Učitavanje

1. (G)(l)(a)(s)(n)(i)(c)(e)

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću prepoznati obilježja glasovnih promjena.
  • Moći ću odrediti jezičnu disciplinu.
  • Moći ću rastaviti točno riječi na slogove.
  • Moći ću primijeniti pravila o naglašavanju riječi.
  • U potpunosti ću moći objasniti razliku između otvornika i zatvornika.
  • U potpunosti ću moći objasniti razliku između samoglasnika i suglasnika.
  • U potpunosti ću moći razlikovati glas, fonem, fon i morfonem.
  • U potpunosti ću moći opisati ulogu sloga.
  • U potpunosti ću moći opisati artikulacijska, akustička i prozodijska obilježja glasova.
  • U potpunosti ću moći usporediti grafijski i fonetski sustav jezika.
  • Moći ću odrediti zvučne i bezvučne parove.

Procjena znanja

Izbacite uljeza.

U kojim glasovnim promjenama nastaju palatali? (Moguće više odgovora.)

Točno odredite završetak navedene tvrdnje.

Naglaske i zanaglasnu dužinu proučava 

.

U kojem su nizu sve riječi točno rastavljene na slogove?

Koja je riječ, prema pravilima o naglašavanju, pogrešno napisana?

1. (G)(l)(a)(s)(n)(i)(c)(e)

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću prepoznati obilježja glasovnih promjena.
  • Moći ću odrediti jezičnu disciplinu.
  • Moći ću rastaviti točno riječi na slogove.
  • Moći ću primijeniti pravila o naglašavanju riječi.
  • U potpunosti ću moći objasniti razliku između otvornika i zatvornika.
  • U potpunosti ću moći objasniti razliku između samoglasnika i suglasnika.
  • U potpunosti ću moći razlikovati glas, fonem, fon i morfonem.
  • U potpunosti ću moći opisati ulogu sloga.
  • U potpunosti ću moći opisati artikulacijska, akustička i prozodijska obilježja glasova.
  • U potpunosti ću moći usporediti grafijski i fonetski sustav jezika.
  • Moći ću odrediti zvučne i bezvučne parove.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Jezik u funkciji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati., U potpunosti ću moći analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći opisati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova.
    1. Videolekcija 3.2: Dobrovit iz Bašćanske Drage u valovima interneta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti., U potpunosti ću moći opisati povijesni razvoj hrvatskoga pisma i pravopisa., U potpunosti ću moći razlikovati vrste vlastitih imena., U potpunosti ću moći objasniti proces leksičkoga posuđivanja na primjeru imena., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastita kulturnog identiteta s kršćanskim kulturnim krugom na primjeru navedenih tekstova.
    2. Videolekcija 3.3: Hrv. u eu. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati razvoj i promjene hrvatskog jezika na temeljnim djelima., U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti., U potpunosti ću moći objasniti važnost Baščanske ploče za hrvatski jezik., U potpunosti ću moći opisati važnost Ljudevita Gaja za razvoj grafije., U potpunosti ću moći opisati društveni utjecaj na jezik i jezične promjene., Moći ću odrediti obilježja početaka pismenosti., Moći ću odrediti namjenu hrvatskih srednjovjekovnih tekstova., Moći ću odrediti godinu prve tiskane knjige., Moći ću odrediti kontekst hrvatskog jezika u EU., Moći ću opisati događaje u razvoju hrvatskog jezika.
    3. Videolekcija 3.4: Faktčekeri hrvatskoga jezika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati vrste rječnika., U potpunosti ću moći nabrojiti najpoznatije hrvatske rječnike., U potpunosti ću moći razlikovati rječnike ograničenoga leksičkog sloja., U potpunosti ću moći opisati strukturu leksikografskoga članka., U potpunosti ću moći pravilno iščitati leksikografske odrednice., U potpunosti ću moći prepoznati kulturne obrasce u kojima je poželjno služiti se posuđenicama i žargonizmima., U potpunosti ću se moći služiti rječnicima pri zamjenjivanju posuđenica ili žargonizama standardnojezičnim leksemima., Moći ću prepoznati vrste rječnika., Moći ću prepoznati najpoznatije hrvatske rječnike., Moći ću tumačiti leksikografske odrednice.