Učitavanje

2. Akustika prostora - od jeke do koncertnih dvorana

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisuje ovisnost razine zvuka o intenzitetu logaritamskom funkcijom
  • primjenjuje promjene frekvencije i amplitude na zvučne valove
  • usvaja zakone odbijanja i njihov utjecaj na putanju zvučnih valova
  • opisuje lom zvuka
  • objašnjava primjenu materijala i geometrije prostora za postizanje željene akustike
  • analizira rad akustičnih panela, difuzora i apsorbera
  • uočava važnost virtualne akustike i simulacije prostora, korištenja računalnih modela za predviđanje akustičnih svojstava i naprednih tehnika obrade zvuka za poboljšanje akustike
  • analizira valna svojstva zvuka
  • istražuje fizičke pojave
  • rješava fizičke probleme
  • modelira eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom
  • primjenjuje trigonometrijske funkcije
  • primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju
  • opisuje utjecaj frekvencije i amplitude na promjenu grafičkog prikaza funkcije sinus
  • analizira spektar zvučnih valova u ovisnosti o frekvenciji
  • opisuje intenzitet, razinu i glasnoću zvuka

Stvaranje jeke. Transkript: .
#1 Zadatak

Nadopunite sljedeće rečenice. 

je pojava koja se javlja kada se zvučni val odbije od neke površine i vrati se prema izvoru zvuka.  je svojstvo trajanja zvuka i nakon isključenja njegova izvora, zasniva se na refleksiji i raspršivanju zvučnih valova na okolnim predmetima. je najmanji intenzitet zvuka koji ljudsko uho može čuti, a najmanji intenzitet kod kojeg se javlja bol u uhu.

Jeka
Prag boli
Prag čujnosti
Reverberacija

Koju razinu intenziteta zvuka u dB proizvode slušalice koje stvaraju zvuk intenziteta

 4⋅10-2 W/m2? Zaokružite rezultat na cjelobrojnu vrijednost!

Razina zvuka koju proizvode slušalice je
decibela.

Na glasnom rock koncertu razina zvuka koju smo detektirali bila je 120 dB što odgovara intenzitetu zvuka od 100 W/m2.

Deset automobila u krugu na boombox natjecanju proizvodi razinu intenziteta zvuka od 120 dB u središtu kruga. Kolika je prosječna razina intenziteta zvuka koju proizvodi svaki stereo uređaj, pod pretpostavkom da se učinci smetnji mogu zanemariti?

Sirena proizvodi zvuk razine 90 dB. Kakav zvuk proizvode dvije takve sirene na istom mjestu? Zaokružite rezultat na cjelobrojnu vrijednost! (Napomena: Intenziteti se zbrajaju.)

Dvije takve sirene proizvode zvuk od
decibela.

Dva jednaka zvučnika na istom mjestu u prostoru proizvode razinu zvuka od 100 dB. Kolika će biti razina zvuka na tom mjestu ako jedan od zvučnika prestane raditi?

Promjena tona pri promjeni frekvencije. Transkript: .

Intervju sa stručnjakom. Transkript: .

Procjena znanja

U koncertnoj dvorani poželjna je reverberacija radi postizanja boljih akustičkih efekata.

U koncertnoj dvorani poželjna je jeka radi postizanja boljih akustičkih efekata.

U koncertnoj dvorani testiramo novi zvučni sustav koji može generirati zvuk s intenzitetom 1 W/m². Kolika je razina zvuka tog zvučnog sustava?

Razina zvuka iznosi
dB. 

Kolika će biti razina zvuka ako jedan od dvaju zvučnika koji čine zvučni sustav ukupnog intenziteta  1 W/m² prestane raditi?

Na slici je prikazan zvučni val.

Koji od ponuđenih prikazuje val 4 puta većeg intenziteta od početnog?

Na slici je prikazana ovisnost razine zvuka o intenzitetu.

Iz grafičkog prikaza odredite vrijednost intenziteta koja odgovara vrijednosti razine zvuka od 16 dB. Razine zvuka zaokružene su na cjelobrojnu vrijednost.

2. Akustika prostora - od jeke do koncertnih dvorana

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • opisuje ovisnost razine zvuka o intenzitetu logaritamskom funkcijom
  • primjenjuje promjene frekvencije i amplitude na zvučne valove
  • usvaja zakone odbijanja i njihov utjecaj na putanju zvučnih valova
  • opisuje lom zvuka
  • objašnjava primjenu materijala i geometrije prostora za postizanje željene akustike
  • analizira rad akustičnih panela, difuzora i apsorbera
  • uočava važnost virtualne akustike i simulacije prostora, korištenja računalnih modela za predviđanje akustičnih svojstava i naprednih tehnika obrade zvuka za poboljšanje akustike
  • analizira valna svojstva zvuka
  • istražuje fizičke pojave
  • rješava fizičke probleme
  • modelira eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom
  • primjenjuje trigonometrijske funkcije
  • primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju
  • opisuje utjecaj frekvencije i amplitude na promjenu grafičkog prikaza funkcije sinus
  • analizira spektar zvučnih valova u ovisnosti o frekvenciji
  • opisuje intenzitet, razinu i glasnoću zvuka
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Zvučni labirint - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, analizirati valna svojstva zvuka, istražiti fizičke pojave, analizirati graf trigonometrijske funkcije, primjeniti trigonometrijske funkcije, primjeniti eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, modelirati eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizira posljedice narušavanja homeostaze, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, analizirati harmonijsko titranje, primjeniti trigonometrijske funkcije, računati s potencijama racionalnoga eksponenta
    1. Videolekcija 4.1: Analiza zvučnih spektara - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave, analizira graf trigonometrijske funkcije, primjenjuje trigonometrijske funkcije, analizira valna svojstva, analizira vrste valova, opisuje prirodu zvučnog vala, prepoznaje i opisuje graf funkcije sinus, analizira probleme opisane trigonometrijskom funkcijom i primjenjuje trigonometrijske funkcije za modeliranje valnih ponašanja, objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva
    2. Videolekcija 4.3: Zvučni pejzaži - Ishodi učenja: čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizira posljedice narušavanja homeostaze
    3. Videolekcija 4.4: Dopplerov učinak u akciji - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, raspravlja o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama
    4. Videolekcija 4.5: Rezonancija - Ishodi učenja: analizira harmonijsko titranje, analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, primjenjuje trigonometrijske funkcije, istražuje fizičke pojave
    5. Videolekcija 4.6: Stojni valovi i glazbeni instrumenti - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, primjenjuje trigonometrijske funkcije, računa s potencijama racionalnoga eksponenta, rješava fizičke probleme