Učitavanje

4. Zeleni krovovi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • rješavati fizičke probleme
  • istraživati fizičke pojave

#1 Zadatak

Zeleni krov površine 80 m² uštedi 5% energije za grijanje tijekom zime i 10% energije za hlađenje tijekom ljeta. Ako je ukupna godišnja potrošnja energije za grijanje i hlađenje bez zelenog krova iznosila 5000 kWh, koliko će energije biti ušteđeno godišnje sa zelenim krovom? Odgovor: ukupna ušteda energije je

#2 Zadatak

Debljina vodonepropusnog sloja je 3 cm. Brzina kojom se voda infiltrira kroz vodonepropusni sloj je 1 mm/s. Koliko će vremena proći da se vodonepropusni sloj potpuno zasiti vodom? Odgovor: 

Procjena znanja

Odaberite točan odgovor.
Koji od sljedećih učinaka zeleni krov može imati na lokalni ekosustav?

Nadopunite tekst ponuđenim izrazima.

Zeleni krovovi mogu pridonijeti održivom razvoju na razne načine. Oni   i  . Svaki od ovih faktora može pridonijeti uravnoteženju   u  .

prirodi
stanja
doprinose smanjenju efekta otoka topline
pomažu u kontroliranju vodenog otjecanja
promiču biodiverzitet

Pretpostavljamo da je vanjska temperatura 35 °C, a temperatura zgrade bez zelenog krova iznosi 32 °C. Koliko bi se temperatura zgrade smanjila ako bismo na nju postavili zeleni krov, pretpostavljajući da zeleni krov smanji temperaturu za 3°C?
 
Odgovor: 

°C

Na zelenom krovu površine 100 m² ima 25 biljaka koje treba podrezati svaka dva tjedna. Svaka biljka mora se podrezati na visinu od 15 cm. Na svakoj biljci moramo podrezati 3,75 m.

Pretpostavljamo da zeleni krov apsorbira 80 % padalina koje padnu tijekom kiše.

Ako je površina zelenog krova 100 m 2 , a tijekom kišnog razdoblja palo je 50 mm oborine, izračunajte koliko litara vode je apsorbirao zeleni krov. 
 
Koliko litara vode se nije izlilo u gradske odvodne sustave zahvaljujući zelenom krovu?

4. Zeleni krovovi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
  • rješavati fizičke probleme
  • istraživati fizičke pojave
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Samoodržive kuće - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, objašnjavati principe iskorištavanja energije na razini ekosustava sa aspekta održivoga razvoja, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, povezivati potencijalnu energiju s kemijskim vezama između atoma unutar molekule te s međučestičnim djelovanjima, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starom vijeku, razlikovati različita graditeljska dostignuća naroda u antičkom svijetu, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, rješavati fizičke probleme, primjenjivati zakon očuvanja energije, primjenjivati trigonometrijske omjere
    1. Videolekcija 5.1: Samoodržive kuće - Ishodi učenja: analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    2. Videolekcija 5.2: Kamen po kamen - kućica - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati trigonometrijske omjere
    3. Videolekcija 5.3: Zaštita od prirodnih nepogoda - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, rješavati fizičke probleme
    4. Videolekcija 5.5: Sakupljanje energije - Ishodi učenja: objašnjavati principe iskorištavanja energije na razini ekosustava sa aspekta održivoga razvoja, primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života
    5. Videolekcija 5.6: Vlastiti ekosustavi - Ishodi učenja: kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na okoliš, analizirati fizikalne i kemijske promjene, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezuje sa životnim uvjetima i održanjem života, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
    6. Videolekcija 5.7: Voda iz vlastitih resursa - Ishodi učenja: objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, povezivati potencijalnu energiju s kemijskim vezama između atoma unutar molekule te s međučestičnim djelovanjima, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starom vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, razlikovati različita graditeljska dostignuća naroda u antičkom svijetu
    7. Videolekcija 5.8: Život u ruralnoj i gradskoj sredini - Ishodi učenja: analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika