Učitavanje

3. Slušam te u zasjedi.

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati strukturna obilježja teksta služeći se prethodno stečenim znanjima o svrsi i funkciji strukture teksta.
  • U potpunosti ću moći analizirati jezična i govorna obilježja slušanoga teksta.
  • U potpunosti ću moći kritičkii vrednovati informacije i ideje.
  • U potpunosti ću moći oblikovati govoreni i/ili pisani tekst na temelju slušanja.
  • Moći ću prepoznati vrste slušanja.
  • Moći ću moći analizirati vrste neslušanja.
  • Moći ću određivati svrhu i namjenu slušanja.
  • Moći ću prepoznati obilježje polemike.
  • U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste opisnih, pripovjednih, upućivačkih i raspravljačkih tekstova: informiranje, dokazivanje, zabavljanje.

I u sklopu radijskoga novinarskoga posla može se zaslužiti i dobiti prestižnu nagradu/titulu.

Takvu je nagradu na 10. Weekend Media Festivalu, održanom u Rovinju, osvojio Daniel Bilić, a istraživanje je provela agencija za mjerenje učinaka komunikacije MediaNet koja je stavove prikupila od struke odnosa s javnošću, komunikacijskih stručnjaka i same publike.

Inače, Weekend Media Festival najveći je regionalni festival komunikacija koji svake godine okuplja više od 6000 stručnjaka, predavača, panelista, posjetitelja, stranaca, lokalaca i svih onih koji žele znati više o budućnosti medija i digitalnih tehnologija.

Daniela Bilića možda već poznajete i s TV ekrana, a sad će vam uz pomoć stranice https://www.medijskapismenost.hr/video-vodic-kroz-medije-kako-radi-radio/ pokazati Kako radi radio, provesti vas kroz kratku povijest nastanka i razvoja radija te vas upoznati vas novinarskom redakcijom.

Trikolaž #16 - Natko Beck

Procjena znanja

Dopunite rečenice u sljedećem zadatku.

Vrste neslušanja su: pseudoslušanje, jednoslojno slušanje, 
slušanje, otimanje 
, obrambeno ili 
  slušanje, slušanje u zasjedi .

Povežite parove.

jednoslojno slušanje Primanje samo jednog dijela poruke (npr. verbalne), dok se druge dijelove zanemaruje (npr. neverbalne).
selektivno slušanje Najnedužnije izjave doživljavaju se kao napad na koji se reagira obranom.
selektivno odbacivanje Osoba sluša samo ono što je posebno zanima, sve ostalo se preskače.
otimanje riječi Slušatelj sluša tek toliko da ugrabi priliku za vlastiti „nastup“.
obrambeno ili defanzivno slušanje Usredotočenost samo na one teme koje se ne žele čuti; kada se takva tema pojavi u razgovoru, slušatelj ju jednostavno potisne i odbaci.

Označite koji je odgovor točan.

Slušanje u zasjedi je:

Dopunite rečenicu odgovorom iz padajućeg izbornika.

Radijska emisija Trikolaž #16 – Natko Beck pripada 

 žanru, a snimljena je sa svrhom 

.

Polemika je dijaloški žanr u kojem se sugovornici verbalno oštro sukobljavaju, a sugovornici se biraju po tome što se zna da imaju različito mišljenje o određenoj aktualnoj i često provokativnoj temi.

3. Slušam te u zasjedi.

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati strukturna obilježja teksta služeći se prethodno stečenim znanjima o svrsi i funkciji strukture teksta.
  • U potpunosti ću moći analizirati jezična i govorna obilježja slušanoga teksta.
  • U potpunosti ću moći kritičkii vrednovati informacije i ideje.
  • U potpunosti ću moći oblikovati govoreni i/ili pisani tekst na temelju slušanja.
  • Moći ću prepoznati vrste slušanja.
  • Moći ću moći analizirati vrste neslušanja.
  • Moći ću određivati svrhu i namjenu slušanja.
  • Moći ću prepoznati obilježje polemike.
  • U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste opisnih, pripovjednih, upućivačkih i raspravljačkih tekstova: informiranje, dokazivanje, zabavljanje.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Receptivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspravljati u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći slušati tekstove različitih funkcionalnih stilova u skladu s određenom svrhom i iz različitih izvora., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći kritički procijeniti utjecaj medijskih tekstova na doživljaj stvarnosti i oblikovanje identiteta primatelja.
    1. Videolekcija 1.1: Zasto bismo trebali čitati recenzije? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno i argumentirano procijeniti tekst prema zadanim odrednicama., U potpunosti ću moći odrediti i objasniti recenziju kao raspravljački tekst., U potpunosti ću moći analizirati jezična obilježja teksta (funkcionalne stilove)., Moći ću navesti namjenu recenzije., U potpunosti ću moći odrediti temu, strukturu i namjenu teksta., U potpunosti ću moći objasniti sadržaj medijskog teksta., Moći ću objašnjavati obilježja recenzije iz iskustva., U potpunosti ću moći prepoznati poveznice prema drugim tekstovima ili djelima., Moći ću prepoznati obilježja recenzije., Moći ću navoditi osobine razgovornog stila., Moći ću odrediti vrstu teksta.
    2. Videolekcija 1.2: Seciraj me nježno - Ishodi učenja: U potpunosti ću se moći samostalno služiti društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja., Moći ću opisivati svrhu i namjenu književne kritike., U potpunosti ću moći opisati društvenu i estetsku vrijednost književne kritike., U potpunosti ću moći prosuditi književnu kritiku prema zadanim odrednicama., U potpunosti ću se moći koristiti različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjivati u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema., U potpunosti ću moći prepoznati sadržajna i strukturna obilježja književne kritike., U potpunosti ću moći analizirati stilska obilježja književne kritike., U potpunosti ću moći prepoznati aluzije i referencije u tekstu., Moći ću tumačiti strukturna obilježja teksta.
    3. Videolekcija 1.4: Trebaju li banke biti društveno odgovorne – da ili ne? - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati svrhu rasprave., Moći ću razumjeti kako organizirati debatu., Moći ću povezivati nove podatke s postojećim znanjem., U potpunosti ću moći slušati debatu i analizirati informacije i ideje., Moći ću moći prepoznati obilježja debate., U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova., U potpunosti ću moći oblikovati argumente i protuargumente za raspravu., U potpunosti ću moći tumačiti jezična i govorna obilježja slušanog teksta., U potpunosti ću moći oblikovati govoreni i/ili pisani tekst na temelju slušanja., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije.