Učitavanje

4. Pripremi nešto moderno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjuje jednadžbu kružnice
  • primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole
  • učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst

#1 Zadatak

Nadopunite sljedeće tvrdnje pojmovima:

(u zadacima nizanja, poredajte elemente prema abecednom redu)

zadatak 1
1830.
1870 .
objektivnije
Stendhal
Balzac
Flaubert
Dickens
Thackeray
Twain
Gogolj
Kabanica"
„Revizor"
„Mrtve Duše"
#2 Zadatak

zadatak 1
"Lovčevi zapisi"
"Ana Karenjina"
"Rat i Mir"
opisivanje
pripovijedanje
dijalog
unutarnji monolog
prostora
eksterijera
interijera
porijeklo
roman
pripovijetka
novela

Naturalizam je umjetnički pravac koji se nastavlja na realizam.

Naturalizam se temelji na  učenju Hippolyta Taina.

Utemeljitelj naturalizma je Emile Zola.

Važan autor naturalizma je Victor Hugo.

Naturalizam se fokusira na najtamnije strane života i estetiku ružnoće.

Tematika naturalizma obuhvaća nasljeđe, društvenu sredinu i trenutak kao utjecaje na čovjeka.

Junaci naturalističkih romana su robovi strasti, zatočenici vlastite nesretne sudbine i opterećeni nasljednim osobinama.

Zola smatra da je uloga pisca otkriti tamne strane ljudskog života.

Naturalizam se izražava kroz romane, pripovijetke i novele.

Naturalizam je književni pravac koji je prevladavao u 20. stoljeću.

Koji od sljedećih autora nije povezan s razdobljem romantizma? 

Koje od navedenih obilježja pripada romantizmu?

Kako romantizam doživljava prirodu?

Što je jedna od osnovnih ideja romantizma?

Koja je književna vrsta karakteristična za romantizam?

Koje stoljeće obuhvaća razdoblje vrhunca romantizma?

Najpoznatiji autori modernizma su:

  • parnasovci – Gautier, Lisle
  • simbolisti – Baudelaire, Verlaine, Rimbaud
  • dekadentisti – Leforgue
  • ruski simbolisti – Blok
  • pripadnici naturalističke skandinavske drame – Ibsen, Strindberg
  • pripadnici simbolističke drame – Maeterlinck
  • pripadnici lirske ruske drame – Čehov
  • proza – Proust, Rilke

#5 Zadatak

Mala poluos hiperbole ima duljinu 3 cm, a velika 6 cm. Odredite koja od navedenih jednadžbi predstavlja jednadžbu hiperbole.

Procjena znanja

Dopunite sljedeću rečenicu:

Impresionizam težište prebacuje na
/subjektivni doživljaj svijeta. 

Dopunite sljedeću rečenicu:

Esteticizam predstavlja težnju za isključivo
ulogom umjetnosti.

Dopunite sljedeću rečenicu:

Sinestezija je spontana subjektivna asocijacija raznorodnih
izazvana izravnim doživljavanjem samo jednoga od njih.

Dopunite sljedeću rečenicu:

je otklon od fizičke stvarnosti što dovodi do upotrebe simbola.

Dopunite sljedeću rečenicu:

L'art pour l'art je estetska teorija koja ističe da je jedina svrha umjetnosti stvaranje

Parnasovci su pripadnici naturalističke skandinavske drame.

Baudelaire je bio jedan od simbolista.

Leforgue je bio ruski simbolist.

Ibsen je bio pripadnik simbolističke drame.

Čehov je bio pripadnik lirske ruske drame.

Odredite središte kružnice ako je njezina jednadžba

x 2 -   8 x   + y 2 _ + 6 y     25   =   0

S(
,
)

Na slici je prikazan graf hiperbole i njezine asimptote. Odaberite jednadžbu hiperbole.

Odredite u kojem su međusobnom odnosu kružnice

4. Pripremi nešto moderno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjuje jednadžbu kružnice
  • primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole
  • učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Priprema hrane - Ishodi učenja: analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, argumentirati različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti
    1. Videolekcija 2.1: Ono si što jedeš - Ishodi učenja: argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, opisati uloge ugljikohidrata, masti i lipida, opisati uloge vitamina i minerala, prepoznati i objasniti važnost pravilne prehrane na zdravlje, prikazati čestičnu građu estera i karboksilnih kiselina, imenovati i kemijskim formulama prikazati estere i karboksilne kiseline, usporediti organske tvari po sastavu i vrsti, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima
    2. Videolekcija 2.2: Pravilna prehrana i zdrav način života - Ishodi učenja: objasniti posljedice manjka vitamina i minerala, objasniti narušavanje homeostaze na primjeru šećerne bolesti, opisati uloge vitamina i minerala, razlikuje upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom (dokazivanje, upućivanje), tumači strukturna obilježja upućivačkih teksta, uočava i tumači autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja, prepoznati utjecaj hormona na uravnoteženu potrošnju energije, povezati utjecaj životnih navika na zdravlje argumentirajući odgovornost za vlastito zdravlje, izdvaja i tumači ideje, učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze
    3. Videolekcija 2.3: Brži, jači, snažniji - Ishodi učenja: objasniti proces staničnog disanja s aspekta vezanja/pretvorbi energije i kruženja tvari., opisati uloge biomolekula u metaboličkim procesima, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjuje jednadžbu pravca, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, prepoznaje, opisuje i crta pravac u koordinatnome sustavu iz njegove jednadžbe i izvodi jednadžbu pravca iz grafičkoga prikaza ili zadanih parametara
    4. Videolekcija 2.5: Kad već kuhaš moderno, kuhaj učinkovito - Ishodi učenja: rješava fizičke probleme, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma
    5. Videolekcija 2.6: Matematička prehrana - Ishodi učenja: odabire strategiju i rješava problem rabeći kombinatoriku, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave
    6. Videolekcija 2.7: Dodaci prehrani - Ishodi učenja: prikazati čestičnu građu alkohola, imenovati i kemijskim formulama prikazati alkohole, opisati fizikalna svojstva alkohola, kritički razmotriti upotrebu tvari u okviru koncepta i njihov utjecaj na zdravlje čovjeka, objasniti nastanak vala, analizirati valna svojstva, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, rješava fizičke probleme, objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, analizira valna svojstva zvuka
    7. Videolekcija 2.8: Bakina kuhinja - Ishodi učenja: analizirati osnovne namirnice i dominantna jela u Europi u 18. i 19. stoljeću, objasniti povezanost industrijske revolucije i novih oblika hrane u Europi tijekom 18. i 19. st, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, usporediti iskoristivost hranjivih tvari u anaerobnim i aerobnim procesima, objasniti proces anaerobnog vrenja, opisati pozitivan utjecaj bakterija na život čovjeka, učenik prosuđuje različitost i dinamiku gospodarskih promjena u svijetu i hrvatskim zemljama od 18. do početka 20. stoljeća, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti