Tema 3: Jezik u funkciji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati., U potpunosti ću moći analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći opisati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova.
Videolekcija 3.2: Dobrovit iz Bašćanske Drage u valovima interneta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti., U potpunosti ću moći opisati povijesni razvoj hrvatskoga pisma i pravopisa., U potpunosti ću moći razlikovati vrste vlastitih imena., U potpunosti ću moći objasniti proces leksičkoga posuđivanja na primjeru imena., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastita kulturnog identiteta s kršćanskim kulturnim krugom na primjeru navedenih tekstova.
Videolekcija 3.3: Hrv. u eu. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati razvoj i promjene hrvatskog jezika na temeljnim djelima., U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti., U potpunosti ću moći objasniti važnost Baščanske ploče za hrvatski jezik., U potpunosti ću moći opisati važnost Ljudevita Gaja za razvoj grafije., U potpunosti ću moći opisati društveni utjecaj na jezik i jezične promjene., Moći ću odrediti obilježja početaka pismenosti., Moći ću odrediti namjenu hrvatskih srednjovjekovnih tekstova., Moći ću odrediti godinu prve tiskane knjige., Moći ću odrediti kontekst hrvatskog jezika u EU., Moći ću opisati događaje u razvoju hrvatskog jezika.
Videolekcija 3.4: Faktčekeri hrvatskoga jezika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati vrste rječnika., U potpunosti ću moći nabrojiti najpoznatije hrvatske rječnike., U potpunosti ću moći razlikovati rječnike ograničenoga leksičkog sloja., U potpunosti ću moći opisati strukturu leksikografskoga članka., U potpunosti ću moći pravilno iščitati leksikografske odrednice., U potpunosti ću moći prepoznati kulturne obrasce u kojima je poželjno služiti se posuđenicama i žargonizmima., U potpunosti ću se moći služiti rječnicima pri zamjenjivanju posuđenica ili žargonizama standardnojezičnim leksemima., Moći ću prepoznati vrste rječnika., Moći ću prepoznati najpoznatije hrvatske rječnike., Moći ću tumačiti leksikografske odrednice.