Učitavanje

6. Optjecajni sustav

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu
  • uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima
  • uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove
  • povezivati ulogu krvožilnog i dišnog sustava u transportu i opskrbi kisikom i drugim tvarima

Navedene tvrdnje opisuju put kojim krv prolazi unutar malog i velikog optoka. Odredite točnost navedenih tvrdnji. 

Vena cava → lijeva pretklijetka → desna pretklijetka → pluća → lijeva klijetka → desna klijetka → aorta

Vena cava → desna pretklijetka → lijeva pretklijetka → pluća → desna klijetka → lijeva klijetka → aorta

Vena cava → lijeva pretklijetka → lijeva klijetka → pluća → desna pretklijetka → desna klijetka → aorta

Vena cava → desna pretklijetka → desna klijetka → pluća → lijeva pretklijetka → lijeva klijetka → aorta

Odredite točne, odnosno netočne tvrdnje:

Eritrociti su krvne stanice koje prenose kisik, glukozu i ugljikov(IV) oksid.

Eritrociti su krvne stanice koje prenose kisik iz pluća do svake stanice u organizmu.

Eritrociti su krvne stanice koje prenose ugljikov(IV) oksid iz tkiva u pluća.

Eritrociti su krvne stanice koje prenose hranjive tvari i vitamine.

Eritrociti su krvne stanice odgovorne za pokretanje imunološke reakcije u tijelu.

#3 Zadatak

Odaberite točan odgovor.

Koja komora srca prima krv obogaćenu kisikom iz pluća?

#4 Zadatak

U sljedećem zadatku odaberite pojmove i pridružite ih nazivu pjesme. Tako ćete usustaviti zaključke do kojih smo dosad došli.

Napomena: jedan se pojam ponekad može odnositi na obje pjesme.

sestina
usporedba
elementi misaone pjesme
tematiziranje izvora boli/patnje
personifikacija
tematiziranje izvora boli/patnje
monostrofa
vezani stih
motiv srca
metafora
elementi ljubavne pjesme
motiv krvi
metafora
pjesnička sloboda
slobodni stih
umjeren ritam
intimna pjesma
hiperbola
lirski subjekt sa ženskim predznakom
intimna pjesma
personifikacija
umjeren ritam
lirika
lirski subjekt s muškim predznakom
elementi misaone pjesme
lirika
MODRICA
ŽENI

Procjena znanja

Dopuni sljedeće tvrdnje jednom riječju.

 su najuže i najtanje žile u našem tijelu, kroz njih se odvija izmjena kisika i ugljikova(IV) oksida u stanicama.
Najšira arterija je 
.
Arterije pulsiraju pri primanju krvi iz srca, a to pulsiranje nazivamo bilo ili 
.

Označi je li navedena tvrdnja točna ili netočna.

Na velikim nadmorskim visinama tlak zraka se povećava kao i parcijalni tlak kisika u zraku

Prosječan broj otkucaja srca odrasle osobe iznosi 60 – 80 puta u minuti.

Plućnom venom teče arterijska krv, a plućnom arterijom venska krv.

Dopuni sljedeće tvrdnje jednom riječju.

 volumen srca je količina krvi koja se istisne iz srca u aortu u jednoj minuti.
Pri svakom izbacivanju krvi iz srca (sistola) tlak se 
.
Desna pretklijetka povezana je s desnom klijetkom zaliskom s 
 listovima.

Dopuni sljedeće tvrdnje jednom riječju.

Obilježja lirike jesu izostanak radnje, osjećajnost, slikovitost i 
.
Pjesme mogu biti napisane trima načinima: u prozi, vezanim stihom i 
 stihom.
Tradicionalni stihovi hrvatske versifikacije jesu dvostruko rimovani dvanaesterac, epski deseterac i lirski 
.

Odredi točnost tvrdnji.

Silvije Strahimir Kranjčević suvremeni je hrvatski pjesnik.

Intimna pjesma vrsta je lirske pjesme koja primarno potiče na razmišljanje.

Monostih je strofa koja sadrži samo jedan stih.

Cezura je stanka unutar jednoga stiha koja se ponavlja u svim stihovima na istome mjestu.

6. Optjecajni sustav

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu
  • uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima
  • uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove
  • povezivati ulogu krvožilnog i dišnog sustava u transportu i opskrbi kisikom i drugim tvarima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Sportske brige - Ishodi učenja: povezati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, usporediti energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, usporediti prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezati s evolucijom živoga svijeta na zemlji, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, razlikovati leksičke slojeve opće uporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika, čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, primjenjivati vjerojatnost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, analizirati funkciju, analizirati grafički prikaz funkcije, primjenjivati kvadratnu funkciju, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati i primjenjivati zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina (plinski zakoni, primjena zakona idealnog plina, molekulsko-kinetički model plina, zakoni statike fluida), analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    1. Videolekcija 1.1: Potpora i kretanje čovjeka - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete te ih povezuje s evolucijom živoga svijeta na zemlji, analizirati svojstva, sastav i vrstu tvari, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari
    2. Videolekcija 1.2: Sportovi s loptom - Ishodi učenja: analizirati funkciju, analizirati grafički prikaz funkcije, primjenjivati kvadratnu funkciju, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati zakone statike fluida, analizirati i primjenjivati zakone idealnog plina i molekulsko-kinetički model plina
    3. Videolekcija 1.3: Sportovi s kuglama - Ishodi učenja: odrediti putanje objekata koji se sudaraju i odbijaju na primjerima iz sporta, prisjetiti se načina zadavanja trokuta, primjenjivati poučak o sinusima, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja, primjenjivati poučak o sinusima te poučak o kosinusu na primjerima golfa i biljara, primjenjivati poučak o kosinusu, uočiti mogućnosti i nalaziti rješenja, primjenjivati poučke u problemskim zadacima, razlikovati izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom, objasniti strukturna obilježja teksta pripadajućega funkcionalnog stila i oblika služeći se prethodno stečenim znanjima, povezivati i sažimati podatke i ideje u tekstu, povezivati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima
    4. Videolekcija 1.4: Predviđanje rezultata - Ishodi učenja: primjenjivati vjerojatnost, razlikovati leksičke slojeve općeuporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika
    5. Videolekcija 1.5: Sport i disanje - Ishodi učenja: povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu, povezivati građu s ulogama pojedinih organa dišnog sustava, uspoređivati energijske potrebe organizama u različitim fiziološkim stanjima, opisivati izmjenu plinova u plućima (plućno disanje), analizirati povezanost krvožilnog i dišnog sustava u prijenosu kisika u ugljik (IV) oksida, prikazivati čestičnu građu oksida, kiselina i soli, analizirati kemijske promjene anorganskih i organskih tvari, pisati jednadžbe kemijskih reakcija uočavajući periodičnost kemijskih svojstava, primjenjivati kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari
    6. Videolekcija 1.7: Brže, bolje, jače - osjetila - Ishodi učenja: prosuđivati utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja, objašnjavati održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama, povezivati pojavu novih svojstava s promjenom složenosti organizacijskih razina u organizmu