Učitavanje

5. Kad već kuhaš moderno, kuhaj učinkovito

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • rješava fizičke probleme
  • opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma
  • učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
  • opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma

#1 Zadatak

Što je energetska učinkovitost?

Kada LED-ice svijetle sjajnije?

Kako se mijenja intenzitet svjetla na LED-icama?

#3 Zadatak

Povežite pojmove.

Estetski smjer nastao u Francuskoj, pokrenuo ga je Théophile Gautier. On smatra da umjetnost treba biti samoj sebi svrha. Naziv dolazi od fraze l'art pour l'art, što u doslovnom prijevodu znači umjetnost radi umjetnosti. Osnovno obilježje poezije je savršena forma koja je sinonim za ljepotu, zatim impersonalnost i detaljiziranje pjesničkih slika. impresionizam
Naziv za pjesničku skupinu koja se okupila 1866. godine oko pjesničkog programa inovativnog u odnosu na realizam i naturalizam. Te godine objavljena je zbirka pjesama pod nazivom Savremeni parnas. larpurlartizam
Umjetnički pokret unutar moderne koji je nastao u Francuskoj krajem 19. stoljeća. Glavno mu je obilježje sklonost da se transformacija iskustva u umjetničkom izrazu povjeri u prvom redu intenzivnoj osjetilnosti. simbolizam
Razvio se u francuskoj književnosti, a utemeljiteljem se smatra C. Baudelaire. Pjesnici su njegovali ideju „čistoga pjesništva”, u kojem ritam i zvuk stiha razbijaju svakodnevna značenja upotrijebljenih riječi, pretvarajući ih u simbole čije je značenje nedokučivo. sinestezija
U književnosti predstavlja stilsku figuru povezivanja slika koje ne potječu od istog osjetila (npr. meko plavetnilo). parnas

Procjena znanja

Što od navedenog nije naziv ciklusa Cvjetova zla?

Pročitaj pjesmu i odgovori na pitanja.

U kojem je stihu upotrebljena poredba?

Sintagma plašljive grudi je značenjem suprotna sintagmi vlaga grobnice.

Elektromagnetska indukcija je pojava pri kojoj se promjenjivim magnetskim poljem stvara 
polje i električna 
.

Magnetsko polje zavojnice kojom teče izmjenična struja

Magnetski tok može se mijenjati na različite načine. Što od navedenog nije točno?

5. Kad već kuhaš moderno, kuhaj učinkovito

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • rješava fizičke probleme
  • opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma
  • učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
  • opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Priprema hrane - Ishodi učenja: analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, argumentirati različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti
    1. Videolekcija 2.1: Ono si što jedeš - Ishodi učenja: argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, opisati uloge ugljikohidrata, masti i lipida, opisati uloge vitamina i minerala, prepoznati i objasniti važnost pravilne prehrane na zdravlje, prikazati čestičnu građu estera i karboksilnih kiselina, imenovati i kemijskim formulama prikazati estere i karboksilne kiseline, usporediti organske tvari po sastavu i vrsti, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima
    2. Videolekcija 2.2: Pravilna prehrana i zdrav način života - Ishodi učenja: objasniti posljedice manjka vitamina i minerala, objasniti narušavanje homeostaze na primjeru šećerne bolesti, opisati uloge vitamina i minerala, razlikuje upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom (dokazivanje, upućivanje), tumači strukturna obilježja upućivačkih teksta, uočava i tumači autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja, prepoznati utjecaj hormona na uravnoteženu potrošnju energije, povezati utjecaj životnih navika na zdravlje argumentirajući odgovornost za vlastito zdravlje, izdvaja i tumači ideje, učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze
    3. Videolekcija 2.3: Brži, jači, snažniji - Ishodi učenja: objasniti proces staničnog disanja s aspekta vezanja/pretvorbi energije i kruženja tvari., opisati uloge biomolekula u metaboličkim procesima, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjuje jednadžbu pravca, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, prepoznaje, opisuje i crta pravac u koordinatnome sustavu iz njegove jednadžbe i izvodi jednadžbu pravca iz grafičkoga prikaza ili zadanih parametara
    4. Videolekcija 2.4: Pripremi nešto moderno - Ishodi učenja: primjenjuje jednadžbu kružnice, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
    5. Videolekcija 2.6: Matematička prehrana - Ishodi učenja: odabire strategiju i rješava problem rabeći kombinatoriku, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave
    6. Videolekcija 2.7: Dodaci prehrani - Ishodi učenja: prikazati čestičnu građu alkohola, imenovati i kemijskim formulama prikazati alkohole, opisati fizikalna svojstva alkohola, kritički razmotriti upotrebu tvari u okviru koncepta i njihov utjecaj na zdravlje čovjeka, objasniti nastanak vala, analizirati valna svojstva, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, rješava fizičke probleme, objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, analizira valna svojstva zvuka
    7. Videolekcija 2.8: Bakina kuhinja - Ishodi učenja: analizirati osnovne namirnice i dominantna jela u Europi u 18. i 19. stoljeću, objasniti povezanost industrijske revolucije i novih oblika hrane u Europi tijekom 18. i 19. st, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, usporediti iskoristivost hranjivih tvari u anaerobnim i aerobnim procesima, objasniti proces anaerobnog vrenja, opisati pozitivan utjecaj bakterija na život čovjeka, učenik prosuđuje različitost i dinamiku gospodarskih promjena u svijetu i hrvatskim zemljama od 18. do početka 20. stoljeća, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti