Učitavanje

1. Mene jedu bakterije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna i izrazna obilježja Šimićevih pjesama.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati.
  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja ekspresionizma u tekstu.
  • U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja.
  • Moći ću prepoznati značenje pojma ekspresija.
#1 Zadatak

Odaberite moguće objašnjenje pojma. 

Preobrazba je:

Video. Transkript: Video.

Odaberite točan odgovor.

U naslovu se nagoviješta atmosfera

. Bakterije su ključni motiv u pjesmi jer prikazuju

. Označite stih u kojem se opisuje dolazak smrti i izdvojite imenicu u stihu koja označava smrt.

Dopunite rečenice.

Imenica je
. U stihovima Vjerenice Tvoje moje vatre snovi zvijezde, Mrtve oči u noć postaju, Meso prska u neke atome uočavam pjesničku figuru

Procjena znanja

Što znači pojam ekspresija?

Dopunite rečenicu. Navedite tri pojma.

U hrvatskoj ekspresionističkoj poeziji prepoznajem motive
.

A. B. Šimić objavio je jednu zbirku pjesama pod nazivom Preobraženja 1920. godine.

Dopunite sljedeću tvrdnju točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Šimić u svojim pjesmama izražava emociju odnosno svoju duhovnu stvarnost

.

Izbacite uljeza.
U stihu
Oči ko dva mrtva crna cvijeta uočavam

1. Mene jedu bakterije

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna i izrazna obilježja Šimićevih pjesama.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati.
  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja ekspresionizma u tekstu.
  • U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja.
  • Moći ću prepoznati značenje pojma ekspresija.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati različite interpretacije književnih tekstova s obzirom na pristup usmjeren čitatelju, književnom tekstu ili piscu., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnome tekstu., U potpunosti ću moći obrazložiti slijed književnih poetika i razdoblja i kritički prosuditi utjecaj različitih konteksta na književni tekst.
    1. Videolekcija 6.2: Koga vraga cmizdriš zamusana mužača? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati obilježja kerempuhovskoga humora., U potpunosti ću moći opisati lik Petrice Kerempuha u povijesnom, kulturnom i književnopovijesnom kontekstu., U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati balade Sanoborska i Baba cmizdri pod galgami., U potpunosti ću moći objasniti strukturu pjesničke zbirke Balade Petrice Kerempuha Miroslava Krleže., U potpunosti ću moći objasniti sadržajne, stilske i jezične uzore Balada Petrice Kerempuha., U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj književnoga teksta., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas potaknule na razmišljanje., U potpunosti ću moći usporediti svoj doživljaj Balada s drugim čitateljima.
    2. Videolekcija 6.3: Ja tjeram krdo riječi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati pjesme iz triju zbirka pjesama., U potpunosti ću moći odrediti obilježja pjesništva Vesne Parun., U potpunosti ću moći navesti svoje mišljenje o pjesmama., Moći ću odrediti tematiku pjesništva V. Parun., U potpunosti ću se moći upoznati s biografijom Vesne Parun.
    3. Videolekcija 6.4: Vera, zašto šutiš? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati pjesme Slavka Mihalića s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći doznati tko su krugovaši, razlogovci i koja su obilježja druge moderne u hrvatskoj književnosti., U potpunosti ću moći uspoređivati svoju interpretaciju sa znanstvenom interpretacijom pjesme Približavanje oluje., U potpunosti ću moći u maštovitom interaktivnom zadatku kreirati svoju pjesmu u blackout poezija formi, a potom je usporediti s originalnom pjesmom Približavanje oluje., Moći ću izdvojiti pojedinosti koje su vam se dojmile i potaknule na razmišljanje., Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste., U potpunosti ću moći tumačiti egzistencijalistički doživljaj svijeta.
    4. Videolekcija 6.5: Niš ni bilo među nama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći uočit obilježja ludizma u poeziji., U potpunosti ću moći uočiti obilježja poezije visoke i niske mimetičnosti., U potpunosti ću moći analizirati elemente razgovornog stila., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., Moći ću prepoznati obilježja Slamnigove poetike., U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati Slamnigove pjesme na sadržajnoj i izraznoj razini., Moći ću prepoznati tematska, stilska i žanrovska obilježja teksta.