Učitavanje

2. Transformacija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
  • primjenjivati model čestične građe tvari
  • analizirati termodinamičke procese i sustave

Koliko predikata imaju složene rečenice?

Kojim načinom sklapanja nastaju zavisnosložene rečenice?

U zavisnosloženim rečenicama razlikujemo ishodišnu surečenicu i zavisnu surečenicu.

Kada su surečenice u zavisnosloženoj rečenici u običnom redoslijedu između njih se piše zarez.

Dopuni tvrdnju

Preoblikom upravnog govora u neupravni nastaje
zavisnosložena rečenica.

#2 Zadatak

Prelazak tvari iz čvrstog u plinovito agregacijsko stanje nazivamo:

#3 Zadatak

Poveži parove: 

tvar i C / J kg-1 K-1

voda 127
željezo 4180
zlato 482
bakar 387

Procjena znanja

U lončiću je voda, ako joj povećamo temperaturu sa 10°C na 20°C potrebna nam je količina topline Q. Koliku količinu topline trebamo ako želimo istoj količini vode povećati temperaturu sa 20°C na 40°C?

Ako je za 1 kg leda potrebno 333 kJ kako bi se potpuno pretvorio u vodu, tada za 10 kg leda treba
kJ topline.

Povežite parove.

isparavanje plinovito u tekuće agregacijsko stanje
sublimacija čvrsto u tekuće agregacijsko stanje
taljenje  tekuće u čvrsto agregacijsko stanje
kondenzacija čvrsto u plinovito agregacijsko stanje

Poveži pojmove s primjerima.

Tko je bio dobar, neka ga pozdrave. atributna rečenica
Znam da su me pozdravili. subjektna rečenica
Pozdravi sve ljude koji me se sjećaju. objektna rečenice

Poveži pojmove s primjerima.

Uzevši traženo, otišao je. istovremenost
Odlazio je pozdravljajući ljude. prijevremenost

2. Transformacija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
  • primjenjivati model čestične građe tvari
  • analizirati termodinamičke procese i sustave
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Konstruiranje svijeta - Ishodi učenja: uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, uspoređivati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave, pisati izlagačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
    1. Videolekcija 5.1: Arhitekt - Ishodi učenja: uspoređvati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
    2. Videolekcija 5.3: Nacrt - Ishodi učenja: analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru i računati udaljenost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
    3. Videolekcija 5.4: Detalji - Ishodi učenja: pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu
    4. Videolekcija 5.5: Etape - Ishodi učenja: računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
    5. Videolekcija 5.6: Model - Ishodi učenja: računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, oblikovati prema konceptu prikaz popularno-znanstvenog članka
    6. Videolekcija 5.7: Temelji - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, analizirati nezavisnosložene rečenice, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati strukturu tvari, objašnjavati Brownovo gibanje i difuziju
    7. Videolekcija 5.8: Rekonstrukcija - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, opisivati prilagodbu cijanobakterija uvjetima okoliša, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, povezivati ulogu cijanobakterija sa stvaranjem životnih uvjeta za osvajanje kopna, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati diskriminantu kvadratne jednadžbe i Vièteove formule, primjenjivati kvadratnu funkciju, primjenjivati znanja o krugu i kružnici