Učitavanje

8. Rekonstrukcija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
  • opisivati prilagodbu cijanobakterija uvjetima okoliša
  • objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma
  • povezivati ulogu cijanobakterija sa stvaranjem životnih uvjeta za osvajanje kopna
  • rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu
  • primjenjivati diskriminantu kvadratne jednadžbe i Vièteove formule
  • primjenjivati kvadratnu funkciju
  • primjenjivati znanja o krugu i kružnici

#1 Zadatak

Pojmovi označavaju dijelove stanice cijanobakterije. Pridružite odgovarajući pojam u označena polja na slici.

Cijanobakterija
tilakoidi
nukleoid
sluzavi omotač
stanična membrana

Odaberite točan odgovor.

Koji od navedenih organizama nije pionir vegetacije?

Simbiotsku zajednicu cijanobakterija i gljiva nazivamo lišaj.

Odaberite točan odgovor.

Što je od navedenog primjer primarne sukcesije?

Veliki hadronski sudarivač čestica kružnog oblika u najvećem znanstvenom laboratoriju u svijetu, CERN-u ima opseg 27 km. Odredite koliki je radijus toga kružnoga sudarivača čestica u Švicarskoj.
Odgovor:

km

#3 Zadatak

Zaokružite točan odgovor. Pretpostavimo da se protoni u kružnom LHC sudarivaču čestica opsega 27 km u CERN-u nakon ubrzavanja u predakceleratorima gibaju brzinom v = 0,999999991 c. Odredite kolika je tada centripetalna sila protona ako je njegova masa  1.67   ·   10 27 kg.

Centripetalnu silu računamo prema  F   =   m · v 2 R , a brzina svjetlosti je  c = 3 · 10 8   m s - 1 .

Intervju - Dubravka Rogić-Hadžalić. Transkript: .

Procjena znanja

Odaberite jesu li navedene tvrdnje točne ili netočne.

Kozmopoliti razvijaju čitav niz adaptacija kako bi se prilagodili različitim staništima.

Cijanobakterije su fotoautotrofni organizmi.

Lišajevi zadržavaju vodu i tako omogućuju stvaranje specifičnih mikrostaništa.

Nadopunite rečenicu odgovarajućim pojmom.

Specijalizirane stanice koje imaju neke cijanobakterije, a omogućuju im vezanje atmosferskog
 nazivamo heterociste.

Protoni prije nego dođu u LHC akcelerator prolaze kroz manje akceleratore koji ih ubrzavaju. Pretpostavimo da se proton već u SPS akceleratoru giba maksimalnom brzinom. Na slici možete vidjeti da SPS akcelerator ima opseg 7 km i ima oblik kružnice. Odredite koliki je radijus te kružnice?
 
Odgovor:

 km

Pretpostavimo da se proton već u kružnom SPS akceleratoru opsega 7 km giba maksimalnom brzinom. Odredite kolika mu je centripetalna sila.
 
Odgovor:

km

Što mora vrijediti ako želimo da kvadratna funkcija bude cijela pozitivna?

8. Rekonstrukcija

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji
  • opisivati prilagodbu cijanobakterija uvjetima okoliša
  • objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma
  • povezivati ulogu cijanobakterija sa stvaranjem životnih uvjeta za osvajanje kopna
  • rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu
  • primjenjivati diskriminantu kvadratne jednadžbe i Vièteove formule
  • primjenjivati kvadratnu funkciju
  • primjenjivati znanja o krugu i kružnici
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Konstruiranje svijeta - Ishodi učenja: uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, uspoređivati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave, pisati izlagačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
    1. Videolekcija 5.1: Arhitekt - Ishodi učenja: uspoređvati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
    2. Videolekcija 5.2: Transformacija - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave
    3. Videolekcija 5.3: Nacrt - Ishodi učenja: analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru i računati udaljenost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
    4. Videolekcija 5.4: Detalji - Ishodi učenja: pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu
    5. Videolekcija 5.5: Etape - Ishodi učenja: računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
    6. Videolekcija 5.6: Model - Ishodi učenja: računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, oblikovati prema konceptu prikaz popularno-znanstvenog članka
    7. Videolekcija 5.7: Temelji - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, analizirati nezavisnosložene rečenice, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati strukturu tvari, objašnjavati Brownovo gibanje i difuziju