Učitavanje

6. Vlastiti ekosustavi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na okoliš
  • analizirati fizikalne i kemijske promjene
  • objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezuje sa životnim uvjetima i održanjem života
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem

Interaktivni video. Transkript: .

#1 Zadatak

Razvrstajte elemente kompostiranja u faze kompostiranja u kojima sudjeluju.

Reaktanti
Proces
Produkti

Fotoćelije. Transkript: .

Procjena znanja

Nadopunite sljedeći tekst:
posljedica su onečišćenja atmosfere uzrokovane izgaranjem fosilnih goriva. Ozonski omotač jest sloj koji štiti zemlju od prejakog
Sunca. Do oštećenja ozonskog sloja došlo je zbog nastajanja plinova koje nazivamo
.

Kemijski sastav otopljenih tvari koje se nalaze u otpadnoj vodi iz kućanstva može se razlikovati od grada do grada. Dvije trećine tvari koje su otopljene jesu organske tvari, odnosno bjelančevine i ugljikohidrati. Ako masa otpadne vode koja ulazi u proces recikliranja iznosi 540 grama, maseni udio ugljikohidrata je 35 % (posto). Odredi masu ugljikohidrata. Ako pretpostavimo da se svi ugljikohidrati odnose na saharozu,  mase ugljika u saharozi i ugljikohidrata s obzirom na navedene podatke su 79,63 grama i 189 grama.

Odaberite točan odgovor.

Otpadna voda ne može se nakon obrade ponovno koristiti za

Kompostiranjem iz organskog otpada nastaju vrijedne organske tvari koje poboljšavaju strukturu tla, pomažu zadržavanju vlage, tlo čine prozračnim, povećavaju mikrobiološku aktivnost tla, obogaćuju ga hranjivim sastojcima te povećavaju otpornost biljaka na nametnike.

Uparite sljedeće pojmove:

Usitnjeno granje i korov Nije predviđeno za kompostiranje, potrebno odložiti na drugi način
Kora krumpira i ljuske jajeta Biootpad bogat dušikom
Stari lijekovi i ulja Sporo se i teško razgrađuje – nije preporučljivo kompostirati
Bolesne biljke, meso, kosti Biootpad bogat ugljikom

6. Vlastiti ekosustavi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na okoliš
  • analizirati fizikalne i kemijske promjene
  • objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezuje sa životnim uvjetima i održanjem života
  • analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Samoodržive kuće - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života, objašnjavati principe iskorištavanja energije na razini ekosustava sa aspekta održivoga razvoja, analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, povezivati potencijalnu energiju s kemijskim vezama između atoma unutar molekule te s međučestičnim djelovanjima, analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starom vijeku, razlikovati različita graditeljska dostignuća naroda u antičkom svijetu, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, rješavati fizičke probleme, primjenjivati zakon očuvanja energije, primjenjivati trigonometrijske omjere
    1. Videolekcija 5.1: Samoodržive kuće - Ishodi učenja: analizirati društvene promjene i odnose između društvenih skupina u prapovijesti i starome vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    2. Videolekcija 5.2: Kamen po kamen - kućica - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, primjenjivati trigonometrijske omjere
    3. Videolekcija 5.3: Zaštita od prirodnih nepogoda - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na specifične životne uvjete, rješavati fizičke probleme
    4. Videolekcija 5.4: Zeleni krovovi - Ishodi učenja: analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave
    5. Videolekcija 5.5: Sakupljanje energije - Ishodi učenja: objašnjavati principe iskorištavanja energije na razini ekosustava sa aspekta održivoga razvoja, primjenjivati zakon očuvanja energije, rješavati fizičke probleme, objašnjavati vezanje i pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezivati sa životnim uvjetima i održanjem života
    6. Videolekcija 5.7: Voda iz vlastitih resursa - Ishodi učenja: objašnjavati vrste i svojstva kemijskih veza, povezivati potencijalnu energiju s kemijskim vezama između atoma unutar molekule te s međučestičnim djelovanjima, analizirati važnost širenja izuma i tehnologije u prapovijesti i starom vijeku, analizirati ulogu i važnost gospodarskih aktivnosti u prapovijesti i starom vijeku, razlikovati različita graditeljska dostignuća naroda u antičkom svijetu
    7. Videolekcija 5.8: Život u ruralnoj i gradskoj sredini - Ishodi učenja: analizirati održavanje uravnoteženoga stanja u prirodi povezujući vlastito ponašanje i odgovornost s održivim razvojem, opisivati i pripovijedati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja, čitati u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika