Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
računati s drugim i trećim korijenom
analizirati grafički prikaz funkcije
analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Dopuni tvrdnje.
Način sklapanja zavisnosloženih rečenica zove se
. Surečenica u koju se uvrštava druga surečenica zove se
surečenica, a surečenica koja se uvrštava na mjesto jednoga rečeničnog dijela glavne surečenice zove se
surečenica.
Kako se zove vrsta rečenice koju možeš prepoznati po tome što glavna surečenica završava pomoćnim glagolom koji može biti u različitim oblicima?
Kojim načinom sklapanja nastaju zavisnosložene rečenice?
Objektne su rečenice zavisnosložene rečenice u kojima je zavisna surečenica uvrštena na mjesto predmeta radnje glavne surečenice.
Poveži pojmove s njihovim objašnjenjem.
neraščlanjene
raščlanjene
#3 Zadatak
Izračunajte (za razlomak koristite znak /. Primjer: 3/5):
,
#4 Zadatak
Uparite funkcije s njihovim odgovarajućim grafovima prikazanim u koordinatnom sustavu u ravnini.
Procjena znanja
Racionalizirajte nazivnik razlomka na slici
Odredite funkciju čiji je graf prikazan na slici.
f(x)=
Poveži pojmove s primjerima.
Dječak, koji je učenik naše škole, pobijedio je na natjecanju.
apozicijska rečenica
To je čovjek koji je izuzetno dobar.
atributna rečenica
Kada dođeš, sjeti me se.
priložna vremenska
Predikatne su rečenice zavisnosložene rečenice u kojima je zavisna surečenica uvrštena na mjesto vršitelja radnje glavne surečenice.
Dopunite tvrdnju.
Ovisno o tome na mjesto koje je priložne oznake zavisna surečenica uvrštena, priložne se rečenice dijele na mjesne, vremenske, načinske, uzročne, namjerne, pogodbene,
i
.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
5. Etape
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
računati s drugim i trećim korijenom
analizirati grafički prikaz funkcije
analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
Tema 5: Konstruiranje svijeta - Ishodi učenja: uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, uspoređivati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave, pisati izlagačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
Videolekcija 5.1: Arhitekt - Ishodi učenja: uspoređvati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
Videolekcija 5.2: Transformacija - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave
Videolekcija 5.3: Nacrt - Ishodi učenja: analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru i računati udaljenost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
Videolekcija 5.4: Detalji - Ishodi učenja: pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu
Videolekcija 5.6: Model - Ishodi učenja: računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, oblikovati prema konceptu prikaz popularno-znanstvenog članka
Videolekcija 5.7: Temelji - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, analizirati nezavisnosložene rečenice, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati strukturu tvari, objašnjavati Brownovo gibanje i difuziju
Videolekcija 5.8: Rekonstrukcija - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, opisivati prilagodbu cijanobakterija uvjetima okoliša, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, povezivati ulogu cijanobakterija sa stvaranjem životnih uvjeta za osvajanje kopna, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati diskriminantu kvadratne jednadžbe i Vièteove formule, primjenjivati kvadratnu funkciju, primjenjivati znanja o krugu i kružnici