Učitavanje

3. Sportovi s kuglama

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odrediti putanje objekata koji se sudaraju i odbijaju na primjerima iz sporta
  • prisjetiti se načina zadavanja trokuta
  • primjenjivati poučak o sinusima, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja
  • primjenjivati poučak o sinusima te poučak o kosinusu na primjerima golfa i biljara
  • primjenjivati poučak o kosinusu, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja
  • primjenjivati poučke u problemskim zadacima
  • razlikovati izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom
  • objasniti strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima
  • povezivati i sažimati podatke i ideje u tekstu
  • povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima

#1 Zadatak

Golf igrač vidi rupe koje gađa pod kutom od 75 stupnjeva. Zna da mu je jedna (A) udaljena 220 m, a druga (B) 300 m. Između dviju rupa nalazi se jezero pa udaljenost rupa A i B ne može izmjeriti direktno. Kolika je međusobna udaljenost između rupa?

Kuglom gađate označenu rupu i to na dva načina: A) direktno, B) odbijanjem od ruba stola. Koliki će put prijeći kugla u slučaju da gađate direktno?

Odgovorite na pitanje.

Koliko će veću udaljenost kugla prijeći ako rupu gađamo odbijanjem od ruba stola?
cm

Koliki je kut α pod kojim se kugla odbija od duljeg ruba stola?

Ako je upadni kut kugle jednak kutu odbijanja. Dulji rub stola ste morali gađati pod kutom od 44,7°

#3 Zadatak

Povežite pojmove s odgovarajućim definicijama.

Nadnaslov objedinjuju dijelove teksta u manje cjeline
Naslov kratka i zanimljiva misao koja jasno i zanimljivo govori o čemu je riječ; privlači pažnju čitatelja
Podnaslov ime autora i datum objave teksta
Međunaslovi služi za izdvajanje i posebno isticanje zanimljivog dijela teksta
Potpisi šire informira o sadržaju teksta
Podatci o autoru i nadnevak sadrži opće podatke o tekstu
Okvir kratak tekst koji daje kratku, osnovnu informaciju o prilogu

Hopkins Marine Station je sveučilište.

Alex u slobodno vrijeme čita popularno-znanstvene članke.

10 000 loptica koje je prvotno izronila sama Alex težilo je više od pola tone.

Zabilježeni su štetni učinci izlaganja divljih životinja lopticama za golf.

Erodirane loptice za golf u moru izvor su opasne mikroplastike.

#5 Zadatak

Povežite nazive i navedena obilježja svih pet različitih stilova.

Znanstveni stil Slobodan je i ne brine se o normi.
Administrativni stil Izraz i sadržaj snažno su logički organizirani. Nema prenesenih značenja. Njime se iznosi tema koja se nužno argumentirano obrazlaže.
Novinarski ili publicistički stil Spontan je i miješa standardno i nestandardno.
Razgovorni stil Hibridni je stil namijenjen širokome krugu korisnika. Objektivan je i sažet, a istovremeno i individualan.
Književnoumjetnički stil Upotrebljava se u upravi, ekonomiji i politici. Precizan je i sažet s ustaljenim konstrukcijama.

Procjena znanja

Povežite način zadavanja trokuta i poučak pomoću kojega je moguće odrediti preostale elemente:

Stranica i dva kuta

Dvije stranice i kut nasuprot većoj od njih

Dvije stranice i kut između njih

Sve tri stranice

Nadopunite tekst riječima koje nedostaju.

Poučak o 
: u svakom su trokutu omjeri 
 i sinusa tim stranicama 
 kutova jednaki.
 

Poučak o 
: kvadrat 
 u trokutu jednak je 
 kvadrata drugih dviju stranica umanjenom za dvostruki umnožak tih stranica i 
 kuta između njih.

Pod kojim kutom ε u odnosu na dulji rub stola igrač mora pucati?

Na sljedećoj slici povucite nazive oprema tekstova na odgovarajuća mjesta.

Slika članka
naslov
nadnaslov
podnaslov
međunaslov
okvir

Znanstveno-popularni članak pripada:

Što sadržava nadnaslov?

3. Sportovi s kuglama

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • odrediti putanje objekata koji se sudaraju i odbijaju na primjerima iz sporta
  • prisjetiti se načina zadavanja trokuta
  • primjenjivati poučak o sinusima, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja
  • primjenjivati poučak o sinusima te poučak o kosinusu na primjerima golfa i biljara
  • primjenjivati poučak o kosinusu, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja
  • primjenjivati poučke u problemskim zadacima
  • razlikovati izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom
  • objasniti strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima
  • povezivati i sažimati podatke i ideje u tekstu
  • povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Sportske brige - Ishodi učenja: povezati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, usporediti energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, usporediti prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezati s evolucijom živoga svijeta na zemlji, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, razlikovati leksičke slojeve opće uporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, primjenjivati vjerojatnost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, analizirati funkciju, analizirati grafički prikaz funkcije, primjenjivati kvadratnu funkciju, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati i primjenjivati zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina (plinski zakoni, primjena zakona idealnog plina, molekulsko-kinetički model plina, zakoni statike fluida), analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    1. Videolekcija 1.1: Potpora i kretanje čovjeka - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezuje s evolucijom živoga svijeta na zemlji, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    2. Videolekcija 1.2: Sportovi s loptom - Ishodi učenja: analizirati funkciju, analizirati grafički prikaz funkcije, primjenjivati kvadratnu funkciju, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati i primjenjivati zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina
    3. Videolekcija 1.4: Predviđanje rezultata - Ishodi učenja: primjenjivati vjerojatnost, razlikovati leksičke slojeve općeuporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika
    4. Videolekcija 1.5: Sport i disanje - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, povezivati građu s ulogama pojedinih organa dišnog sustava, uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, opisivati izmjenu plinova u plućima (plućno disanje), analizirati povezanost krvožilnog i dišnog sustava u prijenosu kisika u ugljik (IV) oksida, prikazivati čestičnu građu oksida, kiselina i soli, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, pisati jednadžbe kemijskih reakcija uočavajući periodičnost kemijskih svojstava, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
    5. Videolekcija 1.6: Optjecajni sustav - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, povezivati ulogu krvožilnog i dišnog sustava u transportu i opskrbi kisikom i drugim tvarima
    6. Videolekcija 1.7: Brže, bolje, jače - osjetila - Ishodi učenja: prosuđivati utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu