podaci životopisa autora koji piše o samome sebi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
računalno stvorena slika ili znak koji predočuje osobu koja razgovara s korisnikom računala.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
kratka priča koja opisuje neobičan, zanimljiv ili smiješan događaj.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
uzdizanje čovjeka među bogove, proglašavanje božanstvom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
grana matematike koja proučava računske operacije s brojevima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
stručnjak za znanost koja sustavno proučava i istražuje stare materijalne ostatke s ciljem rekonstrukcije cjelokupnog života čovječanstva.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
osoba koja nasljeđuje imovinu ili posjed tj. nasljednik.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
život u kojem uživanje u umjetnosti, ali i noćnim izlascima i porocima imaju veliki značaj.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
skraćeni naziv za robota; u značenju računalnog programa koji se izvršava samostalno.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u antičkom svijetu to su svi ljudi koji ne govore grčki ili latinski; kasnije je riječ dobila značenje “neotesani, necivilizirani ljudi”.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
najčešća i najniža vrsta grada ili lokalne zajednice pod upravom Rima. Imala je svoju autonomiju, ali je za to bila dužna plaćati danak/ porez.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
običan građanin, obično onaj koji nije vojna ili crkvena osoba, ili pak nije u nekoj od ostalih službi koje upotrebljavaju uniformu. od: • civis, -is, m, građanin
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
tepih /, sag posebnog, orijentalnog stila i kvalitetnog načina tkanja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
onaj koji vlada neograničenom vlašću. dictator, -oris, m
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
bestjelesno biće za koje su smatrali da utječe na život i sudbinu ljudi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u vrijeme Rimske Republike to je bio magistrat s posebno velikim ovlastima, biran na kraće vrijeme u doba posebnih opasnosti; danas riječ označava tiranina koji je prisvojio neograničenu vlast.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
koji podatke ima zapisano u obliku elektronskih bitova, binarno.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
umjetnički i s puno izražajnosti govoriti neku pjesmu; govoriti govorničkim tonom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
oblik govorenja i mišljenja u kojem nije sve jednoznačno i jasno određeno ni strogo dokazano, nego sadrži proturječnost.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
podjela nečega na dva dijela, obično suprotstavljena (npr. ljudsko djelovanje može se podijeliti na teoriju i praksu).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pisac elegija.
književno djelo u stihovima koje opisuje mitske, povijesne ili legendarne događaje ili junačka djela.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
znanost koja proučava postanje, razvoj oblika i značenja riječi prema korijenu riječi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
zbirka u kojoj su okupljena pisma koja imaju nešto zajedničko: autora, skupinu autora, razdoblje, mjesto, temu i slično.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ono što se odnosi na načela ponašanja utemeljena na općim ljudskim vrijednostima kao što su poštenje, dobrota, istina i slično.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
nizozemski filozof, teolog i pedagog s prijelaza iz 15. u 16. stoljeće, koji je izvršio velik utjecaj na protestantsku reformaciju i razvoj latinskog jezika.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
vještina sastavljanja pisama ili pjesničkih poslanica, kao i književna vrsta koja obuhvaća takve sastavke.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
rječitost, lijepo izlaganje. od: eloquens, -ntis, rječit /eloquentia, -ae, f, rječitost
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
skup riječi koje se uvijek spajaju u skladu s istim gramatičkim pravilima, a prevode se najčešće na točno određen način.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
rat u kojemu suprotstavljene strane nisu dva ili više naroda, već se odvija unutar jednoga naroda.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
od heroj – junak, u antičkoj mitologiji polubog nadljudskih osobina.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
osoba koja posjeduje općenito znanje u mnogim područjima znanosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u rimsko doba, područje koje je obuhvaćalo cijeli Iberijski poluotok, odnosno današnju Španjolsku i Portugal. U početku se dijelilo na dvije provincije: Hispania citerior (“bliža”) i Hispania ulterior (“dalja”), zbog čega se cijela regija kod antičkih pisaca javlja u množini: Hispaniae.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pogled na svijet koji u središte interesa stavlja čovjeka; nastao je u Italiji u 14. stoljeću zahvaljujući proučavanju antike i raširio se po cijeloj Europi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
duhovito, prikriveno ismijavanje stvari, pojava i osoba na lagano podrugljiv način pri kojem se govori upravo obratno od onoga što se želi iskazati.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
