Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
primjenjivati model čestične građe tvari
analizirati termodinamičke procese i sustave
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Koliko predikata imaju složene rečenice?
Kojim načinom sklapanja nastaju zavisnosložene rečenice?
U zavisnosloženim rečenicama razlikujemo ishodišnu surečenicu i zavisnu surečenicu.
Kada su surečenice u zavisnosloženoj rečenici u običnom redoslijedu između njih se piše zarez.
Dopuni tvrdnju
Preoblikom upravnog govora u neupravni nastaje
zavisnosložena rečenica.
#2 Zadatak
Prelazak tvari iz čvrstog u plinovito agregacijsko stanje nazivamo:
#3 Zadatak
Poveži parove:
tvar i C / J kg-1 K-1
voda
127
željezo
4180
zlato
482
bakar
387
Procjena znanja
U lončiću je voda, ako joj povećamo temperaturu sa 10°C na 20°C potrebna nam je količina topline Q. Koliku količinu topline trebamo ako želimo istoj količini vode povećati temperaturu sa 20°C na 40°C?
Ako je za 1 kg leda potrebno 333 kJ kako bi se potpuno pretvorio u vodu, tada za 10 kg leda treba
kJ topline.
Povežite parove.
isparavanje
plinovito u tekuće agregacijsko stanje
sublimacija
čvrsto u tekuće agregacijsko stanje
taljenje
tekuće u čvrsto agregacijsko stanje
kondenzacija
čvrsto u plinovito agregacijsko stanje
Poveži pojmove s primjerima.
Tko je bio dobar, neka ga pozdrave.
atributna rečenica
Znam da su me pozdravili.
subjektna rečenica
Pozdravi sve ljude koji me se sjećaju.
objektna rečenice
Poveži pojmove s primjerima.
Uzevši traženo, otišao je.
istovremenost
Odlazio je pozdravljajući ljude.
prijevremenost
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
2. Transformacija
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
Tema 5: Konstruiranje svijeta - Ishodi učenja: uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, uspoređivati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave, pisati izlagačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
Videolekcija 5.1: Arhitekt - Ishodi učenja: uspoređvati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
Videolekcija 5.3: Nacrt - Ishodi učenja: analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru i računati udaljenost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
Videolekcija 5.4: Detalji - Ishodi učenja: pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu
Videolekcija 5.5: Etape - Ishodi učenja: računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
Videolekcija 5.6: Model - Ishodi učenja: računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, oblikovati prema konceptu prikaz popularno-znanstvenog članka
Videolekcija 5.7: Temelji - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, analizirati nezavisnosložene rečenice, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati strukturu tvari, objašnjavati Brownovo gibanje i difuziju
Videolekcija 5.8: Rekonstrukcija - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, opisivati prilagodbu cijanobakterija uvjetima okoliša, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, povezivati ulogu cijanobakterija sa stvaranjem životnih uvjeta za osvajanje kopna, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati diskriminantu kvadratne jednadžbe i Vièteove formule, primjenjivati kvadratnu funkciju, primjenjivati znanja o krugu i kružnici