primjenjivati računanje postotnoga iznosa zadane osnovne vrijednosti, upoznati se s pojmovima trojezičnosti (staroslavenski, starohrvatski i latinski) i tropismenosti (glagoljica, hrvatska ćirilica/bosančica, latinica) kroz hrvatsku povijest, upoznati se sa spomenicima hrvatske srednjovjekovne pismenosti i Prvotiskom, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest
    7. Videolekcija 4.8: Prirodno blago - Ishodi učenja: navoditi primjere onečišćenja okoliša na lokalnoj i globalnoj razini, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navoditi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjavati važnost selektiranja otpada, navoditi i opisivati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objašnjavati utjecaj njihova korištenja na okoliš, raspravljati o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja, objašnjavati utjecaj svjetlosnoga onečišćenja i onečišćenja bukom na živa bića, razmatrati važnost promišljenoga gospodarenja prirodnim dobrima, analizirati svoje postupke u kontekstu održivoga razvoja te predlagati osobni doprinos, analizirati prijenos i pretvorbu energije u živim i neživim sustavima, uspoređivati prijenos i pretvorbu energije u živome i neživome sustavu, predviđati posljedice koje mogu nastati uslijed viška ili manjka energije u živim i neživim sustavima