Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na okoliš
analizirati fizikalne i kemijske promjene
objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezuje sa životnim uvjetima i održanjem života
analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Interaktivni video. Transkript: .
#1 Zadatak
Razvrstajte elemente kompostiranja u faze kompostiranja u kojima sudjeluju.
Reaktanti
Proces
Produkti
Fotoćelije. Transkript: .
Procjena znanja
Nadopunite sljedeći tekst:
posljedica su onečišćenja atmosfere uzrokovane izgaranjem fosilnih goriva. Ozonski omotač jest sloj koji štiti zemlju od prejakog
Sunca. Do oštećenja ozonskog sloja došlo je zbog nastajanja plinova koje nazivamo
.
Kemijski sastav otopljenih tvari koje se nalaze u otpadnoj vodi iz kućanstva može se razlikovati od grada do grada. Dvije trećine tvari koje su otopljene jesu organske tvari, odnosno bjelančevine i ugljikohidrati. Ako masa otpadne vode koja ulazi u proces recikliranja iznosi 540 grama, maseni udio ugljikohidrata je 35 % (posto). Odredi masu ugljikohidrata. Ako pretpostavimo da se svi ugljikohidrati odnose na saharozu, mase ugljika u saharozi i ugljikohidrata s obzirom na navedene podatke su 79,63 grama i 189 grama.
Odaberite točan odgovor.
Otpadna voda ne može se nakon obrade ponovno koristiti za
Kompostiranjem iz organskog otpada nastaju vrijedne organske tvari koje poboljšavaju strukturu tla, pomažu zadržavanju vlage, tlo čine prozračnim, povećavaju mikrobiološku aktivnost tla, obogaćuju ga hranjivim sastojcima te povećavaju otpornost biljaka na nametnike.
Uparite sljedeće pojmove:
Usitnjeno granje i korov
Nije predviđeno za kompostiranje, potrebno odložiti na drugi način
Kora krumpira i ljuske jajeta
Biootpad bogat dušikom
Stari lijekovi i ulja
Sporo se i teško razgrađuje – nije preporučljivo kompostirati
Bolesne biljke, meso, kosti
Biootpad bogat ugljikom
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
6. Vlastiti ekosustavi
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na okoliš
analizirati fizikalne i kemijske promjene
objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezuje sa životnim uvjetima i održanjem života
analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
Tema 5: Samoodržive kuće - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, objašnjavati principe iskorištavanja energije na razini ekosustava sa aspekta održivoga razvoja, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, povezivati potencijalnu energiju s kemijskim vezama između atoma unutar molekule te s međučestičnim djelovanjima, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starom vijeku, razlikovati različita graditeljska dostignuća naroda u antičkom svijetu, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, rješavati fizičke probleme, primjenjivati zakon očuvanja energije, primjenjivati trigonometrijske omjere
Videolekcija 5.1: Samoodržive kuće - Ishodi učenja: analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
Videolekcija 5.2: Kamen po kamen - kućica - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati trigonometrijske omjere
Videolekcija 5.3: Zaštita od prirodnih nepogoda - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, rješavati fizičke probleme
Videolekcija 5.4: Zeleni krovovi - Ishodi učenja: analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
Videolekcija 5.5: Sakupljanje energije - Ishodi učenja: objašnjavati principe iskorištavanja energije na razini ekosustava sa aspekta održivoga razvoja, primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života
Videolekcija 5.7: Voda iz vlastitih resursa - Ishodi učenja: objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, povezivati potencijalnu energiju s kemijskim vezama između atoma unutar molekule te s međučestičnim djelovanjima, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starom vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, razlikovati različita graditeljska dostignuća naroda u antičkom svijetu
Videolekcija 5.8: Život u ruralnoj i gradskoj sredini - Ishodi učenja: analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika