Učitavanje

3. Hrv. u eu.

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći opisati razvoj i promjene hrvatskog jezika na temeljnim djelima.
  • U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti.
  • U potpunosti ću moći objasniti važnost Baščanske ploče za hrvatski jezik.
  • U potpunosti ću moći opisati važnost Ljudevita Gaja za razvoj grafije.
  • U potpunosti ću moći opisati društveni utjecaj na jezik i jezične promjene.
  • Moći ću odrediti obilježja početaka pismenosti.
  • Moći ću odrediti namjenu hrvatskih srednjovjekovnih tekstova.
  • Moći ću odrediti godinu prve tiskane knjige.
  • Moći ću odrediti kontekst hrvatskog jezika u EU.
  • Moći ću opisati događaje u razvoju hrvatskog jezika.

Procjena znanja

Koje je prvo pismo hrvatskih spomenika pismenosti?

Koja je namjene bila većine tekstova nastalih u hrvatskom srednjovjekovlju?

(Moguće više odgovora.)

Koja se godišnjica prve hrvatske tiskane knjige obilježavala 2023.?

Odredite točnost sljedećih tvrdnji.

 

Knjige tiskane do 1500. godine zovu se inkunabule.

Standardizacija hrvatskog jezika započela je s Ljudevitom Gajem.

Ljudevit Gaj uveo je u hrvatsku abecedu slovo ć.

U borbi filoloških škola u 19. st. pobjedu su odnijeli vukovci.

Koje godine hrvatski jezik postaje službeni jezik u Europskoj uniji?

3. Hrv. u eu.

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći opisati razvoj i promjene hrvatskog jezika na temeljnim djelima.
  • U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti.
  • U potpunosti ću moći objasniti važnost Baščanske ploče za hrvatski jezik.
  • U potpunosti ću moći opisati važnost Ljudevita Gaja za razvoj grafije.
  • U potpunosti ću moći opisati društveni utjecaj na jezik i jezične promjene.
  • Moći ću odrediti obilježja početaka pismenosti.
  • Moći ću odrediti namjenu hrvatskih srednjovjekovnih tekstova.
  • Moći ću odrediti godinu prve tiskane knjige.
  • Moći ću odrediti kontekst hrvatskog jezika u EU.
  • Moći ću opisati događaje u razvoju hrvatskog jezika.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Jezik u funkciji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati lekseme ograničene uporabe u leksiku hrvatskoga standardnog jezika i pravilno ih primjenjivati., U potpunosti ću moći analizirati glasovni sustav hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći opisati povijesni razvoj hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastitoga i hrvatskoga kulturnog identiteta s određenim kulturnim krugom na temelju različitih tekstova.
    1. Videolekcija 3.1: (G)(l)(a)(s)(n)(i)(c)(e) - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati obilježja glasovnih promjena., Moći ću odrediti jezičnu disciplinu., Moći ću rastaviti točno riječi na slogove., Moći ću primijeniti pravila o naglašavanju riječi., U potpunosti ću moći objasniti razliku između otvornika i zatvornika., U potpunosti ću moći objasniti razliku između samoglasnika i suglasnika., U potpunosti ću moći razlikovati glas, fonem, fon i morfonem., U potpunosti ću moći opisati ulogu sloga., U potpunosti ću moći opisati artikulacijska, akustička i prozodijska obilježja glasova., U potpunosti ću moći usporediti grafijski i fonetski sustav jezika., Moći ću odrediti zvučne i bezvučne parove.
    2. Videolekcija 3.2: Dobrovit iz Bašćanske Drage u valovima interneta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći objasniti početke hrvatske pismenosti., U potpunosti ću moći opisati povijesni razvoj hrvatskoga pisma i pravopisa., U potpunosti ću moći razlikovati vrste vlastitih imena., U potpunosti ću moći objasniti proces leksičkoga posuđivanja na primjeru imena., U potpunosti ću moći prosuditi povezanost vlastita kulturnog identiteta s kršćanskim kulturnim krugom na primjeru navedenih tekstova.
    3. Videolekcija 3.4: Faktčekeri hrvatskoga jezika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati vrste rječnika., U potpunosti ću moći nabrojiti najpoznatije hrvatske rječnike., U potpunosti ću moći razlikovati rječnike ograničenoga leksičkog sloja., U potpunosti ću moći opisati strukturu leksikografskoga članka., U potpunosti ću moći pravilno iščitati leksikografske odrednice., U potpunosti ću moći prepoznati kulturne obrasce u kojima je poželjno služiti se posuđenicama i žargonizmima., U potpunosti ću se moći služiti rječnicima pri zamjenjivanju posuđenica ili žargonizama standardnojezičnim leksemima., Moći ću prepoznati vrste rječnika., Moći ću prepoznati najpoznatije hrvatske rječnike., Moći ću tumačiti leksikografske odrednice.