koji se odlikuje dvosmjernom komunikacijom između računala i korisnika.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
veliko prostiranje nekog oblika moći. imperium, -i, n - vlast; carstvo
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
drveni okvir u koji se uprežu tegleće životinje; breme, teret, tlačenje, ropstvo, ugnjetavanje.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
stručna osoba kojoj je povjereno vođenje i nadzor zbirki u muzejima/galerijama.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
uzoran, izvrstan; svojstven, tipičan, koji pripada grčko-rimskoj antici.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
(sport) krug ljudi okupljenih oko istog sportskog interesa.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u visokom školstvu organizacijska znanstveno-nastavna jedinica u kojoj se obavlja nastavna i izvodi znanstvenoistraživačka djelatnost.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
naziv za najvišeg državnog službenika u Rimu za vrijeme republike. Konzul consul, -ulis, m
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
trenutak u kome se neki planet nađe na istom pravcu sa suncem i zemljom ili položaj dvaju planeta koji se u isto vrijeme nađu na istom pravcu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
guske posvećene Junoni, koje su živjele u njezinu hramu na rimskom Kapitoliju. Prema legendi, kad su Gali 387. g. pr. n. e. pokušali napasti Rim noću, guske su digle raju i tako spasile grad.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
Lucije Sergije Katilina, rimski političar koji je 63. g. pr. n. e. urotom pokušao preuzeti vlast u državi, ali ga je Ciceron spriječio.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
poštovanje koga ili čega uz obred; javni, organizirani izraz pobožnosti, različit u različitim religijama.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
otok u Sredozemnom moru, zapadno od Apeninskog poluotoka i sjeverno od Sardinije; danas je dio Francuske.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
skup osoba koje žive skupa i dijele prihode i rashode.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
osposobljenost; školovanje, stručno usavršavanje tijekom kojega se stječe vještina za obavljanje nekog posla ili neke dužnosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
godina koja se temelji na ciklusima mjesečevih faza.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
puten, bludan; raspušten, razvratan; sablažnjiv, bestidan.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pokrajina na Apeninskom poluotoku, čije je središte Rim. Latium, -i, n
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pripadnik legije, činovnik u rimskoj vojsci. Iz imenice: legio, -onis, f - legija, jedinica rimske vojske, imala je 3.600 do 6.000 pješaka
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ono što po prirodi ima karakter ili osobinu mističnosti/ tajnosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
vrijeme u kojem se mandatar (opunomoćenik) obvezuje obaviti pravne poslove ili izvršiti neku radnju koja joj je povjerena.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
građanski službenik, kojemu su dane upravne i zakonske ovlasti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u poeziji stopa stiha, mjera ritma, naziv za organizaciju stiha prema određenom ritmičkom obrascu; u antičkoj poeziji svaka stopa sadrži određeni raspored dugih i kratkih slogova.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jezik koji dijete stječe bez svjesnog učenja, najčešće od majke Kolonija - područje bez suvereniteta, u antičkom Rimu naselje rimskih građana na teritoriju koji je osvojio Rim.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
poslanstvo; povjerena zadaća, životno značajna zadaća.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
duži neprekinuti govor samo jednoga lika u drami; može označavati i dug, zamoran govor jednog sudionika razgovora.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
građanski službenik u antičkom Rimu. magistratus, -us, m
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pojam koji označava popunjavanje radnih mjesta članovima obitelji.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
kultovi zemalja koji su istočno zemljama „Staroga svijeta“.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
sva djela nekog umjetnika ili znanstvenika gledana kao cjelina. opus, -eris, n
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u gramatici skup tipičnih oblika u promjeni (deklinaciji, konjugaciji, komparaciji) koji kao obrazac s primjerom služi kao uzorak za druge promjene iste skupine.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
prekomjerno nakupljanja masti u ljudskom tijelu sa štetnim posljedicama za zdravlje.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
vrhovni svećenik. Među ostalim, bio je zadužen za uređivanje kalendara, a u starije doba obavljao je i nadzor nad tehničkim radovima (odatle mu i naziv). Od V. st. počasni papin naziv.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
oblik društvene organizacije u kojoj muškarci imaju primarnu kontrolu nad društvenim, političkim, ekonomskim i kulturnim institucijama.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
oblik neposredne demokracije u kojem se građani organizirano izjašnjavaju o pitanju koje im je postavljeno.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
prvotno vojnici koji su čuvali šator i osobu. August ih je izdvojio kao posebnu skupinu, a njegova smrt predstavljala je prvi i jedini slučaj u kojem se garda nije umiješala u smjenu na prijestolju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
osoba koja polaže pravo na nešto, tko nečemu teži.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
koji se odnosi na slobodnoga građanina sa svim političkim pravima u starome rimu; koji se odnosi na pripadnika plemstva, plemića po rođenju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u antičkom rimu naziv za konzula pri kraju mandata kojeg je senat obično postavljao za upravitelja neke rimske provincije sa svim vojnim, civilnim i sudbenim ovlastima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
izmišljeno ili iskrivljeno ime koje obično uzimaju književnici.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
koji se odnosi na društveno uređenje u kojem muškarci imaju primarnu kontrolu (vlast) nad društvenim, političkim, ekonomskim i kulturnim institucijama.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
rimska provincija Azija nije obuhvaćala cijeli kontinent Aziju, već samo zapadni dio poluotoka zvanog Mala Azija, što je zapadna četvrtina današnje Turske.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pridjev koji opisuje nešto što je u literarnom jeziku dobilo svojstva čovjeka, a nije čovjek (npr. “sudbina nam se narugala”).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
omanja građevina, kružna, pravokutna ili višekutna tlocrta, djelomice ili potpuno otvorena, s krovićem na stupovima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
(sport) izabrana sportska vrsta iz različitih gradova, klubova regija sa ciljem obavljanja javnog sportskog nastupa.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
jedan je od najstarijih oblika ljudskog društva nazvan po osnovnoj djelatnosti njezinih pripadnika.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
doslovno ‘ostatci’ - ono što je ostalo iza ljudi kojima se pripisuje svetost (tijela, ali i predmeti vezani za te ljude). Budući da su pripadali ljudima koji se smatraju svetima, i relikvijama se pripisuje svetost i svetačke moći.
koji se odnosi na retoriku, tj. Govorništvo (umijeće, teorija i pravila držanja i pisanja govora).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
državno uređenje u kojemu ne postoji pravo nasljeđivanja vlasti, već se ona dobiva i gubi na izborima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
skup obreda neke religije, propisi o vršenju određenih obreda i ceremonija; obred.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
znatnije preoblikovati neku strukturu, instituciju, sustav radi poboljšanja i modernizacije.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
stručnjak za retoriku, odnosno umijeće držanja govora kojim se ljude može zadiviti ili uvjeriti u nešto.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
uobičajen, koji odgovara standardu (određenoj normi).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
posebno, osebujno svojstvo, po čemu je netko jedinstven.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
godina koja se temelji na kretanju Zemlje oko Sunca.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
nedopustiva uporaba predmeta ili ideje koji se smatraju svetim.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
izraz; spoj dviju ili više riječi u jednu sintaktičku cjelinu s jedinstvenim značenjem ili koji ima neku funkciju u rečenici.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
koji nadmašuje druge vrijednošću, viši po značaju ili vrijednosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
oblik antičke knjige; najčešće od papirusa koji bi se namatao oko štapića
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
stih koji ne prati strogo propisanu izmjenu naglašenih i nenaglašenih slogova.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
obični, svakodnevni objekti podizani u vrijeme socijalizma, lišeni svakog ukrasa i skromno opremljeni.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
društvena pojava, odvajanje bogatih od siromašnih slojeva društva.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
posebni ili osobni položaj reguliran zakonima, propisima ili običajima. status, -us, m, stanje
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
usmjerenost neke pojave, pokreta, duševnog ili povijesnog kretanja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
naziv kojom se osobi dodatno objašnjava status u društvu. titulus, -i, m, naslov, natpis
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u starom Rimu, proslava i vjerski obred kojim se obilježavao neki vojni uspjeh; obično je uključivao svečanu povorku i raskošnu zabavu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
skupina od trojice ljudi koji su zajednički preuzeli vlast; u starom Rimu, triumvir, -i, mpoznati su prvi trijumvirat (60. g. pr. n. e.: Cezar, Pompej i Kras) i drugi trijumvirat (43. g. pr. n. e.: Oktavijan, Antonije, Lepid).,
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
znanstvena disciplina koja se bavi planiranjem i izgradnjom naselja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
koji ne postoji u stvarnosti; koji je nastao uz pomoć računala; internetski.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u antičkom rimu vojnici koji su služili u konjaništvu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
mjesto, odnosno sklop građevina gdje vojska boravi određeno vrijeme.
Koristi se u sljedećim videolekcijama: