Tema 2: Priprema hrane - Ishodi učenja: analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, argumentirati različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti
Videolekcija 2.1: Ono si što jedeš - Ishodi učenja: argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, opisati uloge ugljikohidrata, masti i lipida, opisati uloge vitamina i minerala, prepoznati i objasniti važnost pravilne prehrane na zdravlje, prikazati čestičnu građu estera i karboksilnih kiselina, imenovati i kemijskim formulama prikazati estere i karboksilne kiseline, usporediti organske tvari po sastavu i vrsti, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima
Videolekcija 2.2: Pravilna prehrana i zdrav način života - Ishodi učenja: objasniti posljedice manjka vitamina i minerala, objasniti narušavanje homeostaze na primjeru šećerne bolesti, opisati uloge vitamina i minerala, razlikuje upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom (dokazivanje, upućivanje), tumači strukturna obilježja upućivačkih teksta, uočava i tumači autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja, prepoznati utjecaj hormona na uravnoteženu potrošnju energije, povezati utjecaj životnih navika na zdravlje argumentirajući odgovornost za vlastito zdravlje, izdvaja i tumači ideje, učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze
Videolekcija 2.4: Pripremi nešto moderno - Ishodi učenja: primjenjuje jednadžbu kružnice, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
Videolekcija 2.5: Kad već kuhaš moderno, kuhaj učinkovito - Ishodi učenja: rješava fizičke probleme, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma
Videolekcija 2.6: Matematička prehrana - Ishodi učenja: odabire strategiju i rješava problem rabeći kombinatoriku, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave
Videolekcija 2.7: Dodaci prehrani - Ishodi učenja: prikazati čestičnu građu alkohola, imenovati i kemijskim formulama prikazati alkohole, opisati fizikalna svojstva alkohola, kritički razmotriti upotrebu tvari u okviru koncepta i njihov utjecaj na zdravlje čovjeka, objasniti nastanak vala, analizirati valna svojstva, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, rješava fizičke probleme, objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, analizira valna svojstva zvuka
Videolekcija 2.8: Bakina kuhinja - Ishodi učenja: analizirati osnovne namirnice i dominantna jela u Europi u 18. i 19. stoljeću, objasniti povezanost industrijske revolucije i novih oblika hrane u Europi tijekom 18. i 19. st, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, usporediti iskoristivost hranjivih tvari u anaerobnim i aerobnim procesima, objasniti proces anaerobnog vrenja, opisati pozitivan utjecaj bakterija na život čovjeka, učenik prosuđuje različitost i dinamiku gospodarskih promjena u svijetu i hrvatskim zemljama od 18. do početka 20. stoljeća, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti