Učitavanje

5. Detalji koji čine razliku

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red
  • analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika

#1 Zadatak

Nadopuni niz tako da bude Fibonaccijev:

1, 1, 2, 3, 
,8, 13, 21,...
#2 Zadatak

-10, -1, 8,

,26, …

Pročitaj rečenicu i odaberi slovo ispred točne tvrdnje.

Od hrvatskih planίnā Velebit je meni najljepša planὶna.

Objasni svoj odgovor u prethodnom zadatku nadopunjavanjem tvrdnje.

Od hrvatskih planίnā Velebit je meni najljepša planὶna.

U jednini imenica/riječ planina ima
naglasak, a u množini
.

U hrvatskom jeziku postoji samo jedan tip naglaska.

Nenaglašena (zanaglasna) dužina dolazi prije naglašenog sloga.

Umetni broj koji nedostaje.

Postoje  
pravila o preraspodjeli naglaska u hrvatskom jeziku.

Jednosložne riječi mogu imati samo uzlazne naglaske na srednjem slogu.

Trosložne i ostale višesložne riječi mogu imati uzlazne naglaske na srednjem slogu.

Dvosložne i višesložne riječi mogu imati bilo koji naglasak na: 

Zadnji slog u dvosložnim i višesložnim riječima može imati naglasak. 

Intervju sa stručnjakom - 4.4.5.. Transkript: .

Procjena znanja

Nadopuni rečenice. 

U hrvatskom standardnome jeziku pojavljuju četiri naglaska a zovemo ih
,
,
,
.

Riječi mogu samo biti naglasnice.

Naglasnice imaju svoj naglasak i nazivaju se toničnim riječima.

Nenaglasnice nemaju svoj naglasak i nazivaju se atoničnim riječima ili kliticima.

Nenaglasnice se ne izgovaraju zajedno s naglasnicama. 

Izgovorna cjelina može biti sastavljena od jedne ili više riječi.

Nenaglasnice dijelimo na prednaglasnice i zanaglasnice prema položaju unutar rečenice u odnosu na naglasnicu. 

Kako se zovu naglasci na navedenim riječima?

Ubaci u tablicu ponuđene riječi: kratki, dugi, silazni i uzlazni. 

Slika 1
silazni
uzlazni
dugi
kratki

Zlatni rez je broj: 

 

Odredite prva tri člana geometrijskoga niza ako je zbroj sva tri člana 14, a zbroj prva dva člana je za dva manji od trećega člana toga niza.

5. Detalji koji čine razliku

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red
  • analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Zvuk - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, analizirati valna svojstva zvuka, rješavati fizičke probleme, argumentirano računati vjerojatnost, dokazivati tvrdnje matematičkom indukcijom, povezivati definiciju derivacije funkcije u točki s problemom tangente i brzine, primjenjivati računanje površine ispod grafa funkcije, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, analizirati svojstva funkcija, povezivati derivaciju funkcije i crtanje grafa funkcije, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    1. Videolekcija 4.1: Dobar glas daleko se čuje - Ishodi učenja: objašnjavati govorna obilježja jezika, objašnjavati pojam glasa, objašnjavati rad govornih organa, objašnjavati djelovanje glasnica, analizirati elektromagnetske valove, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova
    2. Videolekcija 4.2: Nije svaki glas jednak - Ishodi učenja: argumentirano računati vjerojatnost, povezivati i prikazivati presjek, uniju i suprotni događaj s pomoću skupova i operacija te s pomoću Vennovih dijagram, objašnjavati pojam glasa i nastanak glasa, objašnjavati podjelu zatvornika prema mjestu tvorbe, objašnjavati podjelu glasova prema načinu tvorbe, objašnjavati slog, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
    3. Videolekcija 4.3: Nosim li značenje - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, dokazivati tvrdnje matematičkom indukcijom, objašnjavati razliku između fonetike i fonologije, objašnjavati pojam fon, objašnjavati fonološku opreku, alofon, objašnjavati fonemski sustav hrvatskog standardnog jezika
    4. Videolekcija 4.4: Ponekad je promjena prijeko potrebna - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, primjenjivati računanje površine ispod grafa funkcije
    5. Videolekcija 4.6: Koliko decibela je ipak previše - Ishodi učenja: analizirati svojstva funkcija, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika