Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
analizira valna svojstva zvuka
rješava fizičke probleme
istražuje fizičke pojave
analizira graf trigonometrijske funkcije
primjenjuje trigonometrijske funkcije
analizira valna svojstva
analizira vrste valova
opisuje prirodu zvučnog vala
prepoznaje i opisuje graf funkcije sinus
analizira probleme opisane trigonometrijskom funkcijom i primjenjuje trigonometrijske funkcije za modeliranje valnih ponašanja
objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Pridruži pojedinoj funkciji njezin graf!
Longitudinalni i transverzalni val. Transkript: .
#2 Zadatak
Popunite tablicu.
λ
f
T
A
v
m
Hz
s
m
m/s
metar
herc
sekunda
metar
metar po sekundi
Kako nastaje zvuk. Transkript: .
Zvučni valovi su
Zvuk se širi samo kroz plinove kao što je zrak.
Zvučni valovi najbrže se šire kroz:
Kolika valna duljina odgovara frekvenciji od 20 Hz, ako je brzina zvuka 340 m/s?
Zamislite da ste se našli na planini za vrijeme oluje. Vidite bljesak te otprilike 6 s kasnije čujete zvuk grmljavine. Ako znamo da je brzina svjetlosti toliko velika da na malim udaljenostima svjetlost do nas dolazi gotovo trenutno, a brzina zvuka oko 340 m/s koliko je kilometara daleko od nas udarila munja?
Zaokružite rezultat na cjelobrojnu vrijednost!
Munja je udarila na udaljenosti od približno
kilometra.
Procjena znanja
Brzina širenja zvuka:
Upišite rezultat. (Zaokružite rezultat na cjelobrojnu vrijednost.)
Ako je oluja od vas udaljena 9 kilometara, a znamo da je brzina zvuka 340 m/s, zvuk grmljavine čut ćete
sekundi nakon što ste vidjeli sijevanje.
Slonovi i kitovi koristeza komunikaciju na velike udaljenosti, a šišmiši i delfini koristeza navigaciju i lov.
ultrazvuk
infrazvuk
Sonar koristiza mapiranje oceanskog dna i otkrivanje objekata ispod površine vode. se koristi za detekciju i praćenje potresa, vulkanskih erupcija, tsunamija i drugih geoloških događaja.
ultrazvuk
infrazvuk
Ultrazvuk se koristi u medicini za dijagnostiku unutarnjih organa.
Na slici je prikazan graf funkcije sinus. Odredite amplitudu, period i fazni pomak:
A=
T=
φ=
Zadana je jednadžba vala:
Odredite amplitudu, period, valnu duljinu i brzinu vala. Sve veličine u jednadžbi iskazane su u osnovnim mjernim jedinicama.
Amplituda je
metra, period je
sekundi, valna duljina je
metara, a brzina vala
m/s.
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
1. Analiza zvučnih spektara
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
analizira valna svojstva zvuka
rješava fizičke probleme
istražuje fizičke pojave
analizira graf trigonometrijske funkcije
primjenjuje trigonometrijske funkcije
analizira valna svojstva
analizira vrste valova
opisuje prirodu zvučnog vala
prepoznaje i opisuje graf funkcije sinus
analizira probleme opisane trigonometrijskom funkcijom i primjenjuje trigonometrijske funkcije za modeliranje valnih ponašanja
objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva
Tema 4: Zvučni labirint - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, analizirati valna svojstva zvuka, istražiti fizičke pojave, analizirati graf trigonometrijske funkcije, primjeniti trigonometrijske funkcije, primjeniti eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, modelirati eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizira posljedice narušavanja homeostaze, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, analizirati harmonijsko titranje, primjeniti trigonometrijske funkcije, računati s potencijama racionalnoga eksponenta
Videolekcija 4.2: Akustika prostora - od jeke do koncertnih dvorana - Ishodi učenja: opisuje ovisnost razine zvuka o intenzitetu logaritamskom funkcijom, primjenjuje promjene frekvencije i amplitude na zvučne valove, usvaja zakone odbijanja i njihov utjecaj na putanju zvučnih valova, opisuje lom zvuka, objašnjava primjenu materijala i geometrije prostora za postizanje željene akustike, analizira rad akustičnih panela, difuzora i apsorbera, uočava važnost virtualne akustike i simulacije prostora, korištenja računalnih modela za predviđanje akustičnih svojstava i naprednih tehnika obrade zvuka za poboljšanje akustike, analizira valna svojstva zvuka, istražuje fizičke pojave, rješava fizičke probleme, modelira eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom, primjenjuje trigonometrijske funkcije, primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, opisuje utjecaj frekvencije i amplitude na promjenu grafičkog prikaza funkcije sinus, analizira spektar zvučnih valova u ovisnosti o frekvenciji, opisuje intenzitet, razinu i glasnoću zvuka
Videolekcija 4.3: Zvučni pejzaži - Ishodi učenja: čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizira posljedice narušavanja homeostaze
Videolekcija 4.4: Dopplerov učinak u akciji - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, raspravlja o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama