Učitavanje

1. Dobar glas daleko se čuje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjavati govorna obilježja jezika
  • objašnjavati pojam glasa
  • objašnjavati rad govornih organa
  • objašnjavati djelovanje glasnica
  • analizirati elektromagnetske valove
  • analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
  • objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova

Postoje različite tehnike disanja koje se koriste u svrhu opuštanja, poboljšanja glasa, smanjenja stresa i podrške tijekom govora ili izvođenja. Evo nekoliko primjera tehnika disanja:

Trbušno disanje: Ova tehnika uključuje disanje koristeći dijafragmu, mišić koji se nalazi između prsnog koša i trbuha. Kod trbušnog disanja, udah se postiže širenjem donjeg dijela trbuha, dok se prsni koš i ramena drže što mirnijima. Ova tehnika omogućuje dublje i punije disanje, poboljšava opuštanje i kontrolu daha.

Plitko (prsno) disanje: Plitko disanje je suprotnost trbušnom disanju. Kod plitkog disanja se uglavnom koristi gornji dio prsnog koša i ramena, dok se trbuh ne širi. Ova tehnika disanja može biti korisna za brzo disanje u situacijama koje zahtijevaju veću aktivnost ili stres, ali nije optimalna za dugotrajno opuštanje ili kontrolu daha.

Usmjereno disanje: Usmjereno disanje je tehnika koja uključuje svjesno usmjeravanje daha prema određenom dijelu tijela. Može se koristiti za opuštanje mišića, smanjenje stresa ili poboljšanje koncentracije. Primjeri uključuju usmjereno disanje prema dijafragmi ili fokusiranje disanja prema određenoj točki, kao što je vrh nosa.

Alternativno disanje: Alternativno disanje je tehnika koja se često koristi u praksi joge. Uključuje izmjenjivanje disanja kroz desnu i lijevu nosnicu. Ova tehnika ima za cilj uravnotežiti protok energije u tijelu i umiriti um.

Kontrolirano disanje: Kontrolirano disanje je tehnika u kojoj se svjesno kontrolira ritam, dubina i trajanje udisaja i izdisaja. Može se koristiti za smirivanje, smanjenje anksioznosti ili pripremu za javni nastup.

Važno je napomenuti da tehnike disanja mogu biti individualne i da je najbolje konzultirati stručnjaka kako biste naučili pravilno izvoditi određene tehnike disanja.

#1 Zadatak

Razvrstaj pojmove.

nepce
donji zub i desni
jezik
donja čeljust
gornja čeljust sa zubima
desni
NEPOKRETNI GOVORNI ORGANI
POKRETNI GOVORNI ORGANI

#2 Zadatak

Razvrstaj sredstvo i brzinu zvuka u  m / s - 1

zrak na 0°C 5130
željezo na 25°C 5100
aluminij na 25°C 331

Nadopuni.

magnetsko polje indukcije  B  stvara
električno polje jakosti E.

Ako koristimo kondenzator u električnom titrajnom krugu, važno je da su ploče kondenzatora što više razmaknute.

Poveži parove.

zvuk u zraku 1500 m/s
zvuk u vodi 343 m/s
elektromagnetski val u vakuumu 5130
željezo na 25°C 5100
aluminij na 25°C približno 300 000 km/s

Čestice zvučnog vala titraju:

Druga Maxwellova jednadžba kaže kako magnetsko polje ima zatvorene silnice, jer

Procjena znanja

Spojite pravilo stupce.

Što je glas? Jezik, zubi, usne, desni, nepce, jedro i resica
Koja su nadodsječna obilježja? Naglasci, dužine, intonacija.
Nabroji dijelove usne šupljine. Jezično je glasanje koje se razlikuje od svih ostalih ljudskih glasanja kao npr. krikovi ili plač,
Što je jedro? Meki pokretni dio gornje čeljusti.

Nadopuni!

Suglasnici različiti po zvučnosti zbog jednostavnijega se izgovora
 pri dodiru. Prvi suglasnik mijenja se u svoj
i izjednačuje po zvučnosti s drugim suglasnikom. U rijetkim se slučajevima drugi suglasnik mijenja u svoj parnjak, npr. mozak –
. Suglasnici koji nemaju zvučni parnjak (c, h, f) nikad se ne jednače u pismu.

Nadopuni!

Promjenjivo
polje indukcije  B  stvara promjenjivo
polje   jakosti E

Ako koristimo kondenzator u električnom titrajnom krugu, važno je da su ploče kondenzatora:

 

Poveži parove.

zvuk u zraku 1500 m/s
zvuk u vodi približno 300 000 km/s
elektromagnetski val u vakuumu 343 m/s

1. Dobar glas daleko se čuje

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objašnjavati govorna obilježja jezika
  • objašnjavati pojam glasa
  • objašnjavati rad govornih organa
  • objašnjavati djelovanje glasnica
  • analizirati elektromagnetske valove
  • analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
  • objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Zvuk - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, analizirati valna svojstva zvuka, rješavati fizičke probleme, argumentirano računati vjerojatnost, dokazivati tvrdnje matematičkom indukcijom, povezivati definiciju derivacije funkcije u točki s problemom tangente i brzine, primjenjivati računanje površine ispod grafa funkcije, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, analizirati svojstva funkcija, povezivati derivaciju funkcije i crtanje grafa funkcije, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    1. Videolekcija 4.2: Nije svaki glas jednak - Ishodi učenja: argumentirano računati vjerojatnost, povezivati i prikazivati presjek, uniju i suprotni događaj s pomoću skupova i operacija te s pomoću Vennovih dijagram, objašnjavati pojam glasa i nastanak glasa, objašnjavati podjelu zatvornika prema mjestu tvorbe, objašnjavati podjelu glasova prema načinu tvorbe, objašnjavati slog, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
    2. Videolekcija 4.3: Nosim li značenje - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, dokazivati tvrdnje matematičkom indukcijom, objašnjavati razliku između fonetike i fonologije, objašnjavati pojam fon, objašnjavati fonološku opreku, alofon, objašnjavati fonemski sustav hrvatskog standardnog jezika
    3. Videolekcija 4.4: Ponekad je promjena prijeko potrebna - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, primjenjivati računanje površine ispod grafa funkcije
    4. Videolekcija 4.5: Detalji koji čine razliku - Ishodi učenja: primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
    5. Videolekcija 4.6: Koliko decibela je ipak previše - Ishodi učenja: analizirati svojstva funkcija, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika