Učitavanje

5. Sport i disanje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu
  • povezivati građu s ulogama pojedinih organa dišnog sustava
  • uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima
  • opisivati izmjenu plinova u plućima (plućno disanje)
  • analizirati povezanost krvožilnog i dišnog sustava u prijenosu kisika u ugljik (IV) oksida
  • prikazivati čestičnu građu oksida, kiselina i soli
  • analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
  • pisati jednadžbe kemijskih reakcija uočavajući periodičnost kemijskih svojstava
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari

#1 Zadatak

Koji je naziv procesa kojim se izmjenjuju plinovi u organizmima?

Koji je naziv procesa kojim se izmjenjuju plinovi u organizmima?
.

#2 Zadatak

Kako će povećanje parcijalnoga tlaka ugljikova(IV) oksida u krvi uslijed dubokoga disanja utjecati na pH-vrijednost krvi? Odaberite jedan točan odgovor.

#3 Zadatak

Kakva je ovisnost topljivosti ugljikova(IV) oksida o temperaturi vode?

Procjena znanja

U kojem se smjeru zbiva difuzija plinova u plućima?  

Provedena su tri istraživanja mjerenja brzine difuzije između dvaju dijelova (A) i (B) odijeljenih polupropusnom membranom u istim uvjetima okoline. Promotrite tablicu u kojoj su navedeni parcijalni tlakovi kisika u istraživanjima.

U kojem istraživanju je brzina difuzije plina najbrža?

Istraživanje

Parcijalni tlak kisika (mmHg)

Dio A

Dio B

1

75

100

2

50

60

3

80

85

Koji se od navedenih odnosa parcijalnih tlakova plinova odnose na izmjenu plinova u tkivima čovjeka? 

Što se događa s međurebrenim mišićima pri izdisaju i je li taj proces aktivan ili pasivan? 

Odaberi točan naziv procesa.

Što se događa u krvi osoba koje ubrzano dišu?

Hipoksija može uzrokovati hipoksemiju, stanje u kojem tijelu ozbiljno nedostaje kisika.
Koji od sljedećih odgovora točno opisuje kako bi hipoksemija u konačnici mogla dovesti do smrti?

5. Sport i disanje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu
  • povezivati građu s ulogama pojedinih organa dišnog sustava
  • uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima
  • opisivati izmjenu plinova u plućima (plućno disanje)
  • analizirati povezanost krvožilnog i dišnog sustava u prijenosu kisika u ugljik (IV) oksida
  • prikazivati čestičnu građu oksida, kiselina i soli
  • analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
  • pisati jednadžbe kemijskih reakcija uočavajući periodičnost kemijskih svojstava
  • primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Sportske brige - Ishodi učenja: povezati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, usporediti energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, usporediti prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezati s evolucijom živoga svijeta na zemlji, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, razlikovati leksičke slojeve opće uporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, primjenjivati vjerojatnost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, analizirati funkciju, analizirati grafički prikaz funkcije, primjenjivati kvadratnu funkciju, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati i primjenjivati zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina (plinski zakoni, primjena zakona idealnog plina, molekulsko-kinetički model plina, zakoni statike fluida), analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    1. Videolekcija 1.1: Potpora i kretanje čovjeka - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezuje s evolucijom živoga svijeta na zemlji, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    2. Videolekcija 1.2: Sportovi s loptom - Ishodi učenja: analizirati funkciju, analizirati grafički prikaz funkcije, primjenjivati kvadratnu funkciju, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati i primjenjivati zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina
    3. Videolekcija 1.3: Sportovi s kuglama - Ishodi učenja: odrediti putanje objekata koji se sudaraju i odbijaju na primjerima iz sporta, prisjetiti se načina zadavanja trokuta, primjenjivati poučak o sinusima, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja, primjenjivati poučak o sinusima te poučak o kosinusu na primjerima golfa i biljara, primjenjivati poučak o kosinusu, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja, primjenjivati poučke u problemskim zadacima, razlikovati izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom, objasniti strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima, povezivati i sažimati podatke i ideje u tekstu, povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima
    4. Videolekcija 1.4: Predviđanje rezultata - Ishodi učenja: primjenjivati vjerojatnost, razlikovati leksičke slojeve općeuporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika
    5. Videolekcija 1.6: Optjecajni sustav - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove, povezivati ulogu krvožilnog i dišnog sustava u transportu i opskrbi kisikom i drugim tvarima
    6. Videolekcija 1.7: Brže, bolje, jače - osjetila - Ishodi učenja: prosuđivati utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu