Učitavanje

7. Temelji

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
  • analizirati nezavisnosložene rečenice
  • primjenjivati model čestične građe tvari
  • analizirati strukturu tvari
  • objašnjavati Brownovo gibanje i difuziju

#1 Zadatak

Poveži pojmove s primjerima.

imenski predikat slušali bismo
glagolski predikat bijaše dobar

#2 Zadatak

Poveži parove.

Slučajno i nepredvidivo kretanje čestica kemijski element
Kretanje od područja veće koncentracije prema području manje koncentracije. Brownovo gibanje
Osnovna tvar koja se ne može razložiti na jednostavnije tvari kemijskim reakcijama difuzija
Sastoji se od jezgre, koja sadrži pozitivno naelektrizirane protone i neutralne neutrone, te negativno naelektriziranih elektrona koji se gibaju oko jezgre atom

Procjena znanja

Atom je čestica koja svojom strukturom daje obilježje:

Nasumično gibanje čestica naziva se 
. Ono je prouzročeno neuređenim termičkim gibanjem molekula plina koje se nasumično sudaraju s česticama plina.

Poveži parove

molekula najmanja čestica neke tvari koja određuje kemijska svojstva te tvari
atom čestica koja svojom strukturom daje obilježje određenom kemijskom elementu
plin nestlačivost
tekućina kaotično gibanje

Povežite nazive vrsta rečenica s primjerima.

sastavna Sve su naučili, samo još žele utvrditi gradivo.
rastavna Nije bio nemiran, nego je bio jako dobar.
suprotna Hoćeš li doći ili ćeš ostati kod kuće?
isključna Nemoj nam se javljati niti nas nazivati!
zaključna On nije za to kriv, zato ga ostavi na miru.

Dopuni tvrdnje.

Surečenice u sastavnim, 
 i suprotnim rečenicama najčešće čine cjelinu, što znači da ovisne jedna o drugoj, a time veznik ne pripada ni jednoj surečenici. Navedeno ne vrijedi za 
 i 
 rečenice.
 
U pravilu se zarez ne piše ispred sastavnih i
 veznika. Također, u pravilu se zarez piše ispred 
, zaključnih i 
 veznika.

7. Temelji

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
  • analizirati nezavisnosložene rečenice
  • primjenjivati model čestične građe tvari
  • analizirati strukturu tvari
  • objašnjavati Brownovo gibanje i difuziju
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Konstruiranje svijeta - Ishodi učenja: uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati znanja o krugu i kružnici, uspoređivati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave, pisati izlagačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
    1. Videolekcija 5.1: Arhitekt - Ishodi učenja: uspoređvati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru, računati udaljenost i mjeru kuta
    2. Videolekcija 5.2: Transformacija - Ishodi učenja: analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju, primjenjivati model čestične građe tvari, analizirati termodinamičke procese i sustave
    3. Videolekcija 5.3: Nacrt - Ishodi učenja: analizirati položaj pravaca i ravnina u prostoru i računati udaljenost, primjenjivati poučak o sinusima i poučak o kosinusu, uspoređivati književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjivati književnoteorijske pojmove
    4. Videolekcija 5.4: Detalji - Ishodi učenja: pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, primjenjivati zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu
    5. Videolekcija 5.5: Etape - Ishodi učenja: računati s drugim i trećim korijenom, analizirati grafički prikaz funkcije, analizirati rečenice u tekstu i primjenjivati sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju
    6. Videolekcija 5.6: Model - Ishodi učenja: računati volumen i oplošje geometrijskih tijela, pisati izlagačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja, oblikovati prema konceptu prikaz popularno-znanstvenog članka
    7. Videolekcija 5.8: Rekonstrukcija - Ishodi učenja: uspoređivati prilagodbe organizama na životne uvjete povezujući ih s evolucijom živoga svijeta na Zemlji, opisivati prilagodbu cijanobakterija uvjetima okoliša, objašnjavati protjecanje i pretvorbe energije na razini organskih sustava i organizma, povezivati ulogu cijanobakterija sa stvaranjem životnih uvjeta za osvajanje kopna, rješavati i primjenjivati kvadratnu jednadžbu, primjenjivati diskriminantu kvadratne jednadžbe i Vièteove formule, primjenjivati kvadratnu funkciju, primjenjivati znanja o krugu i kružnici