Učitavanje

6. Koliko decibela je ipak previše

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati svojstva funkcija
  • čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika

Poznajete li obitelj Novaković? Oni su moji susjedi! Članovi te obitelji su gospodin i gospođa Novaković, te njihov sin Ivan, koji je strastveni ljubitelj glazbe. No, unatoč njihovoj zajedničkoj ljubavi prema glazbi, u kući su se često vodile vječite polemike i svađe poradi različitih stavova o glasnom slušanju glazbe. Koliko je decibela ipak previše?

Gospodin Novaković je preferirao mir i tišinu u kući. Smatrao je da glasno slušanje glazbe uzrokuje nepotrebnu buku i remeti harmoniju obiteljskog života. Bio je posebno zabrinut zbog Ivanovog čestog slušanja jako glasne glazbe n Smatrao je da glasna glazba oštećuje njegov sluh i stvara stres u obiteljskom domu. S druge strane, gospođa Novaković je bila malo popustljivija prema Ivanovoj strasti prema glazbi, ali ipak je dijelila zabrinutost zbog prevelike buke.

Svakodnevno, polemike bi započele već kod doručka. Ivan bi pustio glazbu na svom prijenosnom zvučniku, a gospodin Novaković bi odmah protestirao zbog preglasne glazbe koja mu ometa jutarnju kavu. Svađa bi se nastavljala tijekom dana, dok bi Ivan pokušavao uvjeriti roditelje da je glasno slušanje glazbe izvor njegove inspiracije i da mu pomaže opustiti se. Međutim, gospodin Novaković bi uporno isticao da prevelika buka može oštetiti sluh i da je važno očuvati mir u kući.

Situacija se dodatno zakomplicirala kada bi obitelj izlazila u javne prostore. Ivan je imao tendenciju glasnog sluša glazbu čak i izvan kuće u šoping centrima, kafićima i gradskim ulicama. Njegove zvučnik uvijek je bio uključen na maksimalnoj jačini, što je privlačilo pažnju ljudi oko njega. Njegovi roditelji pokušavali su mu objasniti koliko to smeta drugima i kako je važno biti svjestan svoje okoline.

Jednog dana, nakon žestoke polemike između Ivana i njegovih roditelja, Ivan se osjećao duboko nesretnim i razočaranim. Shvatio je da njegova strast prema glazbi ne bi smjela biti na štetu mira u kući i dobrobiti drugih. Odlučio je razgovarati s roditeljima na miran način i izraziti svoju želju za pronalaženjem kompromisa.

U obiteljskom sastanku, Ivan je izrazio svoju ljubav prema glazbi, ali i shvaćanje važnosti mira i tišine. Izrazio je svoju spremnost da smanji glasnoću glazbe i prilagodi se potrebama obitelji. Gospodin i gospođa Novaković su bili dirnuti Ivanovom zrelošću i shvatili su koliko je njihov sin sazrio u razumijevanju situacije.

Od tog trenutka, obitelj Novaković je zajedno radila na pronalaženju ravnoteže između glazbe i mira u kući. Ivan je smanjio glasnoću svoje glazbe i poštovao vrijeme i prostor u kojem je slušao glazbu. Roditelji su pokazali razumijevanje prema Ivanovoj strasti i omogućili mu da izrazi svoju ljubav prema glazbi na način koji ne remeti mir obiteljskog života.

Ova promjena u dinamici obitelji Novaković donijela je olakšanje, međusobno razumijevanje i harmoniju. Ivan je naučio važnost prilagodbe i poštovanja prema drugima, dok su roditelji shvatili važnost podržavanja i razumijevanja interesa sina. Obitelj je naučila kako rješavati sukobe na miran i konstruktivan način, čime su ojačali svoje međusobne veze.

Odgovorite na tvrdnje klikom na točno ili netočno.

Polemika je oblik rasprave u kojem sudionici iznose različita mišljenja i stajališta o određenoj temi.

Cilj polemike je postizanje konsenzusa među sudionicima rasprave.

Polemika uključuje argumentiranje i pružanje različitih perspektiva o temi.

Sudionici polemike pokušavaju osporiti ili pobiti mišljenja suprotne strane.

U polemici se koriste isključivo logički argumenti i znanstveni podaci.

Upišite riječ na odgovarajuće mjesto u rečenici.

Polemika može biti 
, kao što je javna rasprava ili debata.

Što je cilj polemike?

Zadana je funkcija L   =   10   l o g I I 0 gdje je I 0   =   10 - 12 W / m  prag čujnosti, a I je intenzitet zvuka. 

Ako je L=0 dB tada intenzitet zvuka iznosi:

Ako je L=130 dB tada intenzitet zvuka iznosi:

Zadana je funkcija L   =   10   l o g I I 0 gdje je I 0   =   10 - 12 W / m  prag čujnosti, a I je intenzitet zvuka. 
Ako je L=20 dB tada intenzitet zvuka iznosi  10 - 10 W / m .

Zadana je funkcija L   =   10   l o g I I 0 gdje je I 0   =   10 - 12 W / m  prag čujnosti, a I je intenzitet zvuka. 
Ako je L=130 dB tada intenzitet zvuka iznosi:

W / m

#3 Zadatak

Odredite koji od navedenih grafova je graf funkcije , gdje je prag čujnosti, a I je intenzitet zvuka. 

Procjena znanja

Koji su oblici raspravljačkih tekstova?

Koji su primjeri usmenih raspravljačkih tekstova?

Koje su vrste pisanih raspravljačkih tekstova?

Koja je namjena raspravljačkih tekstova?

Kako se polemika razlikuje od debate?

Nadopunite tvrdnju.

 

Polemika (prema grč. πολεμιϰός: borben), 
pismena ili usmena rasprava između predstavnika različitih shvaćanja (npr. u znanosti, umjetnosti, filozofiji, politici), u kojoj se brane vlastita gledišta i kritički pobijaju protivnikova.

Razvrstajte pojmove.

dokazivanje
argumenti i protuargumenti
ZAVRŠNI DIO (potvrda ili negacija postavljene teze i donošenje zaključaka)
postavljanje tvrdnji
zaključci
uvjeravanje
pregovaranje
UVOD (iznošenje tvrdnje)
SREDIŠNJI DIO (dokazivanje, prosuđivanje, zaključivanje)
namjena
argumentacija
struktura

Zadana je funkcija gdje je prag čujnosti, a I je intenzitet zvuka.

Ako je I=1 Wm^-2, tada je L=
dB. 

Izvedite formulu za intenzitet zvuka I ako znamo da vrijedi da je gdje je prag čujnosti, a I je intenzitet zvuka.

 

(Napomena: U odgovor potrebno upisati samo dio koji se odnosi na potenciju.)

I=10^
 

6. Koliko decibela je ipak previše

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • analizirati svojstva funkcija
  • čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Zvuk - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, analizirati valna svojstva zvuka, rješavati fizičke probleme, argumentirano računati vjerojatnost, dokazivati tvrdnje matematičkom indukcijom, povezivati definiciju derivacije funkcije u točki s problemom tangente i brzine, primjenjivati računanje površine ispod grafa funkcije, primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, analizirati svojstva funkcija, povezivati derivaciju funkcije i crtanje grafa funkcije, čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika
    1. Videolekcija 4.1: Dobar glas daleko se čuje - Ishodi učenja: objašnjavati govorna obilježja jezika, objašnjavati pojam glasa, objašnjavati rad govornih organa, objašnjavati djelovanje glasnica, analizirati elektromagnetske valove, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, objašnjavati nastanak, svojstva i primjene elektromagnetskih valova
    2. Videolekcija 4.2: Nije svaki glas jednak - Ishodi učenja: argumentirano računati vjerojatnost, povezivati i prikazivati presjek, uniju i suprotni događaj s pomoću skupova i operacija te s pomoću Vennovih dijagram, objašnjavati pojam glasa i nastanak glasa, objašnjavati podjelu zatvornika prema mjestu tvorbe, objašnjavati podjelu glasova prema načinu tvorbe, objašnjavati slog, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika
    3. Videolekcija 4.3: Nosim li značenje - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, dokazivati tvrdnje matematičkom indukcijom, objašnjavati razliku između fonetike i fonologije, objašnjavati pojam fon, objašnjavati fonološku opreku, alofon, objašnjavati fonemski sustav hrvatskog standardnog jezika
    4. Videolekcija 4.4: Ponekad je promjena prijeko potrebna - Ishodi učenja: analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika, primjenjivati računanje površine ispod grafa funkcije
    5. Videolekcija 4.5: Detalji koji čine razliku - Ishodi učenja: primjenjivati aritmetički i geometrijski niz i red, analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika